Gå til innhold

Obelix


SimenMS

Anbefalte innlegg

Da har det kommet Arnott gen 3 i posten :wub:
Det ser ut som at de har begynt med en ny type gummi mellom mars 2016 og oktober 2016 :blink:
Fikk 3 av den gamle typen og 1 av den nye typen :lol:

gallery_12701_914_62384.jpg

gallery_12701_914_48620.jpg

gallery_12701_914_88417.jpg

gallery_12701_914_38042.jpg

gallery_12701_914_35257.jpg

gallery_12701_914_67074.jpg

Blir spennende å se om den nye gummien holder lengre da ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå håper jeg at de holder i mange mange år ^_^ som er 5år ca, da det er leve alderen på belger :lol:

Foran er bytta nå, men så var det bak da .... -_-<_<
Den høyre belgen er teoretisk løs (fjærna begge splintene og kobla av slangen) men den sitter så godt at jeg kan henge med hele min vekt i den uten at den slipper :o
Det er slik at jeg har begynt å tenke tanken at noen har limt den fast med TEC7 :huh::o:(
Ja, jeg har brukt makt ovenifra, men er den noen som har tips ?

Jeg har tenkt tanken og ta et akel dropp men må koble av så mange ting for å få det til :blink:^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, da var begge belgene bak ute :wub::lol:
En aldri så liten slosskamp :lol:
Gleder meg til å montere dem ^_^
Jeg tror jeg skal pusse litt og male litt mens jeg har belgene ute ;)
Det siste jeg gjør før jeg monterer dem blir å smøre på litt fluidfilm så jeg ikke må sloss like mye neste gang de har paja :lol::P

gallery_12701_914_76492.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi :D da har den dyreste bestillinga i min historie skjedd og pakkene har kommet hjem til meg, jeg måtte bare sjekke at alle delene så bra ut og jepp :wub:

1 300tdi VGT med bullhorns
1 Allisport Radiator 70mm+
1 Allisport Intercooler fullsize
1 Downpipe
1 set med alle kjøleslangene i svart silikon
1 set med intercooler slangene
1 alu ventliasjon til toppen

Pris :blink: nei det snakker vi ikke om :lol:
Tidlig julepresang til bilen ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok knall bra.

Så solid ut den nye gummi typen på den ene belgen din. Ser at mine Arnott III begynner å få litt crackilering i vendepunktet på de bakre belgene, i det ytterste laget. Kanskje den nye versjonen ikke blir sånn.

 

Jeg bør nok også legge av litt penger i bakhånden til nye ;) .

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy feite Simen, det blir ikke mye pakker på mor og far etter den investeringen der!! :huh:

Utrolig spennende å montere på dette da.

Du får teste 0-100 før og etter. samt 80-120. Vil også vite ALT om draget fra BÅNN og draget på turtall.

Gjerne dokumentert i en fancy matrise hvor vi kan legge inn egne verdier selv for avsjekk i etterkant B)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Sparing :blink: huffda, nei nå ble jeg lei meg og graver et hull på 220x90cm og 400cm dypt :wacko: . . . . . . ..... :o:huh:

Jeg har endelig fått bytta innmaten i bakdiffen til Ashcroft ''4 pin'' Luftsperre, det gjenstår nå kun å bore et hull i diffen og gjenge det opp ^_^
backlash var mellom 18 og 19 ^_^ altså 0,18 og 0,19 mm ;) tror jeg :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Etter mye knot og litt arbeid, så er girkassa på vei sammen igjen etter mye krangling og ene girkasse delen kasta jeg rett i gulvet og fant ut at jeg kanskje trengte det girkasse huset alikavell -_-
Jeg demonterte kløtsj slavesylinderen og rengjorde den og monterte den sammen igjen, kløtsj demperen ble bytta til en ny og utløse lageret ble bytta til HD.
Bolta sammen 300tdi kløtsjhuset sammen med P38 fremre del av girkassa idag :)
Det skjer mange ting i hodet og ''noen'' ting på bilen :o Det er ikke alltid like lett å holde styr på planene da jeg ikke har hele puslespillet foran meg i hodet men kun 30% av brikkene :lol: så veien mot det komplette bruksanvisning blir lagd underveis blush

For dere som har lyst å bare ''hive inn'' en 300tdi i en P38 (ikke gjør det) det er for mye arbeid og helt sykt mange ting som bare ikke er å klaske inn, for det bare passer ikke :lol:
Erstatt heller M51 (2.5 bmw diesel) med M57 (2.9 bmw diesel) det er nok litt lettere og nå finnes det kløtsj som tåler motorens krefter også :)


2 be continued, målet er også blitt min siste frist og det er at jeg MÅ ha bilen til forumtreffet/ tidlig i juni i daglig drift :o ellers går jeg konk etter 2 uker p.g.a jobb med pendlervei :blink:


285/75R16 dekka sitter på andre felger en til P38 så nå står P38 på 245/75R16 igjen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir ekstremt bra, Simen? Skjønner ikke hvordan du får tid til dette her.... Stå på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det ble en 10 timers økt idag med skruing :o
Jeg fikk bytta bakerste simring og pakning til veiva, og rensa svinghjulet og kløtsj huset, montert kløtsj.
Montert sammen transfer og girkasse, nå er den klar til å jekkes opp og boltes fast, og motor er klar til å heises inn i motor rommet for å få festa motor festene.
Jeg demonterte registeret og monterte det igjen for å være sikker på at jeg hadde gjort det riktig denne gangen :P


Jeg lukter 17. mai på veien nå :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen har stått stille i 10 mnd nå :huh: og jeg står her nå med denne bilen som er den nærmeste i å få på veien, da RRC en streika helt :(
11 dager igjen B) Skal klare det :)

Endret av SimenMS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, RRc-n skal bytte drivverk før den blir brukt noe mer, motoren og er sletten og slapp med ekstremt forbruk. 77 liter på 17 mil med vanlig kjøring og effekten er mindre i rrc en serie bil med henger.

Jeg tror at kamper slitt og olje pumpa ikke leverer nok trykk også at ventilene har mye koks. Før jeg eventuelt ødelegger mer på motoren så parkerer jeg den så jeg har reservedeler om jeg skulle trenge det.

Jeg fikk motorstopp i 80km/t og den nekta å starte på 2 minutter mens jeg frøvde effektivt å få start på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...