Gå til innhold

SveinHa's rullende LR 90 prosjekt (Potensielt LR 90 prosjekt)


SveinHa

Anbefalte innlegg

  • Svar 354
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

S3 dørene jeg bestilte for 2 uker siden er ikke dukket opp enda. Fikk sporingsnummer i går og det viste seg at de ble sendt som 2 pakker og da første pakken kom ble den stuet bort som "ikke komplett sending". Samme skjedde med neste pakke dagen etter... Fikk gang tingene igjen etter en uke etter å ha tatt en telefon til Posten.

 

Radioen er ikke oppegående så der skal inn en slik 2DIN sak:

s-l1600.jpg

 

 

Noen som vet hvor en får tak i monteringsramme for 2DIN f.eks. som denne:

morroco20072303038.jpg

Denne kan passe, men les det som står ang Double din nederst

http://www.mudstuff.co.uk/products/mud-stuff/mud-defender-console-425.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gliset har 3 separate Thule lastebøyler men 1 festeskrue på samtlige sitter fast. Har sprøytet med WD40 mange ganger i løpet av en drøy uke men ikke f/%/% om de vil løsne. Bolten sitter jo bare på en firkant (vognskrue) så når jeg legger krefter på fingermutteren glipper den bare over. Noen gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rullende prosjekt er vel å dra den litt langt i dag. Skulle overhale styresnekke og begynte med radiator. Når jeg først var der så kunne jeg jo ta registerreimen også, ukjent km og langt over årsgrensen...

IMAG1154.jpg

 

Tydeligvis til de grader på tide...

IMAG1152.jpg

IMAG1153.jpg

 

Ser den gamle strammeren har kanter på siden slik at reimen skal holde seg på rett spor men den nye har ikke. Nå har jo ikke kantene virket siden reimen har klatret en halv cm over... Har hørt noe om ombyggingssett som skal holde reimen på plass men det ser jo ut til at det har jeg hatt uten at det har virket. Er det riktig å sette inn en glatt rull uten styring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette så kjent ut. Byttet reim preventivt på min 300tdi når jeg kjøpte bilen. Oppdaget da at det var montert strammehjul uten kant, i kombinasjon med tannhjul på veiva uten kant. Reima var blitt 1,5 cm smalere enn den skulle.. Sjekka opp dette litt, og fant ut at de første 300tdi'ene kom med kant på løpehjulet, men denne flensen ble etter et par år flyttet til veiva istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S3 dørene dukket opp i dag etter å ha kilt seg fast i tollen en drøy uke. Sendt som 2 pakker og da den ene dukket opp ble den lagt til side som "ikke komplett sending". Neste dag skjedde det samme med den neste pakken og der lå de da...

 

Ser bra ut men har ikke montert og hengt de på enda. De er pulverlakkert svart og egentlig klar for bruk men jeg kommer nok til å skifte farge. Iflg. SPLandRover skal de bare mattes litt og lakkes med hva som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klargjort for rustsveising i ramme, litt bedre tilkomst med skjermen av...

IMAG1163.jpg

For ordens skyld, sveisingen foregår ikke i denne garasjen med alskens rot og rape langs veggene...

 

Nedre røret på oljekjøleren har svettet noe og det var ikke merkelig i det hele tatt, ingen o-ring :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...