Gå til innhold

RAM til laptop


radovan

Anbefalte innlegg

hva slags ram ?

 

Har en bråte brikker liggende å slenge, men må vite hva du trenger først

 

Det står DDR3L i no, utan at eg skal skryte av å skjønne meg så mykje på det. :)

 

 

 

Koster "ingenting" nytt for tiden.

 

Er glad i gjenbruk. :) Det er som regel billeg, det og. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en1gb Sharetronic DDR2 667 brikke som kanskje kan passe ?

 

Edit: tror det blir feil brikke..

 

 

Trur den er feil med tanke på både volt og fasong... :unsure:

Ser den, men det er ikke så uvanlig at det blir feil på rambrikkene i laptop etterhvert og det er irriterende å spare en hundrelapp og så må kjøpe ny etter en mnd.

Tror jeg betalte ca 400 for 8gb sist jeg kjøpte.

 

Tek gjerne i mot tips på kvar ein bør kjøpe og kva som er bra. Eg veit ikkje så mykje om dette. :)

Endret av radovan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste for å finne korrekt minne, er å legge ut hvilken modell du har. Modell nr pleier å stå på samme etikett som serienr på undersiden av maskinen.

 

Eg veit at det skal vere DDR3L her, eg veit berre ikkje så veldig nøyaktig kva det betyr. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SODIMM formfaktor er det du er på jakt etter, som brukes stort sett i laptop'er. Det er en liten forskjell på DDR3 og DDR3L, hvor L står for Low voltage og brukes av de nyeste prosessor generasjonene. Når du vet at du skal ha DDR3L (SODIMM DDR3L) må du bare sjekke hvilken hastighet du skal ha på brikkene da de har fra 1600Mhz og oppover. Det er ett lite utvalg av brikker her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En maskin som støtter DDR3 kan bruke DDR3L da brikken støtter "gammel" og "ny" spenning ut i fra hva jeg forstår her. Dvs 1.5V og 1,35V, Men en maskin som skal ha DDR3L kan ikke bruke DDR3. Men nå er begge minnetyper lett tilgjengelig så man skal uansett få tak i korrekte brikker alt etter hva man skal ha.

 

SODIMM er en formfaktor ja, men antall pinner i koblingen er forskjelling fra om det er DDR, DDR2, DDR3 eller DDR4. Men for å gjøre forvirringen komplett om du ser på bildene i linken, går DDR3 også under navnet PC3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en Minnebrikke her på 4GB

 

Den er merket med PC3L.

2017-02-22 21.40.01.jpg

 

Kommer fra min Dell Latitude E6230, esken de ligger i er merket med 1.35v, så regner med det er 1.35v på den 4GB-brukken også.

Ble byttet ut med 2x8GB.

Endret av finnarne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...