Gå til innhold

Najis farge !


JokerS30

Anbefalte innlegg

  • Svar 109
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

enkelte ganger angrer jeg på at jeg er så flink til å ta sorgene på forskudd.

P38 har vært på markedet i 25 år, og jeg har sikkert hatt mulighet til å eie en i minst 15. Jeg gruer meg imidlertid så fælt til alle problemene jeg har... lest om at man kan få, at jeg aldri har unnet meg gleden av å eie en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enkelte ganger angrer jeg på at jeg er så flink til å ta sorgene på forskudd.

P38 har vært på markedet i 25 år, og jeg har sikkert hatt mulighet til å eie en i minst 15. Jeg gruer meg imidlertid så fælt til alle problemene jeg har... lest om at man kan få, at jeg aldri har unnet meg gleden av å eie en...

Der tror jeg du traff spikeren Joker, ihvertfall for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mm - P38 eller D2.

 

Det er spørsmålet. Og så er spørsmålet litt hvorfor kryr det av D2 med km stand under 150 000, mens det er ca uråd finne en P38 med noe særlig under 300 000 på klokka...

Jeg har også litt samme dilemmaet. Vi tenker litt på å,kjøpe en konebil.

Har til nå ikke turt å kjøpe P38. Og alle D2 som ikke er veldig stive i pris har rustet ramme og hull over frontruta.

Vel jeg får vel si det jeg siden ikke andre tør :)

Grunnen til de store km stand forskjellen er jo at det er en RR mot en D2, jeg blir aldri lei av å kjøre min, kan vel si at den nå er blitt litt "tung" på små kjøring ikke bilen, men når en sammenligner med nyere biler/motorer, men langkjøring er jo veldig digg ennå.

Og det er vel nettopp det at RR er en bedre kjøre maskin som gjør at km ruller litt fortere på disse bilene.

Ja jeg har en svoger med D2 som er veldig bra og god å kjøre den, men er ikke helt på nivå med RR'n

 

Og det morsomme med med 22" hjulene er at bilen henger som klister på veien.... Ja vil faktisk si den gjør det...:) :). :)

Så når en henger seg på disse "sportsbilene" ( les: GTI biler o.l) gjennom svingete vestlandsveier så har jeg fått mange som er overgitt skal jeg love, (ikke noe kjøring med livet som innsats bare som det er klart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enkelte ganger angrer jeg på at jeg er så flink til å ta sorgene på forskudd.

P38 har vært på markedet i 25 år, og jeg har sikkert hatt mulighet til å eie en i minst 15. Jeg gruer meg imidlertid så fælt til alle problemene jeg har... lest om at man kan få, at jeg aldri har unnet meg gleden av å eie en...

Vel vil jo hvertfall si at det er noe jeg ikke har følt, etter 9.5 år og 150 000 km de fleste venner har HELT andre biler og vil vel påstå at det er ikke mange som har hatt så lave utgifter med bilen som meg, og jeg kjører mer enn de. Eneste jeg kan vel si av erfaring, følg med bilen, bestill det som trengs fra UK , før det står, da blir det kjipt med bilen ut av drift for å vente på deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=67886224&make=0.781&ref=fas

Dette er en penbfarge på en pen bil. Billig er den også.

 

Drømmer du om RRp38 diesel, burde du absolutt slå til på denne. Her kan du handle helt nye Hevac deler og fort være stolt eier av RRp38 fra det absolutt beste årskullet.

 

Likte også denne fargen.

 

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hevac er det som styrer varmluft fordelingen. Består av en skjerm og tilhørende knapper for å velge hvor varme skal gå. Her sitter også knappene til setevarme frontrute osv. Du skifter lett denne enheten. Selve Hevac huset er ett stort plast hus som inneholder varmeregister AC register. Her sitter også 3 stk servo motorer som styrer spjeldene som fysisk styrer varm luften dit den skal ( føtter, front rute, kupe ).

 

Vanlig feil her kan være 1. en eller flere av de 3 servo motorene, 2. at det største spjeldet sitter fast / går tregt, 3. Selve display unit( skjermen med knapper ) også da o-ringene på selve varmeregisteret er jo en gjenganger.

 

Det meste her ordner du greit selv med litt fingerferdig het og skru kunnskap. + hjelp fra forumet her og www.rangerovers.net forumet.

 

Mvh Brage

 

Edit: Er ikke den overnevnte bilen solgt i løpet av noen få dager blir jeg forundret. Det var billig, og den ser nå meget bra ut i karrosseri og støtfanger. Takrails til 5 lapper ( som du ikke får tak i lenger er jo også med )

Endret av Brage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De pilene som det er tatt bilde av, hva er det?

 

De viser de forskjellige nivå høyde settingene på luft fjæringen. Så de viser at luftfjæringen fungerer. Hvis du ser på bildene av bilen, så ser du at den er fotografert i forskjellige høyde nivå settinger fra siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEVAC=HEat Ventilation and AirCondition

 

"Pilene" er høydereguleringen:

  • Nederst: Laveste nivå, inn- og utstiging, går opp til normal med en gang en begynner å kjøre.
  • Neste: Motorvei, litt lavere enn normal. Slår seg på når en kjører i over 80 sammenhengende i mer enn 1 minutt og av igjen når en kjører i mindre enn 50 i 1 minutt.
  • Normal høyde
  • Høyeste nivå for terrengkjøring. Slår seg av i mer enn 30 km/t

Høydene kan også overstyres manuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

  • Neste: Motorvei, litt lavere enn normal. Slår seg på når en kjører i over 80 sammenhengende i mer enn 1 minutt og av igjen når en kjører i mindre enn 50 i 1 minutt.
  • Høyeste nivå for terrengkjøring. Slår seg av i mer enn 30 km/t

Høydene kan også overstyres manuelt.

 

Litt detalj rettelser ;) .

 

- Hever senker seg fra / til motorvei etter 30 sekunder i nevnte fart.

 

- Terrengmodus holdes opp til 56km/t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, antar nok den dukker opp igjen ila 2-4 uker, til en helt annen pris... :)

 

Det gjør den nok ikke denne gangen. Den står nå utenfor her sammen med RRS-en og allerede til uken begynner jobben med å fikse det som fikses må også skal den få full innvendig rens og en grundig polering før den tas i bruk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det gjør den nok ikke denne gangen. Den står nå utenfor her sammen med RRS-en og allerede til uken begynner jobben med å fikse det som fikses må også skal den få full innvendig rens og en grundig polering før den tas i bruk :)

 

Gratulerer !

 

Du slo røkla, inklusive undertegnede..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...