Gå til innhold

Støtte-aksjon


ole jacob

Hva bør Willenfeldt gjøre nå?  

67 stemmer

  1. 1. Hva bør Willenfeldt gjøre nå?

    • Beholde "Stroppen" og sette den i stand
      45
    • Hugge bilen
      1
    • Selge den som den står
      3
    • Bytte den bort i noe annet
      3


Anbefalte innlegg

-jeg startet med å avgi stemme for at han skal beholde bilen og sette den i stand igjen.

Det er den beste terapien!

Endret av Tore Kjernmoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 158
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Willenfeldt dro på tur til Numedal for å være sammen med forum-mennesker. Kanskje forum-mennesker kan reise til Steinkjær for å være sammen med Willenfeldt? Hvor mye må Theo gi for ei brukt kasse? Og hvor lang tid bruker 4-5 mannfolk som flyr i veien for hverandre på å bytte kassa?

Bruk ikke penger på en annen bil nr. 2 så lenge det er håp for Stroppen. Og håp er det sålenge karrosseriet sitter nogenlunde fast på ramma - spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir med til Steinkjer hvis jeg kan, men jeg tror ikke vi kjører bilen din Rune...... excl

 

Ikke bare synes jeg det var for jævlig med bilen til Theo, men jeg forsøker også å bygge opp Gopodwill til jeg skal forsøke min bil på veien........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAKKER GUTTER ! Makan til hyggelige folk skal man lete lenge etter :D Jeg har nå roet meg ned, sovet i 6 timer ! (ble helt knust jeg gitt) , lakket takgrinden nesten ferdig i slosskamp med 5469973 mygg og knott :) og allerede mailet til en som skal selge en seriebil ........ har også mailet til Gaute for å høre om han har en gearkasse til overs, må nok ha ny clutch også. Får dommen i morgen mht Stroppen, er det for ille må den nok selges da jeg mangler kunnskaper og verktøy til å bytte gearkasse mv.......

 

Mht bil nr to så er det ikke krise lenger, begynner ikke i Trondheim før i september en gang. Håper dog at jeg får den nye jobben på Røros i stede. Synes jeg fortjener det nå ! Jeg har faktisk brukt hver eneste ledige time på Stroppen de siste 4 månedene dette på bekostning av familieliv, hundeliv og mitt sosiale liv (eneste fordelen med det er at jeg ikke har sett på TV på 4 måneder :rolleyes: ) slik at det er for jævlig at det skulle ende slik....... 500 meter før mål :(

Endret av Willenfeldt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kassa er kaputt, og det står på kunnskap og verktøy ved bytte, kommer i hvert fall jeg oppover. Jeg er ikke noen ekspert, langt ifra, men jeg har i hvert fall hatt noen motorer og girkasser ut og inn av biler gjennom tida. Du får finne ut hva som er feil. Så kan vi sammen ta stilling til hva som kan være riktig fremgangsmåte mht. deleanskafffelse hvis du er i tvil. Har du plass til telt ved garasjen, Theo? Hvor mange kan du ta i mot? Hvor mange blir med? Skal vi se, - da er vi allerede 3 stk. -Theo, Runar og Rune.

Og Runar - hva er feil med bilen min? Den går helt ålreit i 70 med hørselvern! :)

 

Vi får finne en tid som passer. Og hvis ikke annet passer, får Theo slepe Stroppen til Rena i verste tilfelle....

 

Dette årnær sæ, sø! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei gutter

 

Syns så synd på denne mannen at hvis jeg kan hjelpe til med kanskje billig frakt fra England/eller norge. Gi beskjed.....

Kan ikke skru men skal hjelpe til det jeg kan.....

Endret av ernst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan med sikkerhet si at min mann er knust......... :( Det var lengesiden jeg såg ham slik....

 

Men må jo innrømme at jeg ikke klarte å la vær å knise da Stroppen tok sin kanskje siste pust........Der satt jeg i Deffen bak Stroppen, var stolt over at Theo kjørte den lille bilen, så kommer det et kraftig smell, grå og sort røyk og Stroppen er helt gjemd i en diger sky av røyk.

 

Nå i ettertid ser jeg jo at det var feil å knise.......Theo er knust, Stroppen er nesten død, og så har han spist opp min sjokolade......... :(

 

Det er ikke snakk om noen bil nr. 2. Hvis ikke Stroppen går, da blir det bare en bil....

 

Når det er sagt......dere som sier at dere skal kommer...vet dere egentlig hvilken standartd Theo har på garasjen? Den er meget enkel......Det gjør vel historien så mye tristere, han har kjempet med minimalt med verktøy og i en usel garasje......så går Stroppen å dør..... :blink:

 

Å så....hvis noen av dere forum mennesker svinger forbi huset våres, med eller uten deler, med eller uten tilbud om hjelp til Stoppen, så er dere hjertelig velkommen. Dere har virkelig stilt opp for Theo, virkelig hjulpet med Stroppen..... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er sagt......dere som sier at dere skal kommer...vet dere egentlig hvilken standartd Theo har på garasjen?

Hvis du ser på bildene fra min skruing ser du at jeg ligger rett på singelen. Slik har jeg hatt det i alle år. Regnvær er det værste. Da må vi spenne opp presenninger eller partytelt... Ellers går alt så mye lettere om sommeren!

 

sealt Posted on 24 Jun 2003, 21:46

--------------------------------------------------------------------------------

Skulle gjerne stikki oppover selv men jeg har desverre ikke tid og anledning til det

Men hvis du bytter kassa ikke kast den,transferkassa er nok sikkert ikke ødelagt på den  

 

Greit det sealt, bare vi får et telefonnummer!

 

ernst Posted on 24 Jun 2003, 21:41

--------------------------------------------------------------------------------

Hei gutter

 

Syns så synd på denne mannen at hvis jeg kan hjelpe til med kanskje billig frakt fra England/eller norge. Gi beskjed.....

Kan ikke skru men skal hjelpe til det jeg kan.....  

 

Flott Ernst! Vi får se hvor langt vi kommer med logistikken!

 

Jeg har fri om helgene. Så hvis noe spesielt ikke dukker opp kan jeg nok ta meg en ekstra fridag for å tøye fritida litt.

 

Hvordan er det med deg, Runar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og allerede mailet til en som skal selge en seriebil ........ har også mailet til Gaute for å høre om han har en gearkasse til overs, må nok ha ny clutch også. Får dommen i morgen mht Stroppen, er det for ille må den nok selges da jeg mangler kunnskaper og verktøy til å bytte gearkasse mv.......

 

Tar du sjansen på å starte fra scratch en gang til a' Theo ?

 

Fire mann sier de har mulighet, evner, lyst og tid til å komme oppover for å assistere med å få Stroppen opp og gå, og du, du vil selge !

 

Jeg har faktisk brukt hver eneste ledige time på Stroppen de siste 4 månedene dette på bekostning av familieliv, hundeliv og mitt sosiale liv (eneste fordelen med det er at jeg ikke har sett på TV på 4 måneder :rolleyes: ) slik at det er for jævlig at det skulle ende slik....... 500 meter før mål  :(

 

Om du er litt fandenivoldsk så se på de 4 månedene som en investering, da blir det jo litt "dumt" å gi opp i siste sving, synes du ikke det da ?

 

Klipp plenen rundt garasjen, kjøp inn ekstra mat og drikke og slå opp dørene. Ta imot den hjelpen som kommer sendt. Uannsett vil det antageligvis også bli billigere enn å ta til seg en ny seriebil som du ikke kjenner.

 

Minner bare forsiktig om følgende sitat: "Den skal få enormt mye omsorg og pleie i tiden fremover, ja hele livet ut, og den skal bli helt bra igjen, den skal !! Jeg føler det nesten som om jeg har reddet livet til den allerede. Tiden ute på øyen hadde ikke ført fint med den, den har blitt 10 år eldre bare det siste året, men livet oppe i fjelluften blir nok mye bedre, mye bedre. Fjelluft er rekreasjon i seg selv. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner bare forsiktig om følgende sitat: "Den skal få enormt mye omsorg og pleie i tiden fremover, ja hele livet ut, og den skal bli helt bra igjen, den skal !! Jeg føler det nesten som om jeg har reddet livet til den allerede. Tiden ute på øyen hadde ikke ført fint med den, den har blitt 10 år eldre bare det siste året, men livet oppe i fjelluften blir nok mye bedre, mye bedre. Fjelluft er rekreasjon i seg selv. "

Vakkert... Jeg blir litt rørt, jeg. blush

 

Og du, Geir og Heidi, stiller opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn og nummer ligger på medlemslista på forumet og hjelpelista til LRNDC.

Det som trengs for og bytte kassa er 2 stykker med god rygg og en 2 tom 4 som en trer mellom fordørene og løft og dra ut kassa gjennom fordørene.

Av verktøy trengs det 9/16 og 11/16 til girkassefestene pluss det som skal til for og demontere sittekasse og gulv.Normalt en 1/2 og 7/16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal få en dag i morgen......... :D

 

Har oppe i elendigheta også nevnt som Nord-Trøndelag er det både hus og hjerterom, mat har vi også !

 

Takker alle for all støtte og tilbud om hjelp. Skal søke etter gearkasse mv, håper dog at Gaute har en liggende. Viste kona bilder av den seriebilen jeg har lyst til å kjøpe men hun trampet hardt i gulvet og så særdeles vred ut ......... Har Stroppen også lurt seg inn i hennes hjerte ??? I morgen.....

Endret av Willenfeldt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mangler vel "litt" på både kunnskap og verktøy gitt !!

 

Vi ville nok være mere i veien enn til nytte (tror jeg).

 

Er imponert over at så mange av dem som har kunnskap også klarer å få rydet tid og anledning, og det er ment akkurat slik det leses. Synes vel en serie bil som Stroppen fortjener det vi kan kalle "a second opinion". Liker dem, men det er jo ikke det samme som å kunne noe om dem, er det vel ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Theo, kasse klare du nok å bytte, nettopp tatt ut mi og det var første ting jeg gjorde sjøl, syns mye av det andre du har gjort hørtes veldig vanskelig ut...

Du klare det der + det ser ut som du har folk som kan hjelpe dæ, du bor sentralt i landroverland i forhold til mæ som bor i Narvik. :(

 

Pirmin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med deg, Runar?

Jeg er selvstendig næringsdrivende og for tiden ensom i heimen, så jeg kan tøye helgene ut i det uendelige....

 

Skisse til løsning:

 

- Rune starter fra Oslo neste Torsdag (3.juli) etter jobb, og kjører Seriebil i 70 med hørselvern til

Lillehammer. Tar med eventuelle deler vi har funnet i Oslo-området.

- Jeg stiller varebil (riktignok ikke LR) og alt av verktøy i tommer og mm. Vi reiser nordover Torsdag

kveld / natt til Fredag.

- Full innsats med skruing fra vi våkner på Fredag til vi er ferdige. Hvis vi får 2-3 dager på oss med 3

mann bør vi komme langt, forutsatt at vi har det vi trenger, og det ikke må gjøres noe med veiva.

- Vi returnerer sørover sånn midt på dagen Søndag 6. juli, og er nogenlunde friske og raske til å møte

på jobb mandag morgen.

 

Utfordringen videre ligger i å finne ut hva vi trenger av deler, og å få tak i det. Håper flere kan være med på innsamling av deler.

 

Vi trenger forsåvidt ikke reise akkurat neste helg, men vi rekker vel neppe å få det til nå i helga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her er bare helt utrolig !!! :D

Tenk på de "stakkarane" som ikke kjører et Land Rover produkt !! :(

De er helt overlatt til seg selv og/eller et verksted de.

 

Makan til samhold og entusiasme tror jeg ikke det finnes makan til !! :D

 

Kan bare si lykke til videre med Stroppen Theo og all honnør til dere som evt. reiser opp for å pleie Stroppen og dens eier !

 

Håper noen tar seg tid til å ta mange bilder og skrive litt/mye om dette. Bør jo ut på CNN dette !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg skjønte var ikke Theo helt avhengig av bilen før i september. Nå er det en måned til landstreffet.

Dette er kanskje et litt stygt forslag men dette kunne bli en fin "attraksjon" på landstreffet. Stroppen står på henger bak Deffen ned til Rena. Vi setter opp et telt (om nødvendig) og gjør bilen ferdig. Da har vi en måned til å finne ut hva som er feil, fikse deler og planlegge operasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Girkasse bytte og evt. -overhaling på Rena høres morsomt ut...

Men noen må jo i så fall sørge for at Theo får låne en henger!

 

Defenderenka; Tenk så mye mer bagasje og sjokolade dere får plass til i T O Land Rovere

 

 

 

Og jeg lover herved å stille med Land Rover-bløtekake til mekkegjengen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...