Gå til innhold

serie 3 109 stasjons vogn


jonnyisaksen

Anbefalte innlegg

  • Svar 350
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Jeg bruker kombilolje fra Biltema overalt, unntatt på motor.

Riktignok blanding med grease og universalolje på pokalene fremme.

http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Olje-og-Smoremiddel/Kombiolje-10W301/

36-994_m.jpg

 

Tror dem har noe tilsvarende eller likedan olje på felleskjøpet og.

 

Hva som egentlig skal brukes er jeg ikke helt sikker på,men denne olja fungerer nå fint til meg :)

Endret av Boer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal d ikke vere 75w90 olje?

 

Nå er ikke jeg noen ekspert, men har lest mange steder ellers her på forumet at man skal bruke "EP 90 GL-4" olje på drivverket. Spesielt på girkassa, da denne har noen deler som helst ikke skal ha GL-5 olje. EP 80w90 gl-4 olje har jeg hvertfall sett tilsalgs på bilextra. Tror denne skal tilfredsstille kriteriene. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullsyntetisk olje blir tyyyyn når den blir varm.

Man kan fort erfare at eldre biler med "gamle toleranser" gjerne begyner en utstrakt markering av revir.

Parker i alle fall ikke på hellelagte plasser før du finner ut om bilen er tett eller lider av inkontinens. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker kombilolje fra Biltema overalt, unntatt på motor.

Riktignok blanding med grease og universalolje på pokalene fremme.

http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Olje-og-Smoremiddel/Kombiolje-10W301/

36-994_m.jpg

 

Tror dem har noe tilsvarende eller likedan olje på felleskjøpet og.

 

Hva som egentlig skal brukes er jeg ikke helt sikker på,men denne olja fungerer nå fint til meg :)

 

Denne olja skal vel ikke brukes der det står 80Wx90 ( eller lignende )olje? Den er i flg statoil for tynn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne olja skal vel ikke brukes der det står 80Wx90 ( eller lignende )olje? Den er i flg statoil for tynn.

Begynner ikke Girolje på 75? 10-30 blir vel tilnærmet det samme da?

Det var en oljetråd som så noe om det for en stund siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EP90 GL4 eller 80W90 GL4. En av disse dersom du skal ha en olje for både akslinger og kasse. Akslinger kan ha GL5. GL5 skal vistnok innholde "noe" som ikke er bra for bronse deler i kassa. (Info hentet og oversatt fra Leaf Sprung Land Rover forum her )

 

J

Lenke til kommentar
Del på andre sider

riktig Sir.

Men jeg ringte Statoil om de kombioljene, ( Biltema og Felleskjøpet ) var det 10Wx30 så skal det ikke brukes på biler med spec. 75Wx90 ( eks )

Bilxtra har rimelig giroljer gl4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...