Gå til innhold

Dårlig trekkraft 1997 P38 2,5DSE


JEHS

Anbefalte innlegg

 

Har du noe ide om hva det har kostet?

 

Å overhale dieselpumpa ?

 

Tja, det kostet meg motoren min da, siden de feilmonterte pumpa, kammet over registeret, så stemplene krashet i toppen, ødela ventilene og generelt sett det meste gikk åt helvete.

De opererer med en pris på 600-1500PLN for en ren overhalingsjobb av pumpe utfra tilbudet jeg fikk, altså 1300-3500kr ish.

Selv om du må legge litt til for å sende ting fram og tilbake, er det en kurant pris. Tomek er stadig i Norge, jeg tror han avogtil tar med deler også, men er ikke sikker.

Pumpa ble iaf veldig bra såvidt jeg kan bedømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Å overhale dieselpumpa ?

 

Tja, det kostet meg motoren min da, siden de feilmonterte pumpa, kammet over registeret, så stemplene krashet i toppen, ødela ventilene og generelt sett det meste gikk åt helvete.

De opererer med en pris på 600-1500PLN for en ren overhalingsjobb av pumpe utfra tilbudet jeg fikk, altså 1300-3500kr ish.

Selv om du må legge litt til for å sende ting fram og tilbake, er det en kurant pris. Tomek er stadig i Norge, jeg tror han avogtil tar med deler også, men er ikke sikker.

Pumpa ble iaf veldig bra såvidt jeg kan bedømme.

 

Det høres jo ut som en fornuftig pris da. Mulig det er verdt å sjekke opp i dette da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Noen flere med erfaringer her? Er ikke helt klar for å overhale noe som helst..

 

Her om dagen så fant jeg en røket slange til wastegaten, byttet ut denne, og følte dette gjorde susen.

 

Men etter en liten stund, så er alt som det pleier. Så var nok bare en form for placebo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når pumpa ble "justert" - fikk du satt den tilbake på merkene eller ble den flyttet på måfå? Min 200tdi responderte svært godt på å bli kontrollert mot registeret og "timet" litt tidlig. Andre feilkilder kan være dårlig forstøving fra dyser, vil kunne gi redusert forbrenning eller feil på styring til turbo. Løs innmat i katalysator som gir mottrykk på turboeksos?

Får du reaksjon på eksosen (mer/mindre farge -sort/hvit/blå) når den oppfører seg forskjellig?

Jeg har ingen erfaring med din type 2,5 eller Bosch VE pumpe

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...