Gå til innhold

SveinHa's rullende LR 90 prosjekt (Potensielt LR 90 prosjekt)


SveinHa

Anbefalte innlegg

Gjorde et beskjedent kupp i dag. Kjøpte meg ny båthenger for noen uker siden og der skulle følge med elektrisk vinsj. Denne hadde de ikke inne men jeg betalte et par tusen for den og skulle få den levert i løpet av en ukes tid. Etter flere uker og et par purringer dukket ikke vinsjen opp men jeg kunne bare hente meg en vinsj de hadde stående. Det ble en kr 6.000.- vinsj på 2.7 tonn:

IMG_20161004_120318.jpg

 

Noen som kjenner sorten og er det bra saker?

 

Kommer nok til å havne i fronten på 90en i stedet for båthengeren... B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 351
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Båten er stor nok... Den var veldig tung å få opp på BK hengeren men Respohengeren har stor vippe og den var gull verdt, myyyyye lettere å vinsje opp for hånd.

 

COMEUP er et vinsjnavn jeg aldri har hørt om, antagelig Kinagreier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Den skal bli bra etterhvert. Har lurt litt på å ha den akkurat slik den er med halvguffen gul Bengalac og svarte dører, litt rat-rod aktig... Blir det litt finere oppshining så blir det original Arles Blue. Viktigste for meg er god teknisk stand og pålitelighet. Lakkjobben blir jo et "byggetrinn" #2 uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kaldstart i dag, ikke så ille med tanke på at bilen kun har vært tomgangskjørt noen få ganger de siste 5 årene og batteriet er 13 år gammelt og kassert fra traktoren for noen år siden...

 

Endret av SveinHa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Har ikke fått mva faktura enda men rammepris er GBP 1945.- inkl frakt og emballasje, ikke toll, kun MVA på bildeler.

 

Richards slo inn mitt rammenummer, det kan de gjøre når rammen sendes utenlands men de har ikke lov internt i UK sa de.

 

Prisliste med en del opsjoner finnes på Richards Chassis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sjekket enda men mener jeg leste at alle hull ble borret på ny etter galvanisering, de har jo lett for å gro litt igjen...

For at det ikke skal lyse nygalvanisert så tenkte jeg å male hele rammen. Noen som har erfaring med Hammerite Direct to galvanized? MÅ jo ikke males men rent kosmetisk så vil jeg det og den er vel den med minst arbeid.

Endret av SveinHa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett en mengde forskjellige løsninger men de fleste innebærer mye arbeid (pussing, vasking, grunning og toppstrøk) og det vil jeg helst unngå. Maling av galvanisert ramme er jo KUN kosmetisk og det aller meste er jo heller ikke synlig for folk flest.

 

Hammerite Direct to galvanized

 

HA-Galvanized-0075L-AW_Low-res-96-ppi-PN

Endret av SveinHa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Svein,

 

Av det jeg vet om galv, så har du noen valg når det kommer til maling.

 

1. La ramma stå ute i vær en periode til den danner et oksidlag (tar en god stund dette)

 

2. Vaske med T-Wash, slik Ben har gjort i youtuben linket under. Så etchprimer du og maler med hva du vil over det igjen. Mulig du kan droppe grunningen med visse produkter.

 

3. Prøve med Hammerite produktet. Det værste som skjer er at malingen flasser av etter kort tid, og du må gjøre jobben på nytt.

 

 

Jeg har ikke fått muligheten enda (skal se om jeg får til sommeren), men hadde vært spennende om noen kunne prøve Buzzweld sine produkter og dele erfaringer.

 

 

http://www.buzzweld.co.uk/

 

 

Også virker det som om Arc-rite her i UK har gode deals og kål på Corroless produkter.

 

http://www.arc-rite.co.uk/

 

 

 

Selv med galva ramme så varer den mye lengre dersom du gjør en ordentlig jobb nå med maling. Med maling som garanterer 15 års beskyttelse + galva ramme som garanterer 20 års beskyttelse, så kan du vel mest sannsynlig si at du aldri mer trenger å gjøre jobben igjen.

 

 

 

Laurence

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hmmmm.... 90-prosjektet tok visst plutselig en litt annen vei enn jeg hadde tenkt:

IMG_20170529_152523.jpg

 

Ikke oppgitt, bare at der er flyttesjau på gang. Bilen får atter en gang vike for husoppussing... Har egentlig bare et mål om at den skal være operativ når den blir veteran og det er enda 3 år til B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Bare sånn at tråden ikke tørker helt bort. Opptatt med husoppussing og snart flytting så NittiNitti prosjektet er stoppet helt opp inntil videre. Er i det minste kommet på plass i nyehuset da, utendørs inntil videre:

 

IMG_20180117_105412.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...