Gå til innhold

Diagnoseverktøy til D3 2008 i nærheten av Gjøvik.


Latte

Anbefalte innlegg

Er det noen i nærheten av Gjøvik som har Diagnoseverktøy for en D3 og som har anledning til å lese av feilkoder? Jeg fikk transmission fault og suspension fault, bremsevarsellampe,krengningsvarsel (tror jeg ) og en lampe til som jeg ikke husker nå hva var. Etter at bilen hadde vært parkert i ca 10 min startet jeg opp igjen og kjørte hjem. Tok ut sikring F26 og nå har den stått noen dager og det virker som om den synker.

Endret av Latte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen starter, men jeg synes at det tar litt lang tid før den har hevet seg. Ladespenning på 14,1 volt. Etter en tur på 15 km ingen feilmeldinger, men da jeg stoppa fikk jeg Transmission fault. Og det virker som om den synker litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når den siger når den står er det lekkasje, og mest sannsynlig er belgene lekke. Kompressor lever tøft når den må gå mye, så jeg ville byttet belger asap.

 

Belger er slitedeler, og skulle lekkasjen være andre steder anser det slik at bedre å bytte for tidlig enn for sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har transmission fault å gjøre med luftfjæringa?

 

Sannsynligvis ingen ting, men jeg kommenterte ift Lafterolf sin kommentar om at bilen synker.

Som andre sier, kan dine feil være forårsaket av lav batterispenning. Det er heller ikke sikkert de feilmeldingene du får, blir lagret hvis de er et resultat av lav spenning, men det vil dere se hvis feilkoder blir lest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batterispenningen var selvfølgelig ikke 14,4, men 12,4.

Var en tur til Gjøvik i dag, totalt 15 km med to stopp. På skjermen stod det Standard da jeg hadde startet, men den hadde sunket. Etter oppstart løftet den seg, ingen feilmelding eller varsellamper på turen. Det var som om bilen kom rett fra fabrikken. Men jeg har fått time hos Land Rover på Hamar onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...