Gå til innhold

pinned tråd. hva har vi fått godkjent


Anbefalte innlegg

Etter å ha vært gjennom en runde med godkjenning av vinsjfanger ser jeg at det kunne vært nyttig med en egen pinned oversikt hvor vi kunne legge inn:

Biltype, hva har vi fått godkjent av ettermontering/ombygging. Hvordan gikk vi frem for å få det godkjent. Bilder og annet som kunne være relevant.

Kanskje det burde være plass til hva som ikke har blitt godkjent også.

 

 

 

Takker for et forum som dekker mine behov for alt fra bilhjelp til matlagings råd.

 

Mvh

Leif Ove Hellevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ide. Bare det ikke går feil vei med godkjenninger da.

Altså at kontrollørene som har vært flinke i sine skjønnsmessige vurderinger på diverse godkjenninger blir strammet opp,fordi kanskje andre blir småsure når dem blir avvist på sin trafikkstasjon og hevder det ble godkjent på den andre trafikkstasjonen igjen.

 

Men i saker som er for vanskelig/store for den lokale stasjonen blir jo videresendt til SFOOR,og da skal det være lik godkjenning for ombygging/modifiseringer i hele landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sikkert fordeler og ulemper med et slikt register/oversikt. Hvis vi begrenser oss til det som er godkjent ved ombyggingsenheten etter visning, burde andre ha bedre kort om de fremlegger slik informasjon ved visning på lokal trefikkstasjon.

 

Mitt konkrete forslag til Moderator er:

- Legge en slik tråd under wiki.

- Klare rammer for oversikrift (søkbarhet): biltype (disco 1, rrc, def, serie osv) og ombygget del (vinsjfanger, heving, akslinger, veltebur, motorbytte osv)

 

Og hvis en ønsker: Sveis.nr slik at lokal trafikkstasjon kan sjekke bilder og argumetasjon for godkjenning. Kontaktperson hvis en trenger å spørre om råd.

 

 

Jeg legger gjerne inn første tråd om min ARB vinsj fanger.

 

Mvh

Leif Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt konkrete forslag til Moderator er:

- Legge en slik tråd under wiki.

 

[snip]

 

Jeg legger gjerne inn første tråd om min ARB vinsj fanger.

Under wiki er det bare de utvalgte som får lov å skrive noe så du vil slite litt med å lage en tråd om vinsjfangeren din.

 

Jeg er enig med Lars. Slike ting bør legges et sted der alle kan skrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar det under Wiki. Skriverettigheter er det minste problemet. Grunnen til at vi har holdt igjen litt er for å unngå kaos med masse rare tråder det må ryddes i. Men det finner vi en løsning på.

 

Fremgangsmåte for å få ombygging godkjent er et selvsagt tema. Det er universelt.

Hvor skaffe dokumentasjon for bestemte ombygginger er relevant

Men å legge ut dokumentasjonen som er brukt i et tilfelle er vel ikke særlig relevant? Tilsynet krever vel for det meste dokumentasjon for den bestemte bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...