Gå til innhold

Sprocket 1976 Serie 3 - 2.6 petrol


Anbefalte innlegg

  • Svar 496
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Takk for at jeg får overta tråden og bilen :D , gleder meg til å fortsette på den gode starten Svein Ivar har gitt Sprocket. Vi måtte ta en liten tur i nabolaget i dag, men det ble en kort og forsiktig tur pga en sprekk i fremre rammevangen som må utbedres. Jeg nyter virkelig godlyden i 2,6 literen :D:D

IMG_4388.JPG

Endret av TST
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Sprocket is still alive:-).

 

Vært på besøk hos eu mannen i dag og er nå godkjent for nye 2 eller 5 år??? Måtte demontere hengerfeste for å få den godkjent, bakre x member må byttes først. Fornøyd med den løsningen:-). Sprekken på bildet over er midlertidig fixet m en sveis i påvente av kjedelige vinterkvelder;-)

 

Til Svein Ivar, co2'n var på 0,21 :-). (Kan være 0,45). Imponerende:-), faktisk litt for lavt. Men Sprocet går som en kule:-)

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager kommafeil;-). Har litt å gå på mht co.

 

Stemmer Svein Ivar, 16.09 blir det feiring;-)

 

Frambremser ble byttet ja, pumper, rør, bremsebånd+ grundig vask og rens av gammelt støv og skitt. Bør holde noen år til nå:-)

Sjekket på vegvesen.no neste eu er om 2 år, mulig at dette henger noe i systemet???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Takk, er veldig fornøyd med bilen og motoren går veldig bra!

 

Bakre x member må byttes, derfor måtte jeg ta av hengerfestet for å få godkjent bilen. Synes det var en konstruktiv løsning av kontrolløren, har ikke behov for hengerfestet når jeg har dcpu'n. Tenker å bytte x member og høyre rammevange foran i løpet av vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja si det, skal vel bli det. Men Sprocket skal inn til ny eu om to år. Tror nok ikke vegvesenet er like "omstillingsvillig" som statsråden, så da tar det vel litt tiiiiiiid før endringen blir iverksatt....

Endret av TST
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

er d eu hvert 5 år no på veteran??

Ja, hvis bilen er merket bevaringsverdig i vognkortet. Og det er allerede i drift.

Men hvis bilen ikke har påskriften bevaringsverdig, og man ønsker det, så må man inn på kontroll hos Vegvesenet, der de avgjør om bilen er original nok til å kvalifisere til bevaringsverdig.

Hvis man ikke vil gjøre noe med det, eller at bilen er ombygd i noen form, så er det pkk hvert 2.år som vanlig.

Endret av Roar Moslet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...