Gå til innhold

Ahok's Discovery


Ahok

Anbefalte innlegg

Vurdering av nye deler som erstatter gamle og utslitte eller defekte tilsier alltid toppkarakter.

Selv om delen er presset og lakket kamelmøkk.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Land Rover vs. BMW: 1-0.

 

Fikk en BMW i stussen i 110-sonen på E6. Så ikke at den kom før det smalt og jeg så deler fly avgårde i sidespeilet.

Land Rover: 1 sprekt blinklys (og bilen ble litt renere)

BMW: Knust frontfanger, hovedlykter og panser.

 

PS! Discoen har vært på takst og ingen skjulte skader er påvist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj. Ikke kjekk å oppleve noe sånt. Godt at det tilsynelatende har gått bra. 

Har du bilder av sammentreffet?

Jeg monterte dashkamera i min for noen uker siden. Gir faktisk en utrolig betryggende følelse å vite at jeg har et nøyralt "øye" som dokumenterer fremover og bakover - som er taust vitne... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, LANDreas skrev:

Og alle nakker OK? Dere bør ta legeundersøkelser og få det registrert. Sånne ting kan komme mange måneder og år etterpå.

 

Bra det gikk tålelig bra med bilen og dere!

:)

 

Støtter denne. Man kan unngå utrolig mye slit med forsikringsselskap bare ved å få det dokumentert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det gikk bra med folk og bil!

Ta nå uansett den turen "på takst" med passasjerer/fører også - ikke bare bilen...

(Den BMW'en jeg hadde bak i morges var mye mer sympatisk - holdt grei avstand i utgangspunktet, og la på 30% mer etter at jeg foretok en rolig, men uventet, nedbremsing for en tiur i veikanten... )

Endret av yarnslayer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Å som jeg elsker denne bilen :wub:

Riktignok har den fått behov for bleie, men det var tydeligvis greit for kontrollør.

 

Passert samtlige PKK i mitt eie på første forsøk. 10 år og 150 tusen kilometer.

 

 

 

 

838F7E0C-FDAC-4852-B7F6-E3C45726D4D0.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger snart bleie sjølv...

 

Den har fått godt med langturer i år også, tror det er derfor den trives så godt.

 

Sitat fra kontrollør: "Hadde aldri trudd at en 16 år gammel engelsk bil skulle gli så glatt igjennom,, du må virkelig passe godt på den!" B)

Tror puben var stengt den dagen denne ble skrudd sammen, selv om han som skrudde oljepumpebolten antakeligvis hadde en lommelerke. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Børsa fikk nye vinterdekk i går - gikk for testvinneren Continental IceContact2 SUV i dimensjon 245/75-16. 

De gamle var ikke nevneverdig slitt og hadde nesten alle piggene i behold, men var livsfarlige på krevende føre. Fersk gummi er defintivt å foretrekke!

 

I morgen har jeg avtale med Oslo Antirust og noen liter Fluid Film.

 

Klar for vinter!

Endret av Ahok
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...