Gå til innhold

1996 Defender


Anbefalte innlegg

Bør vel komme på banen her jeg også.

gallery_44_9_2498259.jpg

 

Fant denne på finn.no, og det sa liksom bare klikk...

 

Har hatt bilen i hele 3 uker :D , og såvidt begynt å kikke litt rundt etter ting som kan fikses/plukkes på eller forbedres.

 

gallery_44_9_1015918.jpg

 

Det som utmerker seg er seteryggen på førersetet, og et formidabelt tilhengerfeste... som hittil er omtalt som "badeplattformen"

 

Denne innretningen som ikke har noe å gjøre på en heva bil har i dag fått møte overmakten iform av WD40, iherdig mekking og til slutt elektrisk sag og vinkelsliper.. Unødvendig og kommentere hvem som vant.. ;)

 

To be continued...

Endret av Kurt Gustafsson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er iallefall del 1 i "soga om hengefester som ikke henger mer"

 

 

gallery_44_287_444698.jpg

 

Egentlig ganske så innlysende at dette må fjernes.....

 

gallery_44_287_1205879.jpg

 

og alt gikk veldig greit helt til den siste bolten. Hjalp ikke hvor mye WD 40 og "gladvold" jeg brukte. Måtte til med elektriske hjelpemidler..

 

gallery_44_287_76424.jpg

 

og da ble det seende sånn ut.. (Håper kiloprisen på stål svinger litt opp. Da får jeg nok kroner for dette til å kjøre til Oslo..)

 

Etter en liten studie av sveisinga som var utført kom jeg til at det skulle la seg gjøre å bruke festet om igjen.. Fram med mere leketøy og sette igang...

gallery_44_287_118788.jpg

Resultatet så langt ser slik ut.

 

gallery_44_287_1736586.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reklamen kom fort på plass:

 

gallery_4967_276_1527.jpg

 

Tilhørighet markert, ja:

 

gallery_4967_276_24079.jpg

 

Til minne om badeplattformen:

 

gallery_4967_283_67890.jpg

 

 

Flott at du fikk den av, selv om jeg kommer til å savne den: den var slikt et muntert punkt i tilværelsen ...

(Og nå går jeg og gjør ting som kanskje kan erstatte denne humørfaktoren - om jeg noen gang forteller om det ...)(Tar med og takker for bruksanvisningen! :D)(Muligens veldig intern, avhengig av resultatet.)(Enhver antydning om noe som helst vil bli avvist og benektet og gjengjeldt på det mest utspekulerte!)

 

:D:P

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nix!! ikke prioritert lys i lampa... :) men det blir...

 

Må bytte et hjullager bak... og spørsmålet er nå om hjullagrene fra en RRC går overens med de i Defenderen?? I så fall slipper jeg å bestille..

Endret av Kurt Gustafsson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjullager.

 

Part number: STC4382

Applicable Models:

Land Rover Series 1981 on

Defender

Range Rover Classic to 1994

Discovery 1

 

og

 

Part number: RTC3429

 

Applicable Models:

Land Rover Series 1981-84

Defender

Discovery 1

Range Rover Classic to 1994

 

Edit: Et part nummer til.

Endret av arez
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er del 2 i "soga om hengefester som ikke henger mer" gjennomført i kveld..

 

Ble rimelig greit ifølge bileiern. blush

 

Kan jo fremdeles virke litt mye tilhengerfeste for en hardbarka offroader, men til mitt bruk tror jeg det vil duge..(og hvis jeg tar feil lar det seg nok løse på et vis B) )

 

gallery_44_287_2025734.jpg

 

Braketten som før hang nesten nede på asfaleten er nå skrudd rett i ramma, og laveste punkt på hengerfestet er kommet ca 20 cm høyere.

 

gallery_44_287_157906.jpg

Til slutt bytta 109ern og Defendern kroker..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekkert!! takker!! :)

 

Da er neste LR jobb klar..

 

Hjullagerbytte på høyre bakhjul...

 

Har du simmeringen som skal sitte bakerst?

Den bør du bytte samtidig, slik at det ikke oppstår lekkasje. Da renner det nemlig olje ned på bremseskiva... ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det mer tungarbeid for vinsj og bil.. I og med at Lucas foreløpig er fordrevet til Bratsberg, :o og har tatt bolig i en Disco der oppe, fant jeg muligheten til å flytte enda litt mer på betongkolossen..

 

gallery_44_287_1720921.jpg

 

Det sies jo at godt verktøy er halve jobben.. I dette tilfellet var det mer.. mye mer :rolleyes:

 

gallery_44_287_159512.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke no hast for min del..

 

Får bare være forsiktig med hva som trekkes.. :)

 

og en svipptur over fjorden for å inspisere Leksvika er jo bare for en søndagstur å regne...

Endret av Kurt Gustafsson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som vet?

Vet ikke sikkert, men den ligner fryktelig på de luftfilterboksene man får til traktor. Har en selv, kjøpt hos Eik maskin for 500kr tror jeg, men den er for 3" rør og jeg har safari snorkel og der er røret 4".........tenkte å bruke denne på vinteren og ved kjøring i støvete omgivelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...