Gå til innhold

Er ikke dette VELDIG dyrt?


Anbefalte innlegg

199 000? Tja. Jeg har hatt en sånn. Fant den bak en låve og betalte 3000 for den. Gjorde litt småfiks og fikk den til å gå (men den ble henta på henger) og solgte den for 5000.

At den mangler dørtopper er nå så sin sak. Mulig de finnes. Men de har jo lakkert i helt feil farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er veldig dyrt. Men det er ikkje sikkert det er så god butikk likevel. Prisane vi opererer med til felles entusiastar inkluderer aldri arbeidspengar og sjeldan meir enn halve deleprisen når vi vi skal selje prosjektet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Vi har for mange bevaringsverdige biler til for få entusiaster. Prisene i Norge er lave, og det bidrar ikke til at bilene bygges opp.

Vi blir også færre og færre som skrur. Ikke mange på din alder som er opptatt av skruing, dessverre. Forøvrig, ikke i min alder heller

Bilene står og råtner ned rundt om kring, som du har flott dokumentert i et par andre tråder

Skal bilene opp å gå og ut på veien må vi bli 130 år hele gjengen.

 

En annen vinkling er at nordmenn kjøper biler ute, og da må vi tåle å selge noen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at biler som har historie i Norge blir i Norge! Min s1 som.har historie i Norge helt fra ny, skal aldri, aldri ut av Norge.

 

Hvis vi kjøper biler i utlandet og selger til utlandet. Og utlendinger kjøper bilene våre. Hvor blir da den norske historia til bilen av? Jo, den dør med utenlandsreisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er herlig med biler som har vært lokale hele livet.

 

Det var faktisk debatter i miljøet om det var riktig å selge en av mine ut av England i sin tid.

Det finnes og mange historier av folk som har tatt il dels store tap for å holde objekter i "hjemlandet".

 

Når en har holdt på med disse bilene en del år har en "tapt" så mye, at det ofte blir vanskelig å rettferdiggjøre et tap på si 100.000+ - som ofte er virkeligheten når objekter selges ut av landet.

Når det er sagt var jeg i samme problemstilling når jeg solgte min S1, og jeg lot hjertet vinne, så det ble ikke Kiel-fergen på den, så jeg ser den :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del av LR miljøet er vel at vi skal ha forskjellige meninger?

 

Mine seriebiler blir i Norge iallefall...

 

Men kan vel tenkes je kjøper en i utlandet som je selger til utlandet. For da har ikke bilen noen Norsk Histore... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake til overskriften:

Som selger synes jeg dette er grisebillig.

Som kjøper synes jeg det er ågerpriser.

 

Det går ihvertfall èn 107 i Tyskland med litt Engelsk,Skotsk og Norsk historie.

Nåværende eier passer på kjent historie og forsker videre i fortiden dens.

Men han er kanskje ikke representativ for de fleste.

Bilen er døpt Vagabund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...