Gå til innhold

Land Roger, Part III


Anbefalte innlegg

Da kan det se ut som Land Roger skal ut på et nytt eventyr. Hvis alt går etter planen er Land Roger på vei til Østlandet, nærmere bestemt Asker. Har gjort en avlate med J.T. og planen er å ta med guttungen og hente den i Bodø på lørdag og bruke langhelga til å kjøre den sørover. Bortsett fra en periode med en 2001 D2 V8 i utlandet er dette min første LR. Ser vel på dette som en førstereis og får si som ungene - jeg gru-gleder meg !

 

Har fokus på å komme meg sørover langs E6, men kan ha mulighet for noe transport. Send meg PM så kan vi se hva vi får til. Om det er noen langs ruta som har mulighet for å stille som nød-pitstop om dette skulle bli nødvendig settes det stor pris på, send meg i såfall en PM med telefon / adresse.

 

.....og snart er eventyret i gang, med en pangåpning med 120 mil i en S3 !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 595
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Se det! Gratulerer! Part III. Starter jo med en storslått åpning med 120 mil på første tur :-) ikke noe å si på motet der! Lykke til og nyt hver mil i din "første" Landrover.

 

Espen W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klargjøring for ny langtur.... :)

 

te01.JPG

 

Toppet med olje, smurt der det skal smøres, lette spark i dekkene og generell kontroll av resten som kalles for bil..... ^_^

 

Kan bli en fin tur, Bodø-Asker på 3 dager er tid nok til å ta det veldig rolig...og det er vel sånn man skal ta det i en Serie-bil.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi gjort unna dag en av hjemturen han Roger, kartleseren og jeg. Vi har blitt bedre kjent på vår ferd over fjell og langs fjord. Vi har fått med oss Fauske, Saltfjellet med Polarsirkelen, Mo i Rana og skal nå tilbringe natten i Mosjøen. Lyden var som forventet, og etterhvert klart vi å kjøre rett fram også. det ble faktisk litt lettere med mer trening og større fart. Nå bidrar vel ikke 265 dekk med store knaster til at bilen er av de letteste på rattet og mest stabile, men han er jo tøff da. Nå har Roger fått litt påfyll av olje, og Kartleseren og jeg en Kebab. Største overraskelsen var vel nesten at det til tider ble FOR varmt inne i bilen. Vifta gir jo masse varme, så vi endte med å skru den av og sette på den manuelle AC'en isteden - fantastisk følelse. I morra bærer det videre og målet er å passere Trondheim.

Ellers er jeg bittelitt skuffa - har jo nesten ikke møtt noen artsfrender her oppe på vår vei - kun en Freelander - og han hilste ikke en gang. Satser på en bedre dag i morra.

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hjelpen til Lafterolf. Godt å få sett over bilen etter 70 mil og føle seg trygg på at de siste 50 skal gå greit. Og i tillegg til hjelp til å se over bilen fikk vi jaggu meg middag, kaffe og ei kveldsskive også ! Makan til gjestfrihet! Nå er vi på ferga inn til Trondheim og satser på å nå Oppdal hvor ei camping hytte står og venter på oss. Og med oss har vi fått noen fine tips til lista over ting vi har lyst til å gjøre med Roger. Ble mer kjøring en fotografering i dag, men det kommer noen bilder etterhvert. Roger oppfører seg fortsatt bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...