Gå til innhold

Prosjekt Svarte helvete-et hat/kjærlighetsforhold


GuttormG

Anbefalte innlegg

  • Svar 243
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Fulgte stort sett denne, http://landroverforums.com/forum/discovery-ii-18/ignition-lock-fix-35422/

 

Visste seg at tappene midt i sylinderen satt dønn fast. Easy-bare å ta tak med tang og bort med de.

Utrolig mye gørr så hele greia ble plukket i biter, rengjort, smurt og montert sammen.

 

20170119_113426.jpg

 

20170119_114550.jpg

For de som vil vite sånt, sikkerhetsboltene for låsen kan byttes ut med M8x12 unbrako.

 

Låsepinnen for sylinderen er pirk å få ut, jeg slipte bort gods på hver side, fikk tak med tang og nappet ut. Et par kjørnerslag holder den nå på plass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De originale koppholderene i en D2 er skikkelig elendige, en kan nesten bli fristet til å tro at den primære funksjonen er å hindre montering av 2DIN stereo...

 

Så da ble noen oljedollar byttet i 2 stk koppholdere ment for det amerikanske markedet. 55 pund kostet det og de sklei rett forbi tull og toll.

Monteringsanvisningen var inspirert av IKEA, easypeasy monteringen tok under 10 minutter.

 

 

20170120_161725.jpg

Endret av GuttormG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humf... Kjenner at jeg savner litt å ha en egen spak for å styre 4wd... Joda, man hører og kjenner at lavserien kobler inn, men det blir liksom noe ynkelig med bare å trykke på en knapp. Jeremy Clarkson hadde et poeng når han harselerte over dette med å skyve på en spak, slik at to store tunge metallstykker smeller inn i hverandre... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være spak ja! Mangler sånn innkobling av senterdiff men har vek igrunnen null bruk for det.

 

Koppholderene testet, Statoilkoppene sto støtt på på krøtterstien kaldt RV70 og et par morsomme skogsveier.

Neste for denne er monæring av elheat motorvarmer og koble ferdig Defagreiene med fjernkontroll.

 

PS Pajeroen har sperrer bak og på midten om vår herre skulle by på snø?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Da har Svarte Helvete fått nytt fint hjullager framme på passasjersiden. Fort gjort.

 

Men.... abs-kabelen fra den gamle lagerstatus ikke plugget i koblingen på inerskjermen men forsvant inni en kabelbunt og borte var den. Pluggen står der på skjermen men har tydeligvis ikke kontakt med noe i den andre enden.

 

Forslag?

 

Renkappe den gamle kabelen og lodde sammen med pluggen? Jeg ser ingen grunn til at det ikke skal gå helt bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du plass og råd er en brukt proffpresse fornuftig.

Det er en livstidsinvestering.

Sannsynligvis del av arveoppgjøret når den tid kommer.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke Kattens vern vil ha en verkstedpresse?

 

En dag jeg har lite å gjøre skal jeg fixe opp pressa, betalte bare lommerusk for den.

 

Idag har verdens beste drittbil vært og fått målt og stilt hjul. Og div dilldall til nettbrettradioen ble limt fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Aktiv bruk av fil, rettholt og merkefarge gå fin og plan manifold og bort med plystrelyden.

 

Men flere skjær i sjøen;

 

Når jeg vil gi på litt i motbakker går det i ball for td5en, virker som den "hopper over" en omdreining.letter jeg bittelitt på foten eller bunner pedalen er det full futt igjen.

Ellers alt normalt, starter, går,kjapp og grei.

Wastegate sjekket og ok.

 

Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og feilen var den dingsen som er montert under innsugsslangen og gjør noe med luft til wastegate, bypasset denne og bilen går som ei kule.

Sikkert en grunn til at den er der så bestiller en ny.

 

Hva gjør den egentlig, er det en sensor/transmitter eller en magnetventil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter nitidig spyling og tørking og nesten 40 min på tomgang fant jeg ut hvor dyret henter oljen det bruker til markering fra!! Så alt av pakninger til oljekjøler og filtergreier bestillt. Satser på EU-framsyning med lekkasjefri bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.8.2017 den 14.01, GuttormG skrev:

Etter nitidig spyling og tørking og nesten 40 min på tomgang fant jeg ut hvor dyret henter oljen det bruker til markering fra!!  

Samme her, Tvitvi. Turbo av står det også i arbeidsinstruksen. 

Lurer snart på om jeg har tid til å ha en sånn bil:lol:

Endret av Stig-RRune
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...