Gå til innhold

MIG MAG sveiseapparat


Knut

Anbefalte innlegg

Hallo

Har nettopp kjøpt meg MIG/MAG sveiseapparat og har med tiden tenkt å lære meg å sveise på egen hånd. Det dukket derfor raskt opp noen spørsmål. Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt gass til apparatet (beskyttelsesgass) og eventuelt pris? Lønner det seg å leie en tank eller kjøpe en slags engangstank? Når lønner det seg å benytte flussfylt tråd istedet for gass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du sveise litt, lønner det seg å kjøpe en liten fylleflaske (5L er det vel). Kostet ca 2500,- fylt med gass. Det holder lenge til hobbybruk, selv om du sveiser mye.

 

Engangsflasker har jeg prøvd, det funker dårlig. De varer heller ikke lenge.

 

Rørtråd har jeg sveist lite med. Litt usikker på hvor godt egnet det er til å sveise tynne deler??

Endret av Toffen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det toffen, betaler bare noen hundre for gass, ikke 2500,-

Hos hvem, og hvordan er avtalen, førstegangspris etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe klønete formulert kanskje...

Betalte kr2500,- for liten flaske til odel og eie (av samme type som de flaskene de leier ut). Har sett det billigere etterpå også. Da er den fylt med gass og ferdig til bruk. De større flaskene fikk jeg ikke kjøpe, men bare leie.

 

Når denne var tom betaler jeg bare noen hundre for fylling (eller bytte i en annen en, som de i praksis gjør).

 

Kjøpte flaska av AGA i Trondheim. De hadde disse hos Albert E. Olsen også.

 

Kommer du billigere unna det Even?

 

 

Endret av Toffen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...