Jeg sitter å vurderer/planlegger bygge om en 7,5t IVECO EuroCargo, MAN 8.153 etc.(lett lastebil altså), fra distrubisjonsbil(adskilt førerhytte og lasterom), til bobil(felles førerhytte og borom). Dette krever selvsagt at jeg må skjære høl i bakenden på hytte, og fremenden på skap. Relativt store hull.
Jeg er jo klar over at hytta må kunne vippes frem, men det har jeg en løsning på. Spørsmålet er om Vegvesenet godkjenner slike omfattende endringer i konstruksjonen? Hytta og rommet blir forøvrig "sammenknyttet" av enten en feit gummibuffer, eller noe annet som tåler litt vibrasjoner, men også er tett. Skapet blir stabilt, det skal uansett innredes og seksjoneres. Er hytta jeg er nærvøs for.
Så, hva tror folket? Noen med hestebil som har erfaringer?
Seter, innredning osv. er ikke noe problem, har allerede en godkjent bobilombygging på samvittigheten så det har jeg erfaring med.
(JA, jeg har sendt mail til Statens Vegvesen og spurt nesten ordrett om det jeg har skrivd her, men ble bare henvist til reglementet for campingbil. Betyr det at de sa ja? Skal uansett ta en tlf til de i morgen.)