Gå til innhold

Noen med godkjent vinsjefanger?


Anbefalte innlegg

Er det noen som har fått godkjent en slik vinsjefanger (eller en lignende) noen gang?

Kan noen fortelle litt om framgangsmåte osv? :)

Biltilsynet liker vel og se at ting har blitt gjort før osv.

 

Pøs på med ALT je kan ha nytte av rundt vinsjefanger og godkjenning. B)

Tenker ikke på PKK godkjenning, men BT godkjenning ;)

 

vinsj1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har blitt stoppa av tilsynet med slik uten bøyle oppover lik denne de så på den som erststnings fanger av org det var greit men man veit aldri jeg vil bare montert og kjør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor du i nærheten av Oslo ville jeg reist til om og oppbyggingsenheten med ny og gammel fanger og søkt om dispensasjon.

 

Hvis ikke ville jeg tatt bilder og mål og sendt til samme sted. Jeg fikk avslag da jeg sendte brev, men etter oppmøte fikk jeg min ARB shara dispensasjon.

 

Loh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BT bryr seg ikke om hva andre har gjort før, men hvordan papirer du har på fangeren du skal ha godkjent. Alt er i utgangspunktet ca umulig uten TUV-papirer.

Biltilsynt liker VELDIG godt å se at ting har blitt gjort før osv.

Har det blitt gjort før, kan det også gjøres på denne osv

Men det med TUV papirer har du vel sikkert rett i....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltilsynt liker VELDIG godt å se at ting har blitt gjort før osv.

Har det blitt gjort før, kan det også gjøres på denne osv

 

 

Vær forsiktig med dette. Gjøres på eget ansvar.

 

Jeg prøvde meg på dette en gang, og refererte til en annen bil en gang, og fikk ei lekse jeg seint kommer til å glemme.

"bare fordi at noen andre har, betyr ikke at jeg skulle få, alle biler skulle godkjennes individuelt"

 

Kontrolløren blei grinete og jeg gikk ikke godkjent det jeg skulle. (ordnet seg senere på en ny kontroll med nytt dokumentasjonsgrunnlag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva jeg skal si om min er godkjent eller ikke http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=80007, men ny lengde på bilen ble iallfall skrevet inn i vognkortet så da regner jeg med at fanger ble godkjent. Behørig bildedokumentasjon ble jo også lagt ved søknaden. Jeg sliter vel teoretisk med lysbøylen, men en plass må jo lys festes.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Trur je gjør som Svalbard, kjøper, monterer, og unngår BT. ;)

 

Prøvd å lese meg opp, og spørre flere her på LRF. Blir jo bare mer forvirra av det.

 

Lille Norge med mange helt idiotiske regler. :angry:

 

Får si hvis je blir stoppa, "hæ, er det ikke orginal fanger? var jo den som satt på bilen når je kjøpte den jo" og spille litt dum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har TUV papir på min TF fanger, denne er vist og godkjent av SV i løpet av 30 minute.

 

Har en dun likt uten TUV papir / merke - ikke godkjent - selv om den er helt likt / ikke noen farligere - det var spørbarhet i systemet var begrunnelse - Bergen traffik stasjon.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det eneste kravet til en støtfanger minstemål på skarpe kanter?

5mm radius.

 

For å kunne bruke rørfangeren er det mulig du må runde av noen kanter.

 

Det er når det monteres bøyler etc at det blir regnet som frontal beskyttelse og man må ha godkjenningspapirer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur du e inne på noe der Rolf. Men det er i grunnet ikke verre enn å ta med bilde av fanger og gå til tilsynet og spørre kanskje spesielt hvilke regler som gjelder for radier og kanter. Har iallfall erfart at å spørre er beste våpen, de liker vel like dårlig som oss andre å bli fortalt hva som er riktig og galt. Mitt lokale tilsyn er veldig raskt på tilbudsiden når de blir spurt om råd, men jeg er kanskje heldig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Takker for gode tips her. Mye smart skriving :)

Jeg tok også akkuratt en ny vending, etter å ha sett denne finn annonsen. Kledelig, og billigere denne fangeren. https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=91628487

 

Men, trenger en slik fanger godkjenning, eller går den under "alternativ fanger" til orginal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtfanger trenger ikke godkjenning om den ikke har for sterke kanter.

 

Denne bygger framover, så bilens totallengde vil øke, og derfor bør den vises for å få ny lengde på bilen inn i vognkort.

 

Trenger den fangeren TUV godkjenning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ann på fremgangsmåten overfor tilsynet. Jeg søkte aldri om min vinsjfanger, men den ble skrevet inn allikavel. Men den var lagd av en originalfanger. Nå er den byttet ut med selvlagd fanger. Men det står godkjent med vinsjfanger i vognkortet.

 

Det du skal være obs på, er skarpe kanter, og vekt på fremakselen. Og så er det greit å slippe rullene der fremme.

Endret av finnarne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...