Gå til innhold

110 Defender-99 Erfaring med Series conv. dører?


TD5Saltdal

Anbefalte innlegg

Har sjekket forumet, og finner ikke at dette er postet før, tar jeg feil så er det bare å krype til korset og be om tilgivelse og slette tråden!

Har funnet at det blir for mye jobb å sveise dørene, har planer om ny-beis på Darth Lander, og tenker det blir bedre å gjøre dette etter at jeg har nye dører.

Finner nye bak-dører å være litt for dyre for meg, har så mye annet jeg også vil oppgradere.

 

Er det noen som har kjøpt Series Conversion kittet til SP/andre?

2 nye bakdører komplett med alt for 340GBP må jo bli greit, at det er individuell lås på dørene er heller ikke å forakte. Eller er det noe jeg glemmer?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt trøbbel med passform. Vindusdelen bøyer litt mye inn. Har bøyd mine litt ut.

 

Det følger med nye låser. Du må montere seriebil-mothaker. De gamle må fjernes og nye hull borres opp til de nye.

 

Litt grove sveisekanter på innsiden av dørene måtte files ned før låsene passet.

 

Ser pene ut og solid utførelse, men passformen på den ene bakdøren fører til glippe mellom overkant dør og tak.

 

Råd hvis du kjøper: sjekk passform før grunning og lakkering. Da er retur en mulighet. Jeg har ikke reklamert på mine dører, selv om jeg burde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden alle som selger Defendere med ihelrustede dører på Finn vet at Defender dører kan kjøpes " komplett for noen tusenlapper i England " ville jeg anbefale å kontakte en av disse.... :)

Der ble jeg litt usikker hva du mente? Mulig det er akutt behov for skru-pilsn som fremdeles mangler hos meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt trøbbel med passform. Vindusdelen bøyer litt mye inn. Har bøyd mine litt ut.

 

Det følger med nye låser. Du må montere seriebil-mothaker. De gamle må fjernes og nye hull borres opp til de nye.

 

Litt grove sveisekanter på innsiden av dørene måtte files ned før låsene passet.

 

Ser pene ut og solid utførelse, men passformen på den ene bakdøren fører til glippe mellom overkant dør og tak.

 

Råd hvis du kjøper: sjekk passform før grunning og lakkering. Da er retur en mulighet. Jeg har ikke reklamert på mine dører, selv om jeg burde.

Kan tenke meg at passform er en utfordring ja. Regner med det muligens er problem uansett dør?

Har totalt "skruet, borret og sveist" meg helt fri for lage-nye-hull-i-bil-fobi :blink: så det er ingen problem.

Er nok veldig lurt å sjekke grundig før grunning og lakkering ja, takk for det. Ser at SP skriver følgene:

The quality of these doors is not perfect and can sometimes require fettling to get them to fit well

If you are after solid doors that fit the hole then these are for you, if you are after perfection and flawlessness then you are best trying to source new old stock genuine doors or welding up your old ones.

Da tipper jeg de ikke liker å ta de i retur, noe som gjorde meg litt tvilende. Men har aldri hatt problemer med de. Hvordan fikset du glippen, var døre for kort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storsjauer bakenden av bilen, så endelig fiks er utsatt. :)

:o Dæken, tror jeg skal ligge unna serie-dørene :D

Det blir bra det der! Er vel en av de derre; skal, skal ikke.

Håper å unngå storsjau på defenderen ennå noen år. Holder på med en større sjau på en -71 MB 608 bobil, som jeg bare skulle..... Og endte opp med 4.året i restaurering/sveising/stål erstattingsbransjen. Håper å bli ferdig med alt det andre, og begynne å bygge bobildelen på nytt.

 

Men så blir det jo veldig bra til slutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...