Gå til innhold

FC 110 -70


Ranger

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Bilen har vært i transport oppdrag i dag ifm garasje bytte.

 

Det dukket plutselig opp en vinterlager mulighet som jeg slo til på. Da står bilen trygt og tørt i vinter sammen med campingvogner og et par båter.

Reparasjonen får vente til våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he. Nok å holde på med både på jobb og hjemme.

Har for tiden en reise syklus på to jobb turer hver måned frem til juni 2017. Vi tømmer to hus og flytter midlertidig i leilighet.

Lastebilen skal få ny garasje. :) Den blir litt større en den jeg satt opp sist vinter. blush Det er noe med det at en skal bygge tre gang før det blir bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Da er det vår i Nord. Fikk ut bilen fra vinterlager i dag.. :)

Pumpet litt manuelt på bensinpumpen først, full choke og etter et par sekunder startet den!

gallery_196_632_1168091.jpg

Endret av Ranger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har lest gjennom tråden så ser du at motor og gear kommer fra en ex-mil. Dvs det er original type 2,25 bensin, men ikke original motoren.

Oneton gearkasse har rett utveksling med synkronisering på alle gear, mens originalen ikke var det på 1 og 2 gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at lastebilen er ute igjen. :)

Har du fått reparert forakslingen ?

Nei. dvs trodde feilen var på høyre siden og det fikk jeg konstatert i høst at det ikke var. Så jeg skal rive swivelhouse på venstre siden for å se. Begynner på det asap.

Er ikke det litt tamt i en lastebil? Fin bil forresten ?

Ja. Takk.

Prøver å holde bilen så nært opp til original som mulig slik den var på 70-tallet. Så da blir det 2,25 bensin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venstre side operert i dag. Sammenskrudd med 3x4 trekk like før regnet startet opp igjen. Så det ble ikke mange bilder :o

Dette ser da ikke så verst ut? Men vi skal lenger inn... Venstre stikkaksling er hel, men antagelig litt bøyde. <_<

Skjøtet av spesialisten inne på Nordkjosbotn. Ingen tegn til problemer med skjøten :) Så det er kanskje mulig å få rettet den.

gallery_196_632_170926.jpg


Høyre side taes i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig pakke som kom i dag. Har aldri sett noe lignende.

Da er jeg den lykkelige eier av Spesification guide for Serie II, IIA, IIB og Serie III, skrevet av James Taylor.

 

Fikk bekreftet noen tall fra Ketil som du finner i starten av denne tråden. Av 74 produserte IIB for eksport med 4 cyl bensin, LHD, er min nummer 38.

 

2017-06-03 20.22.17.jpg

2017-06-03 20.31.37.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo det. Men så kan en jo ikke redde alle heller.

 

I dag ble det nytt transport oppdrag. Serie II aksel med truetrack og frihjulsnav venter på forum transport videre sørover.

 

2017-06-04 18.11.10.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aksel er i alle fall kommet til Trondhjæm, utfra de opplysninger jeg har fått.

 

Regner med den snart befinner seg på Gråtassmuseet i Rennebu. Jeg skal dit igjen om noen uker, da blir nok differensialen tatt ut for deretter å monteres i bakaksel på en eller annen LightWeight. Og så havner forakselen, med åpen diff, foran på kanskje samme LW ;).

 

Søster skrøt veldig av bilen din, så jeg måtte fortelle henne hvor hun kanskje hadde sett den stå tidligere. Da den sto neafor E6 i Kåfjord.

 

Ønsker alle ein fin dag

hilsen

Henry Arnfinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...