Gå til innhold

Stjålne LR/ Jaguar motor deler


Nils

Anbefalte innlegg

Sant det Gaute, inn og ut så kjapt, med så mye deler, tyder på inside information :) Er jo selvfølgelig imot tyveri, men slike stunts som denne, der ingen personer blir truet etc, og så proft, imponerer meg litt :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også respekt for godt utført jobb uansett yrke selv om noen jobber er på feil side av lovverket.

 

Gutta som rappet Rekorden til svigers en gang eller to i året for litt kjøring rundt omkring imponerte der.

De fylte alltid full tank,pumpestikk!,og parkerte den ulovlig og pent i sentrum uten annen skade enn låsene.

Antar forsikringen tok hånd om bensinregning og bøter.

Eier så nemlig aldri noe til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende er at samme lastebilen kom igjen om kvelden og hentet en semihenger til.

Sikkerhetsansvarlig hos LR hadde antagelig en travel, men ikke så god dag på jobben <_<

 

 

Incredibly, the same lorry is believed to returned to the factory a couple of hours later before hooking up another trailer and driving off with more car engines.

A source said: “They just hooked up the trailers. They were in and out in just six minutes with the first theft. The whole place is in uproar about it.”

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av problemet for en sikkerhetsansvarlig er vel at alt blir rutine, også for nissene i porten.

 

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har vært på steder som egentlig har adgangskontroll og krav om fremvisning av legitimasjon og besøksbevis og alt mulig annet - bare for å bli vinket rett inn straks jeg dukker opp.

 

Det er helt vanlig at gods blir hentet i forsendelsessenteret; det er veldig uvanlig at det blir stjålet. Følgelig, om det ankommer en fyr som ble innkalt i siste liten for å hente noe greier som Bob som vanligvis kommer hit ikke kunne ta siden han skulle til legen eller noe slikt, og fyren ikke helt kjenner til rutiner og papirarbeid...

 

Vel, en nærliggende tanke er at han bare er uerfaren her. Du hjelper ham, og han kjører lykkelig avgårde med et lass motorer.

 

På et eller annet tidspunkt vil jo noen få seg en stygg overraskelse; ville gå utifra at det er serienummer overalt på motorene, også over CANbus.

 

Det ville jo vært fantastisk om JLR patchet bilsoftwaren sin slik at en bil som kom i befatning med en stjålet motor ga beskjed i multifunksjonsdisplayet og etter en tid nektet å starte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker en nordmann med RRc på Drive-In kino i Kenya

Da filmen var slutt hadde ikke bilen framdrift.

Den stod på noen treklosser og manglet 4 hjul.

 

Nesten rart at han registrerte sluttresultatet når han ikkje fekk med seg kva som skjedde undervegs. :huh:

 

Var han full? Eller død?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...