Gå til innhold

Støy piggdekk - Hakka SUV 8


Anbefalte innlegg

Hey

 

Fikk ny firmabil forrige uke men påmonterte Hakka SUV 8 pigg etter mitt ønske. Men de bråker noe infernalsk og jeg angrer :unsure: Har kjørt Oslo-Kristiansand og noen småturer her nede og lyden er like plagsom som fra første kilometer. Som referanse har jeg akkrurat levert inn en bil av samme størrelse og hjuldim 235/60-18 (Volvo XC60) hvor jeg også hadde pigg, tror det var continental. På Volvoen var støyen absolutt til å leve med :huh:

 

Snakket med dekkforhandleren i dag og de mente at de ville bli stillere etter 50 mil når de fikk kjørt seg "inn". Stemmer dette eller er det bare å be om tilbud på å bytte de i piggfritt?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plages ikke av støy i D2a, dekkene hadde nok rullet en halv sesong. Klart piggfritt støyer mindre helt til det smeller... ;-)

Mulig andre mønstre/færre pigger oppleves bedre i den firmabilen du kjører?

Har nå andre sesong på piggdekk på tyve år og trives med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye skal være enda stillere, Mercedes GLC hybrid

 

Grunnen til at jeg valgte pigg er at jeg har 8-10 turer hver vinter fra Kristiansand og opp Setesdalen til Hovden. 90% av turene treffer vi is eller hardpakka snø i en eller annen form et eller annet sted på vei fra 0moh til 800moh og ned igjen.

 

Hmm, skal sjekke reting i morgen. Hadde vært fett hvis pilene sto feil vei :P

Endret av tdiThomas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye skal være enda stillere, Mercedes GLC hybrid

Kanskje er det derfor du merker piggdekkstøyen nå, i fravær av annen støy :)

 

Forrige uke byttet jeg fra fra Cooper Discoverer 265/70-16 til Nokian Suv 8 245/70-16 på min D2a. Cooper dekkene hadde få pigger sammenlignet med de nye dekkene så jeg var litt skeptisk men de nye dekkene er mye mer stillegående enn de gamle dekkene fra Cooper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje er det derfor du merker piggdekkstøyen nå, i fravær av annen støy :)

 

Tanken har slått meg :)

 

Men det første guttungen på 13 lurte på da han var med en liten tur var om jeg gledet meg til å få på sommerdekkene :( Jeg hadde ikke nevnt dekk eller støy med et ord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig Brage

 

Men NAF/Motor ser ut til å være enig med meg https://www.motor.no/tester/dekktester/motor-test-av-pigg-og-piggfire-vinterdekk-til-suv-2016/nokian-hakkapeliitta-8-suv/

 

Uansett er valget tatt, jeg fikk lov til å bytte de mot Nokian R2 SUV uten at det kostet mange kronene blush God service hos Vianor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...