Gå til innhold

Slå Av Opsjonen Som Gir Alle Ord I Overskrift Stor Forbokstav


Anbefalte innlegg

"Stop shouting in topic titles" skrudd av igjen. Den må ha blitt satt på automatisk ved en oppdatering. Nå er det altså full kontroll over versalene igjen ...

 

Woohoo! Takker! :)

 

-tih

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig har jeg rett! Det trengte du vel ikke sjekke?! :P

 

Joda, tradisjonelt sett har det vært vanligere å bruke versaler blant norske typografer og grafiske designere. Personlig synes jeg majuskler og minuskler både spiller bedre mot hverandre, og er lettere å forstå og huske.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og jeg som alltid har trodd at man brukte versaler for nettopp å betegne det som var utgangspunktet her: Stor forbokstav i ord, selv om "alle" egentlig visste at det handla om stor forbokstav i (verse)linjer. Vi har alle en fortid og bærer på kunnskap som er både obsolet, utdatert og feil. Det er obsolet når vi for eksempel stadig henviser til didots punkter, når det snart er en mannsalder siden man sist brukte det slik det egentlig handla om, det er utdatert når vi tror at universet er uendelig i alle retninger (mens det egentlig er flatt), og det er feil når vi tror at politikere var mer ærlige før enn de er nå (når de antakelig var like uærlige, men der mulighetene var annerledes skrudd sammen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...