Gå til innhold

Rear Difflock LR3?


TIR

Anbefalte innlegg

Halla! Driver å snoker litt rundt etter sperre bak til discoen. Den som kunne hvert der, er desverre ikke montert på min hse 06mod. Har noen erfaringer her med arb eller lsd på dem bilene og hvordan tc oppfører seg med dem montert? på forhånd takk :)

Endret av TIR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arb er vel billigst å ettermontere. Luft har du allerede. Trenger kun en reduserer, ventil litt strøm og en bryter.

TC bryr seg ikke om sperre, den får bare mindre å gjøre på akselen med sperre innkoblet.

 

Arb er ganske færsk på D3, har ikke hørt om noen i Norge som har montert enda.

Lsd får du ikke så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TIR

 

Mener å ha lest at det ikke er særlig økonomisk å ettermontere den originale e-diffen i hvert fall. Derfor er det nok mest praktisk å montere ARB sperre eller lignende ettermarkeds diff.m sperre.

 

Hvis du ikke er heldig å komme over en slik komplett original sak på ebay da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fogga bygge om sin fra åpen til e-diff bak, deler og ledningsnett kom fra en deler bil.

 

Litt lodding, skruing og omprogramering var det i boks.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mer som en delebil som stod hos en høgger. Jeg fikk dem bare til å demontere det jeg ville ha og sende det nordover.

 

Veldig bra å finne en hugget D3 med den e- diffen, trodde ikke det var så mange som var såpass oppegående at de bestilte bilen med den e-diffen installert :) .

Han som eide vraket før da var flink å bestille, men dårlig til å kjøre siden det er D3 vrak allerede :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Takk for svar! Har sett noen differ som selges rundt om med e-locken. Men blir vel fort mye mer som må taes med. Hva trenger man for å kunne bygge om til e-lock? Trengs det flashe eller legge inn nye addr til bus også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger e-diffen, stikk akslingene, e-diff ecu og ledningsnettet som går fra ecu til diff. Alt annet er allerede i bilen. Det eneste du må gjøre er å trekke en 6mm2 kabel fra en plugg på passasjersiden og bak til e-diff ecu som er hovedstrøm til e-diff. Det er litt lesestoff her, og her hvor man kan laste ned Spooky's dokument han laget som jeg benyttet meg av under ombyggingen og samlingen av deler. Og så må du enten ha eller ha tilgang på diagnose verktøy som kan fortelle bilen at nå er e-diff installert. Om ikke vil bilen lyse opp som ett juletre med "bjelleklang" i bakgrunnen med første oppstart.


 

Veldig bra å finne en hugget D3 med den e- diffen, trodde ikke det var så mange som var såpass oppegående at de bestilte bilen med den e-diffen installert :) .

Han som eide vraket før da var flink å bestille, men dårlig til å kjøre siden det er D3 vrak allerede :P

 

Merkelig nok virker det som at e-diff er i overtall på 05 modellene sammenlignet med årene etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...