Gå til innhold

Najis farge !


JokerS30

Anbefalte innlegg

Gratulerer så mye. Ja det gjelder å være rask på avtrekkeren når slike godbiter averteres.

 

Tror RRp38 vil få en orntli fortjent ( kult )status når nok entusiatiske eiere får vist frem hva de egentlig er god for.

 

Kan man si det sånn :wub:blush

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 109
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

1 rust

2 rust

3 rust

Hater rust :o

 

og så er det en mye behageligere bil å farte rundt i, men du må gidde å sette deg inn i spesialitetene til P38, det er ikke vanskelig, men krever noen timer med innsats, alt du trenger å vite er jo bare et tasterykk eller fem unna, og det meste fikses med vanlig verktøy, (+ ett godt verktøy til å kommunisere med ecu i bilen da :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer fortsatt ikke bestemme meg, og trenger fler argumenter for P38 over D2 :)

 

Bilene er ganske forskjellige selv om mye av teknikken er den samme. Du må prøvekjøre. Det er i stor grad snakk om smak og behag. Den gangen jeg selv skulle kjøpe første Land Rover prøvekjørte jeg P38 med GEMS V8, P38 med BMW Diesel, DII med TD5 og P38 med Thor V8 i nevnte rekkefølge. Det ble den siste...

 

DII sin ACE er uslåelig mht. komfort i sving. Gjør i praksis omtrent null for kjøreegenskapene men det kjennes som om bilen kan klare alle svinger i overlydsfart...

DII kan være 7-seter

DII har en bedre dieselmotor enn P38

DII er i snitt litt nyere enn P38

 

P38 er en nyere konstruksjon enn DII som stammer fra RRC

P38 har sideairbags fra 99MY

P38 har bedre ergonomi og er mer personbilaktig innvendig.

Luftfjæring på begge aksler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæhh - den der var stygg ! :) Sikkert at jeg ikke skal hjelpe deg bli kvitt den ? :)

Seriøst, for en vakker doning. Men du MÅ fjerne de heslige railsene, som får en stilren, klassisk doning til å framstå som en US-van. Alle oblatene i frontruta må også bort.

Kjenner jeg er skikkelig misunnelig her nå :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Jeg kommer nok til å beholde denne så lenge jeg får lov av sjefen. Vi skulle egentlig ha en rimelig, liten og fornuftig bil nr to etter å ha kvittet oss med en XC90. Om P38 er akkurat dette kan jo diskuteres (og det har blitt gjort en del siden lørdag :P)

 

Merkene i ruta forsvinner sammen med detailingjobben som skal gjøres på den. Railsene har jeg litt blandede følelser for. Vakre er de på ingen måte, men samtidig er det jo relativt ettertraktet tilbehør som det er litt stas å ha også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Jeg kommer nok til å beholde denne så lenge jeg får lov av sjefen. Vi skulle egentlig ha en rimelig, liten og fornuftig bil nr to etter å ha kvittet oss med en XC90. Om P38 er akkurat dette kan jo diskuteres (og det har blitt gjort en del siden lørdag )

 

Kjærringstyrt ?

 

Er det greit at jeg overtar den til helga ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ikke du ha egolf Hehe. Den ser fin ut!

 

Jeg skulle det, men det er jo unektelig mer stas med gammel RR. Det skulle jo være et økonomisk alternativ, men på en annen side kan jeg brenne j**li mye diesel med denne før jeg kommer opp i prisen på en eGolf ;)

 

Bilen er veldig fin, men litt å pusle med er det jo. FedEx var her for 10 min siden med ny oljekjøler + rør til girkassen, blendmotorer, dempere til bakluken og nytt emblem til panseret så nå er det bare å trå til.

Endret av Lars Krokeide
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-)

 

Dårlig vær.1t40 fergetur framfor 25min samt stengt E39 gå en tur om Jøssingfjorden og Åna-Sira.....

Kan tenke meg det var friskt på gamleveien mellom Egersund og Flekkefjord ja.

 

Jeg har kjørt der med 50 tonn i snøstorm og varmegrader.

Endret av Tom Rossing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som informerte har fått med seg, har vi altså vært i Vesterled og hentet hjem en flott RR P38.

Presentasjon med bilder kommer når bilen er vasket, men bilen er omtalt i tråden tidligere.

 

Dessverre ble bilen utsatt for hærværk utenfor hotellet i natt, tøffe karer knuste frontlampen på ene siden, samt nøklet forskjerm og passasjerdør. Forsåvidt er det en gammel bil, men lakken var tilnærmet perfekt på hele bilen. Omfanget blir ikke klart før jeg har fått vasket den ren.

Utover det er det noe magisk å flyte avgarde i en adelsmann av dette kaliberet. Forrige eier synes ha tatt veldig godt vare på bilen, og kostet på og skiftet det nødvendige og påkrevede både ift alder og km stand. Tror dette kan bli et trivelig bekjentskap, om teknikken ikke tar livet av meg.

Jeg mener, en 19 år gammel bil, mer avansert en romferga... bygget av vekselvis te-drikkende og streikende engelske " fagarbeidere ", ja hvor galt kan det tross alt egentlig bli :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dessverre ble bilen utsatt for hærværk utenfor hotellet i natt, tøffe karer knuste frontlampen på ene siden, samt nøklet forskjerm og passasjerdør..

 

 

 

Skjønner ikke at folk ennå driver med sånt, det er desidert værste lavmål :angry: .

 

Vell det lar seg ordne, Gratulerer med bil.

 

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...