Jump to content



Photo

kompresjonstest


  • Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 bjornH

bjornH

    Entusiast

  • LRF Society
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1,093 posts

Posted 20 May 2009 - 17:26

alle 4 sylindrene laå i fra 100 psi og til nesten 110 psi, er det bra?
Styremedlem i NLRK avd. Rogaland

1968 LR 88 Bensin "Lukky Luke"

Det gjelder å kunne glede seg over de små ting, ellers blir glede ett sjeldent fenomen

#2 jermundpr

jermundpr

    ikke-gjennomsnittlig ungdom

  • LRF Society
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7,975 posts

Posted 20 May 2009 - 17:30

QUOTE (bjornH @ 20. May. 2009, 18:26 ) <{POST_SNAPBACK}>
alle 4 sylindrene laå i fra 100 psi og til nesten 110 psi, er det bra?


Hva blir dette i kg? blush.gif Kjapp hadde 140 PSI på alle sylindere. ohmy.gif Vet ike hva som er normalt jeg... laugh.gif

MVH Jermund TLF: 9fire9åtte165fem..-75 LR S3 88" 2,5NAD..-01 Defender 110" TD5, Isbjørn...86 nissan patrol k160 3,3TD...-77 RRC 2,5TD, Skuta (TIL SALGS)

#3 bjornH

bjornH

    Entusiast

  • LRF Society
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1,093 posts

Posted 20 May 2009 - 17:43

det vet ikke eg heller
Styremedlem i NLRK avd. Rogaland

1968 LR 88 Bensin "Lukky Luke"

Det gjelder å kunne glede seg over de små ting, ellers blir glede ett sjeldent fenomen

#4 jermundpr

jermundpr

    ikke-gjennomsnittlig ungdom

  • LRF Society
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7,975 posts

Posted 20 May 2009 - 17:47

Tror det er noe imellom 6 og 7 bar etter å ha "sett for seg" måleren på kompressoren i garasjen.. rolleyes.gif
MVH Jermund TLF: 9fire9åtte165fem..-75 LR S3 88" 2,5NAD..-01 Defender 110" TD5, Isbjørn...86 nissan patrol k160 3,3TD...-77 RRC 2,5TD, Skuta (TIL SALGS)

#5 LR 80

LR 80

    Prøvebonde

  • LRF Society
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2,667 posts

Posted 20 May 2009 - 18:09

wikki

hmmm

kan sikkert ligge noe her også.

Litt rusten på dette bjørn men kan sikekrt bla litt men de linken gir deg en indikasjon på litt. biggrin.gif biggrin.gif
Mvh Christer H Solstad
Bilparken består av: 130" Defender 1995mod. 100" Discovery 1 3,9 EFI Softdash 1997mod. 100" Discovery 1 300tdi Softdash 1998mod. 109" Serie 2 Pick up 3,5efi 1962mod. 81" Tea Gråtass 1950mod. 38" Ifor Williams LM166/beavertail 2012mod. + + + +

#6 bjornH

bjornH

    Entusiast

  • LRF Society
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1,093 posts

Posted 20 May 2009 - 19:10

prøvde på ny nå, denne gang med gassen i bånn.da ligger de på ca 130
Styremedlem i NLRK avd. Rogaland

1968 LR 88 Bensin "Lukky Luke"

Det gjelder å kunne glede seg over de små ting, ellers blir glede ett sjeldent fenomen

#7 CaspianBlue

CaspianBlue

    ENTUSIAST

  • LRF Society
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,627 posts

Posted 20 May 2009 - 20:00

Det høres ikke gærnt ut, jeg hadde om trent det samme på exmilen min.
Som en ekstra test hvis du vil er å ha en teskje med olje nedi hver sylinder etter tur og måle.
Hvis du har litt lekke stempelringer vil den nye kompresjonsmålingen gi mye høyere verdi...
Hvis det er en sylinder som da har dårlig kompresjon er det lekkasje gjennom en av ventilene smile.gif

Rolf Tamber ~ Bergensfødt trønderkar bosatt i Tigerstaden
Freelander 1 TD4 2004, Freelander 1 1.8 2000, Disco 3 2005 - "Lean Mean Driving Machine", Disco 2 2000 - "Black Monday vehicle", Triumph Herald 1968 - "Røde Lynet", S1 1956 86" - "Gammer'n", 2011 Peugeot ION; Har hatt: 1973 exmil, 1989 3.9 RRC, 1987 3.5 RRC, 1995 Defender 110 V8, 1986 Isuzu Trooper, 1993 Suburban 7.3L V8, 1996 Disco 1 300tdi, 1979 serie 3 Lightweight, Disco 2a 2003 - "Silver Rocket",2001 Peugeot 106 Electrique.
Medlem i Discolads, EFIens venner og "Redd en F1"-støttegruppa, arrangør av Swap Meet mm.