Gå til innhold

Tata lanser bil


LR 80

Anbefalte innlegg

:D om noen år kjører alle rundt i sånne små koselige biler.... ;)

 

Da går jeg over til traktor......eller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miljøværnministeren har skjønt det.. Så han var rask ute å skaffet seg en "volvoavtale"...

Han har jo bestemt at bensin og diesel skal forbys fra 2015, så ikke rart han er fornøyd!

Gliset sier det meste.... ;)

 

gallery_163_9_51551.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye defenderen?? Bildene kommer frem etter som tiden går.

 

link

Defenderpanser og D1-speil er ok, men resten ser ut som en andregenerasjons Pajerjo som har vært gjennom Hyundai-/Galopper-/SsangYong-kverna mer enn en gang. Blæ!

 

Vurderer å slutte å ønske meg Defender. Blir bare gamle Discoer og RRC-er på meg. Det er jo ikke så ille det heller :)

 

Jørgen

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ække dette en Lada? ...

 

Jeg innser at jeg må lære meg å skru. Godt mine britiske naboer er villige til å gi meg emosjonell (les: moralsk) støtte. 

(Lytt til sangene - man får lyst til det meste, og så slipper man å se på den stygge ny-versjonen av D-bilen.)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje man egentlig burde (ha) tenk(e/t) høyt - i de rette kretser:

 

- RRC-ramme (100"), men i lettere og like sterk legering (tilnærmet rustfri)

- 107" SW lookalike karosseri med tilbaketrukket grill, fjernlys i grillen og moderne kjørelys ala ekspressbussene i forskjermene, selvfølgelig med like mye aluminium (og galvanisert?) og i samme kvalitet som nevnte "forbilde"

- støtabsorberende front og sikkerhetskupe med "alle" nødvendig kollisjonsballonger

- Asynkrone elektromotorer montert direkte til hvert hjul og med (bio)dieseldrevet (eller annen miljøvennlig, energigjerrig energikilde) generator ala dieselelektriske lokomotiver, fortrinnsvis også med tilbakemating av strøm ved motorbremsing

- fremkommelighet "som man kan forvente av en ekte Land Rover" B)

- Nødvendigvis avansert, men likevel "enkel" elektronikk (ble det selvmotsigende? :unsure: ) for å styre de siste punktene

- Finish og "workmanship" (minst) på høyde med moderne biler

- Varme og sittekomfort - kanskje ikke nødvendigvis helt på høyde med D3, men i hvert fall bedre enn det vi er vant med :rolleyes: .

- bygget for forventet levetid på 50 - 90 år, og etter samme Meccano-prinsipp som tidligere nevnte bil (= høy DIY-faktor)

 

Oj! Nå havnet jeg visst laaangt inne i drømmeverdenen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...