Gå til innhold

Kaptein Gneiss


MortenSi

Anbefalte innlegg

Klar for avreise fra Moss:

 

gallery_3345_9_193135.jpg

 

Og nå er kaptein Gneiss Krasj på plass i Drøbak!

 

Fant ut at komfortfarten ikke overstiger 70, med mindre man har hørselsvern. Bilen hoppet ut av gir ved et par anledninger. Men ellers funker det meste nydelig!

 

Noe småplukk er det selvfølgelig. Sikkerhetsbeltene skal fornyes fortere enn svint. Dysene bør visst skiftes (jeg er ikke så bevandret i gamle dieselmotorer at jeg ville forstått det selv) patinaen må taes hånd om på riktig vis og en og annen liten stålmark må jages bort.

 

Men, den går! Den er eu-godkjent for en ukes tid siden! Den er MIN!

 

M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Grattis! Satt akkurat og siklet på tråden, og skulle til å foreslå "fornuftig" bruk av feriepenger overfor kona, da jeg skjønte at den er blitt din... Jaja, kanskje neste sommer!?

 

:D

Endret av LANDreas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :D

 

Fikk med to matchende dører...

 

Fler blider kommer i ettermiddag - det hadde blitt for mørkt for mobilkameraet da jeg kom hjem i går ...

 

M:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gallery_3345_9_437889.jpg

 

Utrolig, det var ikke bare en drøm! Den sto fortsatt utenfor garasjen i dag tidlig!

 

Dette blir en laaaaaaaaaaang dag på jobben...

 

M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og et bilde til hjemmefra:

 

gallery_3345_9_303314.jpg

 

Motorrommet,

 

gallery_3345_9_236848.jpg

 

For en som er vant med bensinmotorer, ser det ut som om det mangler noe... Men, det er vel ikke meningen at røret fra luftfilteret til luftinntaket skal ligge og slenge ned på motorblokken? Ei heller at røret som leder varmt vann til varmeapparatet skal gjøre det samme? - og får jeg festet det sistnevnte, så bør det bli en støykilde som forsvinner - det gjør neppe noe...

 

Forøvrig har jeg begynt med å skifte ut sikkerhetsbelter, og krabbet litt omkring på bilen for å sette opp prioriteringsliste...

 

M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke minst :D! Drøbak Mekk & Mikk v/ Hansen & Sickel, dette må jo bli supert!

 

M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Så må jeg bare finne noe å plukke opp - med pick upen :)

 

Det artige er at den første Land Roveren jeg virkelig gikk og siklet etter - etter at jeg hadde fått lappen var en blå serie III 109 pu som sto på inntauingstomta på Sogn i evigheter tidlig på 90-tallet. Aner ikke om den til slutt ble hentet, solgt eller fikk en grum ende, men jeg hadde ikke helt oversikt over å handle bil den gangen, så jeg sjekket aldri når auksjonene var...

 

(men den aller første landroveren som jeg lurte på hvorfor bare sto der i stedet for at jeg kunne overta den der jeg øvelseskjørte forbi var en blå 109 sIII (tror jeg) stasjonsvogn tilhørende VOKKS som stod ved Finastasjonen i Snertingdal en gang i tiden...)

 

M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

 

det med PATINAEN gjør det litt vanskelig... hvis den går lengere en del steder blir det forfall... Hvordan stoppe rusten i torpedoveggen og andre synlige steder som ruster uten at det blir så nymalt at det ser rart ut å beholde BB'en med dagens patina?

 

M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk denne primeren, Axelot selger den. Mal med matt maling/lakk oppå.

Fargekoden er vel Rovers. Du finner sikkert noe i nærheten på gamle fargekart. Velassorterte gamledagse fargehandlere pleier å ta vare på gamle kart i en perm under disken. Fargen er vel ikke langt unna standrd Aranolgrå kanskje. De riktig veasorterte brekker en slik farge på øyemål. Kunstmalere er også gode til slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal jeg se nærmere på :)

 

Bilen skal være Navy Blue (om jeg husker riktig fikk med en boks fra Eivind), og/men jeg ser at fargen der den ikke har vært utsatt for sol er mørkere og grønnere enn de "åpne" områdene.

 

Edit, Primeren markedsføres med dette bildet:

 

forside02.jpg

 

Tviler ikke på at den er effektiv, men kan den kjøpes i mindre mengder enn en full tankbil i slengen? :D

 

 

M.

Endret av MortenSi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...