Gå til innhold

LRF Rescue Team


Anbefalte innlegg

Var på vei hjem for noen år siden. Kjørte Happy daglig den vinterenIM000024.JPG:

Før Knivedalen var det et par kilometer kø. Da vi endelig kom frem, så jeg et gammelt, gammelt![/i, par i en japsebil som hadde stoppa i motbakken opp mot Åmot. Ingen stoppa. Etter en stund hadde hele køen kommet såpass langt at jeg dro forbi, inn foran japsebilen, og hengte på slepestropp. Inn med lavserie og dro bilen fint opp resten av bakken, og inn på busslomma. "Jammen, -jeg har ikke penger til Viking jeg", sa dama. "Er ikke Viking, men LRF-service det her", -eller noe i den dur fikk jeg lira ta' meg.

Endret av Rune Kleven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSC00039.JPG

På vei hjem fra vaffelbesøk traff vi på denne karen som stod å spant med 2 hjul i grøfta. Lånt bil, og tydeligvis ikke altfor vant med den. På med en stropp. Ned i 1. lav og på med sperre. Merket egentlig ikke at han hang bak der, for han kom fort opp på veien igjen.

Tror ikke han var inponert over hylax'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Last ned foreløpig utkast til bergingsavtale.

 

...ordner mer på dette etterhvert, men her er iallefall noe som virker/skal virke. Den kommer etterhvert i reinskrevet versjon, i A5 format, osv.

Fint om "noen" kan gi innspill til bedre norsk...ekstra fint om "noen" har juridisk kompetnase!

 

Disse postene blir sletta fra tråden når vi har en ferdig formulering på plass, så blir dette en rein bergingstråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berget en riskoker4x4pickup i dag.

 

Brukte DiscoDoya og en jekkestropp.

 

Ingen vest; det var midt på dagen.

 

Eivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble jeg kontakta av en fortvilet Landcruiser eier, som mente han trengte kranbil for å berge bilen. Hans noe yngere kone hadde overholdt vikeplikten på en smal veg, for motkommende 4x4 med hestehenger type stor. Dette resulterte i at denne japsebilen skled rett i grøfta. Det hjalp ikke med all verdens nymotens elektronikk. Bilen satt bomm fast.

Dette var en gyllen mulighet til å få testa den nye vinsjen. Tidligere har vi bare berget oss selv. Så en kompis og jeg dro for å ta en titt. Ble egentlig litt skeptisk når jeg så skråninga der den satt fast. Det var ganske mange meter videre nedover. Men vi er opptimister av natur, så Defendern skulle få vise hva den dugde til.

Noen få minutter, og Toyan var oppe.

 

29012010541.jpg

29012010543.jpg29012010542.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tauet naboens VW Lupo ut av en liten brøytekant, selv om jeg egentlig kunne tatt den under armen og løftet den ut. Var ikke modig nok til å begynne å ta bilder.. :unsure::)

Helt utrolig hvor lett menneskebiler setter seg fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det berging av Volvo V70 som hadde kjørt seg fast i båthavna. Ble oppringt på jobb og stakk av litt tidlig. Men i snøkaoset på sørlandet i går brukte jeg over 2 timer på å forflytte meg de snaue to milene det er til havaristen... Fikk knipset et kjapt bilde før han fikk løsnet stroppen, og lagrer opplevelsen til neste gang det faller en syrlig kommentar om bilene våre fra den kanten B)

 

IMAG0418.jpg

 

Forøvrig satt han fast på akkurat samme sted som jeg hadde gleden av å trekke ut en Pegått 807 kvelden før. Begge var på en "snartur" nedom båthavna for å se til båtene. V70'en stod i 4,5 timer før jeg fikk han ut... Antagelig hadde vel ikke bergingsbilen greid å komme seg frem noe før så mye som de hadde å gjøre i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endel brøyting av ymse bygdeveier. For å komme til de, farter jeg rundt på riksveien med traktor. For en ukes tid siden, møtte jeg en disco 1 med litt for stor fart og full firehjulsskrens rundt en sving. :blink: Han bommet heldigvis på frontskjæret, :) men ferden endte i grøfta. :o

 

mobilbilder070210001.jpg

 

Gjorde et "spedt" forsøk på å trekke han opp på veien, men i frykt for å skade discoen, meldte jeg pass. blush

Har ikke LRF vest.. :angry: Ei var redningen med LR.. (men en JD) Men bilen som skulle reddes var en LR.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du! Dette er imot reglene. LR produktet skal være i andre enden av stroppa :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det svarte som alle trodde var en brøytepinne er egentlig et stag, og Discoen skyver JD'en opp på veien....ryggende.

 

Hilsen Eivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så var det min tur......

Skulle bare hjelpe en som hadde kjørt i grøfta, og endte dermed i grøfta selv... blush

Som jeg sa til han med containerbilen som dro meg ut; Jeg sitter jo ikke fast.

Jeg kunne jo kjøre både fremover og bakover jeg, og hadde jeg kjørt noen meter til hadde jeg kommet meg ut/opp for egen maskin.

Jaja, ingen skade skjedd. :rolleyes:

 

gallery_24_9_117792.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en gledens dag på snekkerjobben igår :D Først dro jeg ut rørleggerns Hiace og rett etterpå måtte jeg dra ut sjefens Patrol da han kløna det te på samma sted som Hiacen.. Bilder, ja det tok jeg, mot trekk i lønna sa sjefen :lol: men får dem fanken ik inn på pc'n :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ingen egentlig rescue, men en pen, rød D2 stod med trekant og nødblink og panseret oppe i dobbeltfeltet øst for Grømstad (eller noe sånt).

 

Stoppa, og brukte oransje LRF-vest - men SirOdin hadde allerede bestilt flaktransport pga (suspect) høytrykkspumpe.

 

Kort, men hyggelig møte midt i ubehaget for sirodin på E18 ialelfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To tilfeller av berging i går men desverre ingen bilder! Må begynne å ha med meg kamera blush .

 

1. En MB Vito 4x4 i nabolaget stod fast i oppkjørselen. Ikke skjønte vi mye av 4x4 merket på bakdøra da bilen helt tydelig bare spant på bakhjula. Uansett, en stropp i mellom og lavserie så var bilen ute på et blunk.

 

2. Svigermor vurderer en Fiat som vi skulle prøvekjøre i går kveld. Da vi kom frem viste det seg at bilen var innesnødd og for å gjøre en lang historie kort så kjørte den seg fast på vei ut av gården og ble til slutt trukket ut av meg :):) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte fast en Clark truck i skinnegangen en kveld på jobb, brukte Moskusen til en liten dytt for å hjelpe på situasjonen. Jeg vet ikke om sjefen var mest bekymret for lakken på trucken eller bilen min. Bildene på mobilen ble for mørke :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...