Gå til innhold

Kjøpt Range Rover


Vidar S

Anbefalte innlegg

Nå er jeg snart komplett skrudd sammen ( må bare selge G-vogna først <_< ), kjøpte RRC i dag.

Nesten feil å kalle den RRC, det er en Range Rover :wub::) . 2 dørs selvfølgelig, -77 modell.

 

Motorlyden sitter i kroppen ennå. Fryd, fryd, fryd :P ....................Freud :huh:

 

Bilen trenger TLC i kupeen og utvendig, men har ett flott oppgradert understell, nydelig på veien.

 

 

 

 

 

 

 

 

Fruen tror jeg trenger en oppgradering i harddisken :(

:P:P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 119
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

gratulerer :angry: . den sto jo der så stille bak garasjen å venta på meg :(:P .

jaja, småbruk først kanskje blush .

 

 

Enda en Klassisk Range Rover til Østfold er heller ikke feil! :D

den har bare flytta fra nabokommunen. karlsen må ha fått seg streng kjerring, for han driver å selger unna :ninja: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, stønn! Heldiggrisen! :D

 

Ur-RR, det blir jo ikke bedre!

 

Manuell, også, selvfølgelig?

 

Sa du noe om farven? Kledelig søttitallsdiskret, selvsagt.

 

Gratulerer! Som sagt; bedre blir det ikke.

 

Jeg er forresten veldig glad for at du fortalte at du bare fant den bak en garasje. Jeg hadde ikke tilgitt meg selv om jeg ikke hadde oppdaget en annonsert ur-RR.

 

Et kjedelig moment er det ved dette, naturligvis: Nå er det ikke mer igjen å ønske seg, for listen er jo komplett: S2A, RR og to snille barn med sunne interesser! Hva mer kan en mann ønske??

 

Enda godt du forteller at hustruen har enkelte motforestillinger. Hadde Hennes Nåde til overmål smilt og applaudert, hadde det rett og slett vært for mye av det gode :P

 

Jeg gleder meg til å se bilder; eller skulle du rett og slett ta den med og vise den fram på Furulund??

 

Mvh Terje K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fargen er ikke så ulik

 

 

...men hvor har du fått tak i modellbilen. Den så ikke bra ut; lignet mer på en Vauxhal Viva enn en Range Rover som den sikkert er ment å ligne.

 

....lurer veldig på dette med farge :huh:

Aktuelle farger i hodet:

 

G4 oransje

Camel Trophy gul/beige

Kawagrønn

Vegvesengul

Orginal blå

 

andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....lurer veldig på dette med farge :huh:

 

Ikke noe moderne eller fancy. Det blir du straks lei av.

 

Vegvesengul er selvsagt prinsipielt uangripelig; med sorte Wolf-felger da, selvsagt.

 

Helst original blå. Eller kanskje det hadde vært fint med Marine Blue? Keswick Green er også uangripelig. Eller Bronze Green (001; ikke Deep BG) med Limestone tak? BRG kan heller aldri bli feil.

 

Mvh Terje K.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fargen begynner å demre litt. Står mellom tre farger. En gul-oransje som VW brukte på bl.a. Passat på 70 tallet, orginal blå eller en farge som NSB bruker på skilt, ligner på Camel Trophy. Må sloss litt mer med meg selv :)

 

Har del 1 av vognkortet. Det er ikke ført inn dekkdimensjon. Vil det si at det er fritt frem :rolleyes: Trodde de nye vognkortene fulgte typegodkjenning? Er ikke dekkdimensjon ført opp i typegodkjenningen for 77-modeller eller det en glipp fra BT?

 

Edit. Legger ved ett bilde av en alldeles nydelig bil eehm farge :P

 

gallery_3257_9_13798.jpg

Endret av Vidar Svendsby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske uenig i en eventuell beslutning om å bruke folkevognfarve på RR, så jeg gleder meg til å se det ferdige resultat, og konstatere at jeg tok feil :D

 

Farven i seg selv er knallkul, men det er kanskje ikke så lett å få tak i original VW-farve fra den tiden?

 

Det er kanskje enklere å få tak i en nesten lik Porsche-farve, dersom du synes den er nær nok?

 

"Signalorange"

Porsche_911_signalorange_015_Detail.jpg

 

Mvh Terje K.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...