Gå til innhold

75 RRC Tuscan Blue


telindnor

Anbefalte innlegg

Da er et par nye oppdagelser gjort.

De elektriske viftene på radiatorenoe er koblet over bare bryter, og ikke en hvilken som helst bryter....bryteren til varmetrådene i bakruta faktisk. "Så ikke den komme". Tok litt tid å finne ut av. I tillegg så var det dårlig kontakt ett eller annet sted. Men etter litt bannskap og smøring og moving av kontakter og sikringer, så snurra de fint, og med dem mindre varm motor. Det står en sensor på radiatoren. Fungerer den som en av/på bryter? Av når motor er kald, på når motor er varm? I så fall kan jeg vel gå via den med pluss ledningen bare.

Fikk også loddet radiatoren...sånn passe fint, men ganske tett.

Tok ut alle pluggene og alle er like å se til, og sånn passe sotet. Så da blir det store spørsmålet, hvor blir det av kjølevæsken som forsvinner. Den går ikke i olja i alle fall, og iom at pluggene er likt sotet...så hva da? Er vel muligens toppakningen allikevel kanskje. Finner ingen annen lekkasje i alle fall. MEN det er litt mye "kondensvann" ut av potta :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 234
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Fikk ordnet med de to siste bremserør bitene bak i ettermiddag. Luftet med vacuumluftern til Biltema og fikk bra bremser og pedal. Måtte bare kjøre en liten test-tur, men pføøyyy, den går som en dass. Trekker rett og slett helt elendig. Mistenker at det er en eller flere sylindere som ikke henger med.

Greide ikke å la være å flikke litt på stygge øvre og nedre bakluka. Græbba med meg en BLÅ lakk fra Biltema og etter å ha tettet hull og lyn-sparklet litt så ble det helt i alle fall. Skal pusse litt og lakke over med riktig farge en dag.

 

20150710_140831.jpg

 

20150710_142525.jpg

 

20150710_163824.jpg

 

Nais!? :)

 

20150710_141045.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det toppakningen som har gått?

 

Toppene er raske å ta av.

Selvfølgelig må du minst ha nye pakninger - hvis ikke toppen/e må planslipes.

 

3,5 liter er vel ikke mye plaget med løse sylinderforinger som 3,9 literen pga motor som har gått for varm over lang tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikset litt på gulvet på fører siden i går, med tanke på å få skilter på den etterhvert, før jeg evt går i gang med de større reparasjonene.

Er egentlig ganske imponert over hvor mye som er bra på bilen også. Tok ut cubby box, renset teppet, fikk på en grei gir mansjett som jag hadde til Defender, den er litt snau, men det hjelper på helhetsintrykket.

 

20150715_133222 (2).jpg

 

Tråden fra den kom til Norge.

http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=58038

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer igjen Terje. :)

Kul bil dette, og nydelig farge.

 

Ser denne tråden først nå, etter en 14 dagers tur til øya i vest.

Jeg har nedre bakluke, og sikkert noen andre deler også.

 

Alltid interessant å følge med i de godt beskrivende trådene dine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Gløtta innom tråden da du fikk bilen, men rakk aldri skikkelig lese. Nå har jeg gjort det!

Og dæven for et smykke du og sønnen har funnet!! :wub: Gratulerer så masse! :)

Helt sikker på at denne snart er tilbake på veien. Blir gøy å følge med fremover! :)

 

Når det gjelder blinklyset du spør etter i en av de første postene, tror jeg at jeg har både lykt og glass liggende på "lageret" hos mine foreldre. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør man gå for Zenith Stromberg eller SU forgassere på V8 3.5l? Noen har snakket så varmt om SU at jeg lurer på om jeg skal prøve dem.. eller hva? Dette står forøvrig også å lese i Haynes Restoration Manual for Range Rover. Noen med erfaring på den en VS den andre? Enklere å tune...bedre drivstofføkonomi og prestanda!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så dumt å gå for SU synes jeg, selv om det var kun Velar som hadde det av RR. Da de kom i produksjon ble det kun Stromberg så vidt jeg vet. Mener at de argumenterte med at Stromberg var mere egnet når motor havnet i skråstilling (pga flottør på SU) . Lettere å justere en SU.

 

https://burlen.co.uk disse har deler.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest det samme Stovika. Er ikke noe stort problem for fremtiden ang skråhellinger og SU da det blir lite offroad kjøring med denne. Takk for tips ang SU deler.

Jepp Jarle....hele vegen til vi var utpå hovedveien var ganske spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Og dager kommer og går..mest det siste. Jobber litt med bil nesten hver kveld nå, men det blir sånn passe lite på alle. Denne har fått nye væsker rund baut. Og jeg har stor glede av å starte den og kjøre meg en liten runde uten at bilen går hverken bra eller riktig, men den går altså og det liker jeg svært godt.

Må få bestilt litt deler snart. Treg der. Ny bensinpumpe, pakning på innsugs-manifolden, ny bakre potte er noen av "to do-ene".

Har også liggende manifold med SU gassere liggende her. Vet ikke hvem jeg skal gå for ennå. Time vill sjåvv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Takk!! Hyggelig at du følger med.

Det går jo grådig smått fremover, men dog skjer det nå stadig litt. En av dagene nå så ruller det inn ny eksos, bensinpumpe, pakning til innsugs-manifold, elektronisk tenning, mm.

Har fått tak i brukbar nedre bakluke som må småfikses og lakkes og hjørnet på fangerne bak som manglet er på plass.

 

Trenger speil til dørene, så hvis noen har disse og kan være av med dem er jeg takknemlig for et pip. Også i markedet for venstre blink/park-lys foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...