Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har vært uten vinsj i en periode, og det har jo gått greit.

 

Hadde ei økt i vedskogen i går, og fant ut at jeg savna vinsjen mer enn jeg trodde. Tungvint å kjøre bilen for å trekke fram felte trær. Konkluderte derfor med at jeg MÅ ha ny vinsj i fronten.....

 

Spørsmålet er hvilken??? Ser for meg en med 9500 pund trekkraft.

 

Brukte kan også være aktuelt.

 

Paddock har T-max til greie priser.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt med gammel Superwinch (6000 eller 8000 lbs) som var originalmontert på bilen i -90. Den hadde noen irriterende Auto-reset sikringer som ble for varme litt for lett, men den fungerte stort sett.

Så ble det Netthandelen-vinsj 8000 lbs (til mellom 1000 og 1500) foran og bak, som også fungerte, og etter det original T-max på 8500lbs , sannsynligvis også fra forrige årtusen, fremme.

Etter at jeg bygde om til Bobtail Pickup ble det Goodwinch/KingOne TDS på 9500lbs foran og bak. Med 24 volt "turbo" fremme. Det var det jeg endte opp med som hadde best kost/nytte faktor til mitt bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hydraulisk vinsj fremme og bak på min. Samt en 8000lbs i bøylen. Den i bøylen brukes til å holde hengekøya stram. ?

? mens de hydrauliske er til bruk. Spesielt for skogsdrift. Trekkraft som overgår alt og kan regulere hastighet på spak. Men ja det kost men er så å si umulig og slitte ut og virker alltid. ? den jeg har fremme trekker ca30 m/min med 7tonn på kroken og og bak trekke ca 25 m/min med 9 tonn på kroken. Og de kan gjøre det time etter time. ?

Skulle der være en favoritt på El så ville jeg sakt warn 8274. Den har en kjempe fordel med stor trommel og utvendig brems. ? God gammel arbeidshest opp gjennom generasjoner. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har 8274 som er ok støvete ja og mangler trommel brakett ene side kan hentes for 4000 kr ferdig prutta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært uten vinsj i en periode, og det har jo gått greit.

 

Hadde ei økt i vedskogen i går, og fant ut at jeg savna vinsjen mer enn jeg trodde. Tungvint å kjøre bilen for å trekke fram felte trær. Konkluderte derfor med at jeg MÅ ha ny vinsj i fronten.....

 

 

 

Kan du ikke invitere på trerydding? Med classic'n min i tillegg vil det gå dobbelt så fort ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Warn 8274 er en meget god vinsj, har vært ett par stk salgs her på forumet i senere tid, begge trengte noe fix. Kanskje en ide å se hva det vil koste å få de helt opp å stå.

 

Pynte på de, smøre de opp etter ett par år må du uansett, for de blir ikke overflatebehandlet godt nok for norske salt lake forhold uansett som ny.

 

Jeg kjører med Smittybilt x20 gen 2, helt OK til mitt bruk så langt. En meget sterk vinsj i hvertfall.

 

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det huggingen eller flytting av winch og dertil bruk som fenget?

 

Jeg har vært med fader'n ut i gjørmete skogsfelt i OneTen og Traktror nesten årlig siden jeg kunne gå... Så det var vel egentlig ikke hugginga som frista mest. :P Selv om det er artig arbeid og en avveksling fra hverdagen slik jeg kjenner den i dag. Mer det at vi kunne kommet en tur 4-5 biler en lørdag og dratt litt tømmer og drukket kaffe hadde vært moro. ;)

Så får dem som faktisk har winch, vinsje..

Om du vil hugge ved er det bare å ta turen til melhus...mye å ta av...

 

Er for vått i bakken hos deg enda, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har vært med fader'n ut i gjørmete skogsfelt i OneTen og Traktror nesten årlig siden jeg kunne gå... Så det var vel egentlig ikke hugginga som frista mest. :P Selv om det er artig arbeid og en avveksling fra hverdagen slik jeg kjenner den i dag. Mer det at vi kunne kommet en tur 4-5 biler en lørdag og dratt litt tømmer og drukket kaffe hadde vært moro. ;)

Så får dem som faktisk har winch, vinsje..

 

 

Er for vått i bakken hos deg enda, er det ikke?

Tørt og fint nå, så litt hugginga og kaffe engang ila våren hadde vært trivelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...