Gå til innhold

Range Rover Evoque Vs. Discovery Sport og Freelander 2.


Tysen

Anbefalte innlegg

  • Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Sånn gikk det med min vingling?:

(2016 modell med 2.0)

 

Hey, gratulerer. Har ikke fulgt med på tråden. DS er en knall bil. Kjørt den endel og synes den er fin, både hva gjelder kjøreegenskaper og utseende. Liker den godt. Fin farge på den der!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg (nesten) signa kontrakt på en 2015 Discosport 190 hk HSE Lux Black Pack +++++++++++++++++++++++++++++++++++++ :P

Står på Hellestø, Sola.

 

Bilen er under 2 år og har egentlig nesten "alt" av utstyr inkl Meridian 825W surround, som jeg selvsagt "måtte" ha. Har også Adaptive Dynamics (Magnetdempere) og Dynamic Driveline som jeg så vidt jeg har forstått en noe forbedring av Haldex-systemet?

 

Så får vi se da....hvordan det går uten Disco3ens bagasjeplass.... Blir nok til tider savnet!

 

Tysen:

Touaregen og DS-en er på papiret nokså like på bagasjeplass, men Touaregen er skråere bak og det øvre rommet i DSen er romsligere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg (nesten) signa kontrakt på en 2015 Discosport 190 hk HSE Lux Black Pack +++++++++++++++++++++++++++++++++++++ :P

Står på Hellestø, Sola.

 

Bilen er under 2 år og har egentlig nesten "alt" av utstyr inkl Meridian 825W surround, som jeg selvsagt "måtte" ha. Har også Adaptive Dynamics (Magnetdempere) og Dynamic Driveline som jeg så vidt jeg har forstått en noe forbedring av Haldex-systemet?

 

Så får vi se da....hvordan det går uten Disco3ens bagasjeplass.... Blir nok til tider savnet!

 

Tysen:

Touaregen og DS-en er på papiret nokså like på bagasjeplass, men Touaregen er skråere bak og det øvre rommet i DSen er romsligere.

 

 

Da gratulerer eg både med valget og bilen. Bytter du inn D3en? Hvordan er stemningen for å ta i mot en slik bli blandt forandlerene i dag?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den røde 2016 modellen hos Nardo Bil begynner å få en fin pris for den som vil ha den nye Ingenium dieselen. Denne var et av mine alternativer ( når den var 20.000 dyrere...)

 

Kler helt klart black pack denne. :)

Er vel ikke denne som ligger på nettet, men flott for det. Bilde tatt fra visningen av den nye Disco'n.

2017-02-08 18.25.51.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Kristian :) Du har hatt en grei kurve på innkjøpa dine... Fin bil du har btw ;)

Hey, gratulerer. Har ikke fulgt med på tråden. DS er en knall bil. Kjørt den endel og synes den er fin, både hva gjelder kjøreegenskaper og utseende. Liker den godt. Fin farge på den der!!

Takker for det, er liksom konas bil dette da, men jeg må innrømme at jeg låner den stadig vekk og kjører rundt med et stort smil.

Ja ikke for det, jeg smiler i alle LR'ene mine jeg, men har virkelig fått sansen for DS'en.

.....og nå er det bare Land Rovere hjemme ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Takker for det, er liksom konas bil dette da, men jeg må innrømme at jeg låner den stadig vekk og kjører rundt med et stort smil.

Ja ikke for det, jeg smiler i alle LR'ene mine jeg, men har virkelig fått sansen for DS'en.

.....og nå er det bare Land Rovere hjemme ??

 

Blir nesten frista til å beholde Disco3en og heller selge Focusen........ B) All in for LR!

 

(....men nå var jo litt av intensjonen å kvitte seg meg noen ekstra kg bil.....samtidig må jeg jo ha en småkjøringsbil og øvelseskjøringsbil og lånebil til barna...)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He He, er av og til praktisk med en menneskebil ved siden av, men nå ble det ikke sånn for min del da det var familiebilen som stod for tur for fornying.

Øvelseskjøring for ungene blir nå med Defender 90 ?..... ( som i sin tid erstattet en Fiesta).

Synes planen din om å beholde Fokusen høres lur ut jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle husholdninger burde ha (minst) tre LR/RR-produkter. To bruksbiler, og en seriebil og/eller Defender som backup.

 

...eller kanskje vi skulle skaffe et par Toylandere som kunne henge i daviter bak på Discoen og Freelanderen... Hmmmm... ¤klør seg i hodet¤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da kan eg oppdatere denne tråden, og overskriften passer ikke lengre til mitt valg. Har i dag signert kontrakt på vår neste reisekamerat. Valget fallt på en 2013 mod. D4 HSE PP limited luxuri pack med 73000km. Den som kjenner meg, og de som har lest mine meninger om bil tidligere kan sikkert ikke tro mitt valg, men må si det blir hyggelig med litt luksus:-) Det at det er nybilgaranti ut året er heller ikke feil. No må man bare glemme prisen, fokusere på 2.500kr ekstra i månen, og forhåpentlig nyte mange problemfrie mil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan eg oppdatere denne tråden, og overskriften passer ikke lengre til mitt valg. Har i dag signert kontrakt på vår neste reisekamerat. Valget fallt på en 2013 mod. D4 HSE PP limited luxuri pack med 73000km. Den som kjenner meg, og de som har lest mine meninger om bil tidligere kan sikkert ikke tro mitt valg, men må si det blir hyggelig med litt luksus:-) Det at det er nybilgaranti ut året er heller ikke feil. No må man bare glemme prisen, fokusere på 2.500kr ekstra i månen, og forhåpentlig nyte mange problemfrie mil.

 

Gratulerer med nybilen. Da venter vi bare på en omfattende bildetråd om nyanskaffelsen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...