Gå til innhold

Montere garasjeport


EHS

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Traktorgarasjen min var en kaldgarasje på 27kvm. Nå er den i ferd med å bli en oppvarmet hybel for Radøy.

 

Jeg har fått tak i en isolert garasjeport. Det er en rulleport som tilsynelatende er komplett, men jeg mangler monteringsanvisning.

 

Porten er nokså stor. Er det noen som er såpass kompetente på rulleportmontering at de kan komme og ta en titt på hvor stor lysåpning jeg må lage? Er det mulig å gjøre porten 10cm smalere, eller vil jeg ødelegge noe av konstruksjonens stivhet ved å fjerne endebeslagene, kappe platene og feste endebeslagene igjen?

 

Hilsen Eivind

Endret av EHS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Kristian. Kan hende jeg ber om å låne din anvisning.

 

Jeg trenger egentlig å vite litt om hvordan bladene er konstruert, slik at jeg kan vurdere om jeg skal kappe porten eller kappe veggen...... Dermed trenger jeg an anvisning som er for min port.

 

...tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mange av portsystemene er det ikke noe problem å korte inn portbladene ved å demontere endebeslag, kappe portbladet og montere endebeslag igjen. Min port var 4meter bred da jeg fikk den og nå passer den i en 2,2meter åpning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en alu-port av kjent merke? Det var min port. Crawford og Windsor er alu-porter som er bygget med alu-profil i over og underkant og alu-folie på flatene. Det er lagt inn noen forsterkninger for skruer på de stedene det er behov i form av en metalremse/profil under alu-folien. Endebeslagene kan skrues av og portbladet kan kappes med vinkelsliper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å VITE at din port er kappbar så er det jo bare å ta av et endebeslag og se hva som skjuler seg :) . sannsynligvis så er det bare skumisolasjon der.. hvis den er isolert da ;) . isolasjonen gjør også konstruksjonen så stiv at det normalt ikke er nødvendig med noe mer innmat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en alu-port av kjent merke?

Så vidt jeg forstår er dette en windsor-port.

 

hvis den er isolert da ;)

Ja, den er isolert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...