knutehau Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Mener jeg for en tid tilbake så en beskrivelse om oljeksift på automatkassen på td5 2000 mod. Har søkt en finner det ikke. Noen som hvet hvor det ligger? Knut Einar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HansChristian Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Husker ikke helt hvor det ligger, men det er noe slikt som følger: tapp av gammel olje, sett i bunnpluggen igjen, fyll på med ny olje (så mye som det er plass til). Start motoren. Mens en sitter i bilen og skifter igjennom alle gearene, så fyller du etter med olje på kassa. Når det renner en 2mm bred stripe med olje ut av påfyllingshullet skal du sette i pluggen igjen. Ikke stopp motoren før pluggen er på plass. Det står i boka at det går på 7,4l olje eller noe slikt, men det er bare første gang. -altså når converteren og alt er tomt. Dersom du er heldig klarer du å få på rundt 4 liter. mvh HC Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CaspianBlue Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Jeg regner med at det er et filter som også bør byttes ved oljeskiftet?? Ellers vil vel mye partikler/metalldeler fremdeles flyte rundt i kassa... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tore Kjernmoen Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Skal du ta service selv bør du skaffe deg verkstedhåndboka. Den er uansett god å ha om en vil bli litt kjent med bilen sin... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lars L Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Bara så där i allmänhet - det är bara en del av oljan som man kan tappa ur, en hel del blir kvar i momentomvandlaren. Kanske 5-7 liter av totalt ca 11 rinner ur. På Difflock forum läste jag om en annan metod som jag dock inte testat själv eller kan gå i god för. Kort sagt går den ut på att man lossar båda slangarna till oljekylaren i fronten, låter någon starta motorn och snabbt stänga av den igen så att man ser åt vilket håll oljan strömmar. Därefter två kärl - ett med ny ATF och ett tomt. I med sugslangen i det fyllda, starta motorn och låt lådan suga i sig ny olja tills det syns att den nya kommer ut i returröret. Någon som testat? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carl Georg Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 (endret) Ja det er et filter som bør også byttes, ser mer ut som et metall mesh.. Pris ca 750,- hos LR Jeg fikk kun på ca 3 liter, så filteret er nok viktigere en olja. cg Endret 10. november 2005 av Carl Georg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tore Kjernmoen Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Og så er det en liten magnet i bunnpanna. Den kan med fordel renses - om det sitter noe metallpartikler på den da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Det er lettere å etterfylle raskt til riktig nivå på automatkasser med rør og peilepinne hvis du måler hvor mye du fikk tappet ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carl Georg Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 (endret) Det er lettere å etterfylle raskt til riktig nivå på automatkasser med rør og peilepinne hvis du måler hvor mye du fikk tappet ut. Helt klart. Men dessverre så har ikke DII'n peilepinne på automaten... cg Endret 12. november 2005 av Carl Georg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.