Odd_flock Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Har du hydrauliske ventilløftere Ranger? I såfall er det fort gjort å bomme grundig på ventiljusteringen På hydrauliske løftere kan det kjennes ut som du er i bunn, men så siger de en hel del til hvis de bare får stå i ti minutter med press på........ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 24. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2014 Ja det er hydrauliske løftere. Det var det jo originalt også. Hmm. Får ikke sjekket videre før i slutten av uken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ole Martin Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Blir bra den v åtteren der sikla nesten litt på tastaturet :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 24. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2014 ... må få start først ....Da kan du begynne å sikle.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Har du fått bra nok med olje/oljetrykk inn på løfterne a? Om de er tomme for olje vil ventiltidene bli helt på tryne. Det vil du i så fall høre via tikking når du drar på starter'n. Men du var jo så flink å prima motoren... Hadde du løftera i oljebad før montering? (Husker ikke alt som har blitt skrevet ama....) Kan det være lurt å ta en sylinderlekkasjetest? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 26. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2014 Har da revet noe av motoren. Det går fort når alt er rent og nettopp satt sammen. Tannhjul og register kjede står rett. Merkene mot hverandre når 1. cylinder er oppe og begge ventilene er lukket. Feilen lå en annen plass.. Dvs 16 plasser. Målte høye på vippearm stolper og løftere på min motor, det som er kassert av brukte deler og den andre kandidaten. Alt var likt, men hvor lå feilen da? Da jeg så skrudde av vippearm broen registrerte jeg at det var mye press på løfterne. Tenkte å måle lengden på støtstenger. De var like nok. Har også lest at det finnes skims å legge under vippearm stolpene. Trenger jeg det? Ventilfjærene klarte ikke å presse løfterne inn/ned, dvs presse ut oljen. Dermed stod ventilene åpne når de skulle vært lukket. Har ordnet 1-3-5-7 ved å sette løfteren i skrustikken og presse ut olje. Ved testkjøring på starteren var det nå kompresjon på 1 og 3 2-4-6-8 står for tur. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Spennende Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roar Moslet Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 Shimsing av vippearm broen er meget viktig. Les her...http://www.v8engines.com/engine-4.htm#preload Begynne å les fra : Setting tappets pre-load, step by step Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 27. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2014 Det finnes ingen shims originalt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 27. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2014 Fant en interessant artikkel som omhandler small alu blocks. Bla frontcover fra Buick V6 er bolt on påstås det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roar Moslet Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 Shims skal du ha under vippearmen, så da er det bare å hive seg i dele bestillingen Hmmm du må ikke forveksle amerikansk 215 med engelsk, de er ikke helt like, det finnes likeså en australsk utgave også, på 4,4l. Deler passer omhverandre men ikke alltid bolt on, en del omarbeiding kan/må påregnes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 27. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2014 Real Steel har shims. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jon71 Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 Jeg måtte shimme da jeg byttet kam på RR'en. Mener å huske at man skulle finne den ventilen med minst og mest klaring, og ta et gjennomsnitt av disse for å finne rett tykkelse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roar Moslet Skrevet 28. mars 2014 Del Skrevet 28. mars 2014 Jeg måtte shimme da jeg byttet kam på RR'en. Mener å huske at man skulle finne den ventilen med minst og mest klaring, og ta et gjennomsnitt av disse for å finne rett tykkelse. Bingo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 28. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2014 (endret) Men hvorfor? Vippearmer er det gamle. Støtstenger er de gamle. Nye løfter har samme høyde som de gamle. Fjærene i løfteren og olje hullet kan være forskjellig slik at de får en annen fyllingsgrad. Og en skulle tro at en standard kam hadde samme diameter som den gamle. Hvis ikke burde nye shims vært med i pakken! Sist jeg byttet kam på tilsvrende motor var dette ikke noe tema. Løsningen Endret 28. mars 2014 av Ranger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Odd_flock Skrevet 28. mars 2014 Del Skrevet 28. mars 2014 Ser da ut som en god og rimelig løsning det Har du slipt ventiler når du hadde motoren fra hverandre? Hvis du ønsker en motor som går rent og friskt så må høyden på ventilstammene være like høye. Det fikser man ved å slipe av de litt på toppen når du bygger sammen toppen igjen. Høyden har også litt å si, men det viktigste er at alle er like høye. Hvis det er forskjeller vil du i realiteten få forskjellig ventil geometri på alle ventilene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 28. mars 2014 Del Skrevet 28. mars 2014 Samme tykkelse på toppakning også? Og ikke byttet topper? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 28. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2014 Jeg har nok ikke kontroll på alle mulige avvik når jeg shopper deler litt her og litt der. Ønsker meg tilbake til justerbare vippearmer som jeg hadde på B18/B20 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 19. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2014 En video fra Steinar Vik dukket opp på FB. Tatt på Nesmoen ved Setermoen. Et av øvingsområdene til forsvaret, under Jeep Arctic Challange. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 18. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2015 Det har gått noe tid. Har nok holdt på å gi opp prosjektet, men tenkte faen og... Æ vil ha tak i den jævelen som laget støpeformen for kamdrevet. Forskjellig merker på "fram og bakside" er usportslig. Its alive Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Willhelm Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Så BRA! Godt du fortsetter med Varebilen! Digger V8. Espen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 (endret) Æ sa jo registeret stod feil Bra at den går Endret 18. mars 2015 av YMK Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 14. april 2015 Forfatter Del Skrevet 14. april 2015 Det er en tid for alt. Etter å ha stått stille alfor lenge skal Varebilen tilbake på veien med ny sjåfør Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1965 Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 50 mils kjøring på Roar i dag da. Gratulerer med oppstart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jon71 Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 Ja, ja...........du har jo fortsatt biler på tunet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.