Gå til innhold

Kompresjonstest


RustyRover

Anbefalte innlegg

Nå har jeg endelig kommet meg hjem til moderlandet og en sommer med mekking ligger føre! :D Det første på listen er å foreta en kompresjonstest.

 

Må jeg da kutte bensintilførselen eller ta av forgasseren når jeg skal gjøre dette? Eller tåler kompresjonstesteren litt bensindamp?

 

Prøvde å sette på instrumentpanelet i går, men det viste seg at ratt-stammen var kommet for høyt opp etter at jeg hadde lagt glassfiber på torpedoveggen... av med styresnekke og prøve på nytt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompresjonstest tas på hver enkelt sylinder, ved at du skrur ut pluggen, setter på kompresjonsmåleren og så kjører bilen på starteren uten å ha på tenning (m.a.o. koble fra coilen), og med full gass.

 

Kan ikke skjønne at bensindamp skal ha noe å si i så måte...?

Du skal jo ikke ha motoren i gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man skal utføre kompresjonstest så skrur man ut alle pluggene så motoren går lett rundt på ca 300rpm og har full åpning på gasspjeldet så den greier og suge mest mulig luft inn til komprimering.Det er ikke så mye bensin som suges inn i motoren ved bruk av starteren så det er neppe noe problem.

Og husk og koble fra coilen før du kjører den på starteren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den suger jo ikke inn bensin på de 3 sylinderne som hverken har plugg eller komp. tester. Der er blir det jo ikke noe sug som trekker bensinen inn... ( så fremt du ikke har direkte innspøytning da?)

 

Judy brukte faktisk mindre bensin da hun bare gikk på 3 syl. siden en sylinder hadde blåst ventil og 0 i komp. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...