Gå til innhold

Range Rover 99MY HSE 4,6


tdiThomas

Anbefalte innlegg

  • 5 år senere...
  • Svar 185
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

I kveld byttet jeg begge blend motorene på høyre side samt o-ringer til varmeapparatet, makan til drittjobb. Men nå er det gjort og i morgen skal jeg skru driten sammen igjen http://www.lrforum.com/forum/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/dry.gif

 

Hadde vært noen inni der før meg og byttet det som nevnt over, mangla en haug med skruer samt at det var benyttet store mengder silikon på/rundt o-ringene....

Hm, ikke helt super kvalitet på de motorene da, byttet alle tre igjen forige helg ( short circuit to positive iflg msv'en) så nå virker alt som det skal en sålenge.

Forøvrig litt skummelt å registrere hvor gamle dekka er, og å innse at belgene ikke akkurat ble bytta i forige uke?.

Tror jeg må kjøre mere. Km stand er nå usle 260'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) yeps, samme dekka. :blink:

 

Kjente godt på spjelda, og de til varme justeringa gikk veldig lett, fordelings spjeldet var litt tregere, forsøkte meg med skruetrikset, og mener det hjalp litt. Funker i allefall nå, så da håper jeg det varer :unsure: (PS hvor kjøpte du motorer sist, kjøpte fra Britpart nå, ettermarkedas kvalitet, håper de ikke ryker neste uke :( )

 

Bytta alle hjullager og opphengs / styrekuler også.

 

Forhåpentligvis klar for eu kontrol til mandag (7 måneder for sent :( )

Endret av grunneieren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmf. Hvor lenge var Adam i paradis ?

En sprukket vannslange og en eier som ikke var helt på nett, så sitter vi med en ødelagt motor.

 

Noen som har en 4,6 liter i god stand til salgs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Er ikke alltid at Rune får ridd den dagen han saler :unsure:, men nå er vi i gang med ting man ikke gjør for ofte :)

20170130_195617.jpg

Endret av grunneieren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Da fikk man endelig ett pår timer i LR verkstedet igjen, og ut kom klumpen :)

 

Men undrer meg på en ting, både bokji og en del tekst jeg har sett både på dette fora og andre tilsier at Torque converter skulle stå igjen i kassa, men både fleks plate og converter sitter bom fast slik jeg ser det.

 

Er det meningen å skru ut de fire skruene som holder fleks platen og torque converter sammen mens motoren og kassa henger sånn halveis sammen?

 

MVH

Ensomikkeharlektmedautimatiskekasserfør? :wacko:

p38-tqonverter.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Hvis Converter har blitt med motoren ut, sjekk om du må bytte pakning på den akselen som converteren er tredd inn på. Pass også på at du får converter ordentlig på plass når du monterer, ellers skjærer oljepumpa seg på girkassa. Det går olje mellom girkasse og converter og begynner nevnte pakning å lekke må du ut med motor og gir igjen. Har lest et par tråder på noen bilforum at dette har skjedd, og gjerne da i sammenheng med at converter har blitt med motoren ut.

 

Jeg deler forøvrig tittelen i signaturen din så ingen ekspert på dette området, sikkert andre som også kan fylle inn litt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff nei, det var ikke meningen

Det er en fordel å demontere bunnpannen først, det er jo kjempe enkelt. Da har du god oversikt over de 4 boltene som holder flexplaten til converteren. De skulle du demontert. Så en liten innsats for å holde konverteren igjen når du drar ut motoren. Dette er jo omtalt som det kritiske punktet.

 

Fra der du er nå er det riktig som forrige poster skriver. Det er meget viktig å få konverteren riktig på plass før motoren går inn igjen.

 

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, er klar over at det går olje til Converteren, sikkert lurt å bytte simmer ringen uansett. har jo trillet noen runder etterhvert den kassa. :)

 

Å ta av bunnpanna er sikkert lurt, kan ikke se noen annen måte å komme til de boltene på fleksplata.

 

Takk for tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke se noen annen måte å komme til de boltene på fleksplata.

 

Som Jokern skriver, sitter det en gummiplugg på hver side av bunnpannen ( på veggen som vender mot Konverteren ) Tar du bort den av disse har du ett 40mm hull som er ment for å løsne på de boltene, en etter en mens du roterer veiven slik at bolten kommer til syne i hullet.

Så det går veldig fint med bunnpannen på plass, men du har mere oversikt med den av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant hullet? men aldri så galt osv. Nå er jo den simmerringen byttet også. Og converteren er tilbake i hullet sitt.

 

Var jo ikke veldig vanskelig å få den på plass igjen.?

20170325_135156.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hm. Klarer ikke å se hvor den lille jordingsledningen midt i bildet skal være hen. En naturlig plass ville være fuel railen, men kan liksom ikke finne noen plass den har vært tilkoblet.

Noen som vet?

20170426_185815.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fremmover, sakte men sikkert ?

Ett par timer. 2 - 3 kvelder i uka er ikke helt ideelt på en motor med såpass mange dipidutter på seg?

20170427_214449.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...