Gå til innhold

Defender på Lesja


Krukhaug77

Anbefalte innlegg

Jaja, gikk vel et halvt år etter jeg kjøpte meg Disco 2a til jeg begynte å glane etter en Defender også.

I dag ble det henting av en 99 Td5 110 vare, 3 seter. 235000km, soltak, ac og medfølgende bakseter. Opprinnelig svensk bil som ble tatt med som flyttegods, og gått hos samme eier siden 2005. En mangellapp med noen utfordringer, men ikke noe uoverkommelig. Gikk godt på turen hjem i øsende regnvær, uten å lekke? Gode General Grabber AT2 som var veldig fine å kjøre på. Litt løen bakdør, men får ta den av å se på den om den må byttes eller den kan berges. Hvor kjøper dere dørhengsler til grei pris å kvalitet? de var slarkete alle sammen, med påfølgende 2'er feil.

på tur hjem:

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker.

Tok av takstativ i dag, fjernet sprukne ekstralys, støvsugde å vasket den. Noen som vet hva fargen heter og evnt. kode? Stod ikke noe på plata i motorrommet.

Må bestille dørhengsler og skvettlapper rundt om, utriggere foran og noe annet smårask.

 

Defender.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fått kjørt noen mil med bilen, og begyner å kjenne den tror jeg. Fixet mange småting og noen 2'er feil. Kom 35 kilo på trappa i dag fra England☺️ Nytt horn på plass, rep. setevarmer+ innmat i førerstol, pusset og malt opp igjen rear x-member og fremfanger, fixet et par dørlåser, nye skvettkapper bak ++. Et par 2'er feil igjen nå så er det etterkontroll og bygge den om til personbil. Ønsker gjerne tips om det er kurant ennå å få godkjent den med langsgående sete benker, evnt. som 3+3 i kjøreretning. Skal også bytte svinghjulsforinga pga. ulyd og tar da med clutch etc. Vurderer også å montere en webasto luftvarmer.

image.jpeg

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer?

Er den ikke svart da? ?

Jeg spurte på Møller om å få kjøpe fargen "svart" som lakkstift, men det var ikke så enkelt. De måtte ha reg.nr på bilen. Siden det var en LR, så hadde de ikke "svart" på lager til bilen min... Til slutt insisterte jeg på å bare få en "svart" farge. De fritok seg for ansvaret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du fant ut av det?

Min Defender er svart (min definisjon). Like greit. Da slipper jeg å lure på hva fargen heter, og lett å få tak i?

Jeg skulle bestille lakkspray til en annen bil jeg har (VW Golf 1,4 TSI R-line 2007 modell) i forrige uke, men den modellen kunne ikke merkeforhandler skaffe lakk til. Da må jeg vel til en lakkerer som kan blande opp litt i en boks.

Endret av Paal Helge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulerer med flott bil !

 

Du skriver "Ønsker gjerne tips om det er kurant ennå å få godkjent den med langsgående sete benker, evnt. som 3+3 i kjøreretning."

 

Jeg bygde min 2006 modell om, med langsgående seter 2+3+4, og fikk dette godkjent av tilsynet, men jeg måtte innom dem to ganger, da de ville ha papirer fra England på at bilen var godkjent med slikt seteoppsett. Dette skal tilsynet visstnok ha i sine systemer, men jeg kom ihvertfall ikke utenom. Heldigvis godtok de kopi av godkjennelsespapirene. Noen gjør visst ikke det, og skal ha de originale fra England. Det koster deg fort 2 - 3 tusen.

Jeg fikk min kopi fra importøren i Norge.

 

Min anbefaling er at du tar kontakt med tilsynet der du har tenkt å få den godkjent, før du gjør noe som helst. Fortell dem hva du har tenkt å gjøre, og hør hva de har å si.

Det nytter ikke å spørre tilsynet hvorsomhelst, da svarene kan variere ....

 

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem med langsgående benker. Jeg ordnet det på 2004 mod og hadde samtidig en prat med han som kontrollerte bilen.

Han kunne bekrefte at de går inn på sine systemer, sjekker typegodkjenningen og andre ting, sjekker at jobben er gjort skikkelig. Er dette på plass kan de ikke nekte. Har heller aldri hørt om noen som ikke har fått til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...