Gå til innhold

Mulig betalt transportoppdrag


MortenSi

Anbefalte innlegg

Automatkassen på min '96 space wagon tok kvelden (jada, jeg veeet... dere behøver ikke gni det inn :) ) og det nærmeste stedet jeg finner som (kanskje) kan reparere den er "Automatic Transmission Service" på Fetsund, ca 65 km fra Drøbak i følge kartet på telefonkatalogen.no. Lanny har nok ingen problemer med å dra lasset, men siden hverken Lars eller jeg har førerkort klasse BE trenger jeg i alle fall ekstern assistanse og kan vel da også prøve å få til en litt raskere transport enn hva Lanny (ex-mil) presterer...

 

Er det noen som er interessert ta på seg en slik jobb mot en passende betaling? send meg en mail på fornavnet mitt krøllalfa sickel net, eller send en SMS på nittifem92 søtti2 8fire. Jeg er fleksibel på når det skjer (dvs må ha en avtale med ATS) og en bensinstasjon rett rundt hjørnet fra meg leier ut biltransporthenger.

 

Er det eventuelt noen som vet om andre automatkasseverksteder på østlandet, eller som kjenner til ATS?

 

M.

Endret av MortenSi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med disse gutta her,

 

og om du ikke er medlem i Falken, er dette en fin anledning til å melde seg inn.

 

Falck kan bli billigere og enklere enn å leie henger og det styret der. For etter at du har meldt deg inn, ringer du og ber dem frakte bilen til Fetsund, eller nå hvor du måtte ønske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med disse gutta her,

 

Takk igjen for link, de gutta der (Oslo automatgir) er automatgiroverhalere for mitsubishiimportøren, så de kjente godt kassa mi og kunne ut fra symptomene fortelle at den hadde totalhavarert... Hvilket de kassene der har en tendens til å gjøre om de ikke får en oppdatert oljekjøler.... Det kunne jo noen ha fortalt meg eller tidligere eier :angry: 25000 + mva for reparasjon (eller snarere nybygg...) inkludert oljekjøler... Kunne vel brukt de pengene til mye annet....

 

vel, må se litt mer hva jeg gjør, og så låner jeg Lanny som familiebil i mellomtiden... :):wub:

 

M.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda - da er jo frågan om du kan gå tilbake på tidligere eier, evt om girkassen har vært på reparasjon og da har skaden oppstått som følge av manglende vedlikehold.

 

Hør med tidligere eier om du ikke har servicehistorikken. For har den nylig vært på service er det jo reklamasjonsgrunnlag ovenfor verkstedet. Det kommer jo litt an på hva forrige eier har fortalt og hvor lenge du har hatt bilen.

 

Jeg har søkt litt på nett, tatt en telefon - tipset var at du må til utlandet for å få tak i en som er verdt å satse på. Du vil havne på mellom 8-10', men til gjengjeld får du en som ikke har gått i Norge. Det var en fordel for disse girkassene tåler ikke norsk vær..

 

Eller sjekk med denne karen

 

MITSUBISHI SPACE WAGON 92-98 GIRKASSE AUTOMAT

Fabrikat :

 

Fabrikknr :

 

Kvalitet :

: (A er best, E dårligst)

Beskrivelse :

 

 

Bil

Antall deler i databasen:

Km.stand:

Chassinr:

Årsmodell:

Gear:

Motortype:

Motorstørrelse:

Farge:

Karroseri:

Bilopphugger / Selger

Navn :

 

johnny

Telefon :

 

99205050

Hjemmeside :

 

Adresse :

 

6718 deknepollen

Fax :

 

57848002

E-mail :

johnnmyk@online.no

 

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha! :) er vel fare for at det er en kasse for 2x4 og ikke 4x4, men jeg sjekker. Fant en girkasse som potensielt hadde passet et annet sted, men de hadde visst hatt 7 stykker som ville ha den den dagen den kom inn... Fyren i Oslo Automatgir mente at en byttekasse neppe hadde noe for seg, men det hadde han jo i alle fall sine økonomiske grunner til å mene...

 

M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk byttet min kasse hos de i Fetsund - og fra hva jeg har fått høre i ettertid fra han som overtok min Voyager... har han aldri vært borti bedre girkasse. så om du ønsker å beholde bilen kan det være en god investering. For har byttekassen vært rekondisjonert og du får den med garanti..så er den antagelig bedre enn da den var ny!

 

 

Det hele koker vel ned til hvor mye du ønsker å putte av penger i bilen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hele koker vel ned til hvor mye du ønsker å putte av penger i bilen!

Nettopp, jeg var ekstremt fornøyd med bilen, inntil det smalt 1. januar, så jeg er villig til å legge en del penger i å få den i gang igjen, hvis jeg bare kunne være rimelig sikker på at det ikke ligger noen nye overraskelser av samme kaliber rett om hjørnet... På den annen side, alternativet er å kjøpe en tilsvarende bil (SW / forester / discovery?) med ca 100k på baken for litt flere kroner, og man vet jo aldri hva som ligger på lur i en ny bruktbil heller.. Vi er heldigvis ikke avhengige av bil for jobbkjøring nå for tiden, så vi kan ta oss litt tid til å finne ut hva vi vil....

 

Det spennende blir jo å se hva kona sier til å disponere og bruke en seriebil i ventetiden ... :)

 

M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe - det er nå du vil finne ut hvor godt gift du er... ps. husk blomster... ;)

 

Morten - la oss si det sånn - produktet av Lanny og kone ble ____ (fyll inn det som passer) i mitt tilfelle. Hvorvidt det kausalitet eller simpel korrelasjon ute går trengs det en omstendelig kontrafaktisk retroduksjon for å finne ut av :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe - det er nå du vil finne ut hvor godt gift du er... ps. husk blomster... ;)

Blant hi-fi freaker vet jeg at det heter seg at det går en skilsmisse pr 150 l selvbygget høyttalervolum... Hvordan er forholdet for seriebileiere? Er det pr mekketime, eller pr innkjøpt bil, evt pr kg deler? LOL!

 

M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Hør med disse gutta her,

Takk igjen!

 

Nå har disse gutta, dvs oslo Autotmatgearservice, gjort jobben, jeg er alt for mange tusen fattigere men har en meget velfungerende automatkasse, oppgradert oljekjøler på kassa og en nyskiftet drivleddsmansjett som de slang på for deleprisen da de fant ut at en var gåen etter at de hadde plukket bilen bortimot fullstendig fra hverandre, det hele flere dager tidligere enn hva de antydet :) :)

 

Herved anbefalt på det sterkeste!

 

M.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, denne 250px-Challenger_explosion.jpg

 

Neei, det var visst '86-modellen, det..

 

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...