Gå til innhold

Skal ikke mye til for å


EiRRik 4.6HSE

Anbefalte innlegg

SKal ikke plage folk med vol.1-10 av mine fordommer mot journalister, men istedet henlede oppmerksomheten mot følgende formulering:

 

"Som varebil koster den 816000, og det blir trolig bestselgeren her hjemme. Vil du ha syv-seter, må du ut med drøyt 20000 ekstra."

 

La oss for en gangs skyld håpe at toll- og avgift tar journalister på alvor og bekrefter at 20k er det som skal til for å omregge fra vare til sjuseter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SKal ikke plage folk med vol.1-10 av mine fordommer mot journalister, men istedet henlede oppmerksomheten mot følgende formulering:

 

"Som varebil koster den 816000, og det blir trolig bestselgeren her hjemme. Vil du ha syv-seter, må du ut med drøyt 20000 ekstra."

 

La oss for en gangs skyld håpe at toll- og avgift tar journalister på alvor og bekrefter at 20k er det som skal til for å omregge fra vare til sjuseter!

 

 

Tror de 2K refererer til prisforskjellen mellom 5 og 7 seter. Det står oppdelt i to avsnitt, men leser man den to ganger så tror jeg det er det som menes.. Dårlig skrevet, ja helt klart... Kanskje vi skulle sende alle norske journalister på språkkurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bilen ligger fremdeles etter konkurrentene Porsche Cayenne, Range Rover og Mercedes ML i status og design.

Jada, sikkert grei bil, men akk så 'kjedelig'.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo slik at middelmådigheter gjerne siterer seg selv, så jeg siterer fra Alle Knutsens Regler, hovedregelen om journalistikk (som jeg i parentes bemerket mener å ha litt rede på ;) ):

 

- Hver gang du leser i avisen om noe du synes du har litt rede på selv, er det som regel fullt av faktafeil, misforståtte innfallsvinkler eller feil terminologi, eller alt på en gang.

 

Jeg gad ikke lese hele LC-"testen", men skummet og fikk med noen gullkorn:

 

"Karosseriet er dessuten blitt stivere, noe som gjør at bilen krenger mindre og ligger mye mer stabil på veien."

 

"... større grill med mye krom og bakovervendte lykter. "

 

 

(Forøvrig tillater jeg meg å kremte forsiktig og rynke litt på nesen over tilløp til landcruiserdissing, og jeg våger å påstå at det er mer som forener de rustikke utgavene av Land Cruiser og Land Rover enn det er som skiller, og ikke minst at det er mer som forener eierne enn det er som skiller. Når man kjører seriebil på mine kanter er det i alle fall ca 5 ggr mer sannsynlig å se en hilsen eller et vennlig nikk fra en mann i HJ eller 7xx enn fra en blondine i RR-S eller LR3.)

 

Mvh Terje K.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Apropos ikke mye til for å imponere: Har man sett slik fantastisk svada: BMW X6 er angivelig "visuelt svært tilstede" :lol:

 

http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=190472

 

Jeg for min del blir mest sliten av schizofrenien: Den ene dagen er et nøkternt nyttekjøretøy en forferdelig "miljøbombe" og neste dag er et vanvittig unødvendig luksusleketøy bare ureflektert "veldreid", med "vakre linjer" og "heftig" ...

 

Mvh Terje K.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke noen her inne invitere journalisten fra VG på en "liten" kjøretur med en av våre biler med tanke på å vinne en månedslønn !!!

 

Sitat fra artikkelen: " ...Men, jeg er villig til å vedde på at ingen andre SUVer, i dagens marked, følger Land Cruiser V8 i dette terrenget....."

 

Endret av 86seriesI1956
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DinSide Motor har også en artikkel i dag med en filmsnutt fra Fuerteventura.

Ikke noe imponerende takter over løypa der....

De kommer med full artikkel senere i uka, de pleier å være mer nøkterne enn VG. Tiden vil vise....

No var dette sikkert ikkje laga for å imponere oss, men jammen var det til dei grader uimponerande.

Forferdeleg design, karosseriet ser ut som ein bola Subaru og interiøret var totalt utan heilheitleg samanheng.

Uff!

Dette har Toyta gjort betre før.

(Men bilen har sikkert fantastisk motor og er driftsikker som fy :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos ikke mye til for å imponere: Har man sett slik fantastisk svada: BMW X6 er angivelig "visuelt svært tilstede" :lol:

 

http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=190472

 

Kan noen huske å ha sette styggere "rumpe" på en bil noen gang?? Er det meningen at føreren skal se noe gjennom "bakruta"?? Eller hadde de ikke tid eller råd til å gi en skikkelig avslutning på taket???

"Visuellt svært tilstede", ja så absolutt. STYGT :angry:

1197894351047_899.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må ut med 1299600 mill for en 5-seter med dieselmotor

 

Til denne prisen blir den neppe noen storselger....

 

Hmmm... ser ut som jeg må be markedsfolka på LR Experience invitere VG til en sightseeing... ;)

 

"Rock Crawl".. gjør sikkert jobben, men ikke noen ny oppfinnelse.. Hva med sleipe underlag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen huske å ha sette styggere "rumpe" på en bil noen gang?? Er det meningen at føreren skal se noe gjennom "bakruta"?? Eller hadde de ikke tid eller råd til å gi en skikkelig avslutning på taket???

"Visuellt svært tilstede", ja så absolutt. STYGT :angry:

1197894351047_899.jpg

Vel, her kan man vel med rette si at BMW har kopiert koreanske Ssangyong, artikkel på DinSide Motor :lol: :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...