finnarne Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 (endret) Da har jeg vært i Trondheim og hentet ny bil til konemor. Satt meg i bilen ca 13, og var hjemme ca 23:15. Gått ca 127' ifølge telleren, og har kjente feil. Mulig andre her vet om flere feil en undertegnede. Kjente feil: - Trekker falsk luft på en av innsugsmanifoilene ? - Mangler deksel til luftfilter - Mangler ryggelys - Taktrekk som henger - Håndtak på førerdør knekt, må åpnes fra innsiden - stopper når den er varm og får litt belastning på tomgang (følgefeil av manifoil) - Lugger litt i 4de gir i 60-70 (følgefeil av manifoil) - litt rust her og der - Mangler sikkerhetsseler på ene siden bak, den andre siden har problemer med å rulle rett. Konemor er fornøyd, og vil ut for å kjøre mere. (første bil hun kjører med automat, trenger treningen) Hadde en kjempetur hjem fra Trondheim igår, så ut til at det var glatt noen steder, men ingen problemer med seipa Discovery Cooper. Har noen ett dørhåndtak liggende hadde jeg vært glad Skal få lagt ut bilder i løpet av ettermiddagen/kvelden. Endret 11. oktober 2009 av finnarne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Gratulerer med gobil. Den skulle vel ikke være sølvgrå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuscan Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Gratulerer med skikkelig bil til Konemor ... Får vi ser bilder etterhvert ? Lykke til med prosjektet ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
campbell Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 (endret) Gratulerer med ny bil. neil Endret 11. oktober 2009 av campbell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finnarne Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2009 Den skulle vel ikke være sølvgrå? joda. Med en halv frontspoiler ... Får vi ser bilder etterhvert ? Selvfølgelig. Skal bare ha nytt nettsted som jeg kan legge denne typen prosjekt på. Har noen stykker, så det kan være godt å få samlet dem.. Nå har mor vært ute og prøvekjørt (igjen). Egentlig er det noe pes å få henne til å kjøre nye biler. Men når den gamle er borte så må hun jo... Mor har nå fått ca 10 mil bak rattet. Og hun er ved godt mot. I morgen skal hun kjøre nybilen til jobb... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elvehundre Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Hei Gratulerer. Prøvde bilen tirsdag kveld i forrige uke da jeg stakk innom Sol-i-hull i trondheim. Tror du har gjort et kupp. Iallefall dersom kilometerstanden er reell. Hadde jeg ikke vært så treig til å bestemme meg så hadde jeg kjøpt den bilen. Men i utgangspunktet vil jeg ha nyere bil, sikkert derfor jeg drøyde med en avgjørelse. Bortsett fra rusta i kanaler og bjelken under bakluka, noe som må tas raskt, er det lite rust på bilen. Når du har fikset disse punktene må du få den oljebehandlet av noen som gjør slik jobb skikkelig. Bilen var tight og fin og kjøre, dørene gikk veldig pent igjen med riktig lyd og motoren virket kvikk nok. Husk oljeskift og oljefilter. Og oljelampa di virker ikke og det er ikke oljetrykksmåler på disse "nybilene". Du har bare en innsugsmanifoil på en V8, og to eksosmanifoiler . Lykke til med go-bil . Ha en fin dag hilsen Henry Arnfinn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finnarne Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2009 Takk. Det var jo den meldingen jeg håpet på. Det mest irriterende nå, er at forrige eier klarte å knekke utvendig dørhåndtak på førerdøra på lørdag morgen. Må få fikset det snart. Ellers har jeg ikke merket problemet med oljelampa. Skremmende. Men hva med registerreim på denne. Den bør vel også byttes snart ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finnarne Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2009 Lovte bilder. Har ikke vært ute og tatt bilder selv enda, men tillater meg å legge ut bilder som jeg har fått fra forrige eier. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 (endret) Reim? Nei den har vi ikke sett. Er nok kjede på disse Det bytter du når du bytter kam i mine øyne, eller ved andre ulyder. Bruk komposittpakning på innsuget, mye lettere å få tett da. Med litt gugge rundt vannkanala i endene og Endret 14. oktober 2009 av YMK Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finnarne Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2009 Og hvor får man komposittpakning ? Snakker du da om en ferdig kjøpt pakning fra delepusher, eller kan jeg bruke f.eks denne fra BT og klippe til ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Ferdig kjøpt fra delepusher. Finnes i 2 versjoner stål (orginalt) og kompositt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdiThomas Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Den fra BT tror jeg du sliter med, skal se ut som den nede til høyre på dette bildet Haster det kan du komme å hente en hos meg i Vågsbygd før kl 15 i dag, har toppdekselpakninger og litt annet snacks også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finnarne Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2009 (endret) Såpass haster det ikke, men kanskje på freddan ? Ikke at det brenner, haster vel mere med oljeskift. Kjørte 80 mil med bilen på lørdag, 10 mil til på søndag. Nå blir det vel bare kosekjøring med den. kan ikke demontere den før etter helgen. Men skal forsøke å komme meg til netthandelen på fredag og hente 2 lavovner og en vinsj. om varene er klare... // faj Endret 14. oktober 2009 av finnarne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdiThomas Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Er ikke tilbake i KRS før søndag kveld Bestiller du fra EWS eller Bøhler har du sikkert varene på mandag anyway Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finnarne Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2009 Da er det snart tid for bytte av olje og filter, samt smøring av nipler og annet. Men en ting jeg lurer på - Er det filter på gearkasse. Jeg aner jo ikke hva slags kasse bilen har, men har registrert at noen har filter på gearkassa. Regner med det er oljefilter, ikke skyt meg om jeg tar feil. Skal under bilen for første gang snart. Første punkt på programmet er å fikse det ene setebeltet bak, deretter se på dørhåndtaket. Som vanlig begynner jeg i feil ende, men ... Kanskje jeg likegodt skal bestille filter der jeg bestiller pakning også ? Noen som har et utvendig dørhåndtak til salgs ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finnarne Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2009 Da var det 5 belter i bilen. Og låsestykker er satt inn med grease. Men som sikkert alle andre vet så går det ikke an å mekke til dørhåndtaket bak slik at det kan brukes foran (om man fortsatt ønsker å ha låsesylinder foran. dvs det kan hende det går men da er det stor sjanse for å ødelegge noe. Det blir en annonse under kjøpes... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elvehundre Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Dørhåndtak er vel det samme som de som sto på Morris Marina, hvis jeg ikke husker feil. Men finnes ikke mange Marinaer på bilskrotene lengre . Jeg har 4 dører til RR stående, husker ikke hva slags håndtak det er på de dørene. Dørene står på et "fjernlager", skal prøve å sjekek dette til uka (hvis jeg husker det ). Oljetrykkslampa di: Den lyser ikke når du slår på tenningen, det skal den gjøre. Og så skal den slukke når motoren starter og oljetrykket har bygd seg opp. Det kan være defekt pære, det kan være brudd i ledningen, det kan være at en ledning ikke står på kontakten sin og det kan være feil i oljetrykksbryteren i motorblokka. Uansett, få sjekket og fikset dette. Rover V8 er en skjør innretning som er avhengig av oljen sin. Lykke til videre med bilen. Ha en fin kveld hilsen Henry Anrfinn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finnarne Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2009 Håper å få sett på oljetrykkslampa i løpet av kvelden. Er så blind på lamper som lyser etter å ha kjørt disco i et halvt år. Men jeg peilet olje før jeg tok hele veien hjem. Ellers kommer det vel inn en oljetrykksmåler der også etterhvert, samtidig med væske og filterbytte. Har også hørt rykter om at det er nytt håndtak på vei fra Jar, selv om jeg ikke vet hvilken konto jeg skal sette inn penger på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finnarne Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2009 Skal vi se om vi kan legge ut en filmsnutt da ? http://bzz.no/disco1/RR86/StoremyrClassic.mpg Nei, den kom ikke opp. OK. legger lenken der, så ser jeg på det imorgen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finnarne Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2009 (endret) Forsøker på nytt Det ligger også en flash-video der, men den måtte jeg laste ned for å se Endret 19. oktober 2009 av finnarne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finnarne Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 Da har jeg endelig fått sjekket litt med oljetrykkbryteren. Ser ut som om den er defekt. Ny kommer etter planen på plass neste uke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finnarne Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2009 Nytt behov har meldt seg. Har egentlig hatt følelsen av at det lekker litt bensin, noen nye mørke flekker i grusen, og en anelse bensinlukt rundt bilen har gjort at jeg har tenkt mitt. Men har innbilt meg at det har kommet fra dårlig tetning til påfyllingen. Men når jeg skulle bytte olje på diffene idag, så var det ikke tvil. Konemor lekker bensin. Og det med nesten tom tank. Noen som har en tett tank , eller ihvertfall en tank som ikke lekker i bunnen ? kanskje for mye forlangt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finnarne Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 Da var bensintanken ute. Så ikke noe hull ved første øyekast, heller ikke når jeg fikk avfettet og vasket den litt. Men med litt avfetting/såpe på tanken, og litt blåsing i retur-røret mens man dekket til påfyllings- og luftestuss, så boblet det livlig. Etter å ha pusset med sandpapir, så kom et hull på størrelse med et knappenålshode frem. Har avfettet litt nå, skal la det tørke til imorgen tidlig, og så skal vi forsøke med kemisk metall. Mor trenger bil i helgen mens far henter ny tank med den andre bilen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finnarne Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2009 Da har tanken tørket i natt, og far har sparklet tanken før han gikk på jobb. Har et håp om å få den montert inn igjen ikveld. Trenger sikkert kommentarer til jobben, men det blir ikke bensintanksparking. Til det er tanken for for tynn i godset. Men kommentarer kan leveres i garagen etter klokken 20 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finnarne Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2009 Tanken er tilbake på plass, foreløpig tett. Fikk en utfordring med måler og pumpe, da notatene jeg gjorde når tanken gikk ut forsvant i rotet i garasjen. Men det var nok like greit. Når jeg skulle koble til igjen fant jeg at jeg hadde 2 stk han, hvit og hvit/Blå, og 2 stykk hunn, en sort, og en grønn. påtanken satt det 2 hanner, og på ledningen fra pumpa kom det 2 hunner. problemet var at når jeg tok ut tanken, var en av hunnen fra pumpa koblet sammen med en av hunnene som tydlig skulle på tanken for måleren. På den var det ca 10 v spenning når tenningen var på. Og det var det eneste som var av spenning der. koblet vi det slik vi trodde det kanskje skulle ha vært var det fortsatt ingen tegn til liv i pumpa når vi satte på spenning. Atle forsøkte med spenning rett på pumpa, og da gikk den. Men bilen gikk også uten spenning på pumpe. Dog gikk den noe mere urolig OK, med de 2 hunnen koblet til hannen på tanken, virket tank-måler. Men hvor skulle vi hente spenning til pumpa i tanken. for alt av sikringer så ok ut. Forslag om å bruke strøm fra parklys bøe forkastet, det er greit å kunne ha på parklys uten at pumpa skal gå. Vi dobbeltsjekket sikring, men den så ok ut. Vi lokaliserte releet, som også virket. Nei. OK , er det spenning inn på sikringen ? NOPE. La opp en sikring på ledning, med flatstift i begge ender, enn inn på Der sikring til sigaretttenner fikk spenning, den andre inn der strøm skulle gå til bensinpumperele. Plutselig gikk bilen bedre i 60 km/t i 4de gir. ihvertfall en stund. mistenker for at det er noe som kan spise enten sikring eller ledning i bensinpumpekretsen. Må sjekke når jeg skal hjem igjen om det fortsatt kommer spenning til bensinpumpa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.