Gå til innhold

Hilseplikt - sjokket har ikke gitt seg


Anbefalte innlegg

Jeg hadde stoppet i veikanten kl 10 i dag ved Møbelringen/Gullgruven i Åsane. Måtte svare på mobilen. Plutselig passerte en lys blå seriebil (88" eller 90") og tutet. Jeg rakk bare å blinke med lysene som hilsen tilbake?

På hjemveien hilste vi på en Discovery ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste 3 dagene har vi kjørt nesten 3.000 km i vår "nye" (2007) Defender, hentet fra Italia og kjørt til Trondheim fortsatt med italienske skilt på. Etter bare 12 timers pause, kjørte vi da ytterliggere 800 km fra Trondheim til Tysfjord mellom i går og i dag. Bare i denne delen av turen møtte vi 7 andre Defendere, norsk registrerte og ei, og vi hilset hverandre hver eneste gang! Veldig bra follens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fruen i huset er ikke helt imponert hun heller når jeg hilser på andre likesinnede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hilste på mørk Defender på Flatøy (Nordhordand) rundt kl 20. Jeg var på vei mot Knarvik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

"Pappa, se en Lefender. Vi må hilse" jublet femåringen på vei til skolen i dag. Sjåføren i Defenderen lurte nok litt for eneste av oss som hadde fire hjul under seg var toåringen i barnevogna. Femåringen var ihvertfall fornøyd med at vi hadde overholdt hilseplikten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damen i den mørke D2´en hilser også jeg på hver morgen et sted mellom Fredrikstad og Råde. Har kjørt den ruta noen år og når den plutselig dukket opp i våres eller noe tok det noen dager med hilsing uten respons før hun tok poenget, nå hilser hun trofast :-)

Godt hun har flere å hilse på så ikke det bare er meg som er han rare som hilser :-)

 

JE

Endret av JEJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er nok veloppdragne her ned i hjørnet :-)

 

Men: Hva er egentlig bakgrunnen for LR hilsingen? Bortsette fra at det er en hyggelig greie altså.

Er jo vant til det fra Alfamiljøet og der sies det at bakgrunnen for hilsingen var at Henry Ford angivelig skal ha sagt " I tip my hat every time I see an Alfa Romeo" fordi han var imponert over de tekniske løsningene Alfa hadde før krigen.

 

NSU RO80 eiere hilse jo med å blinke på hverandre, antall blink markerte hvor mange ganger de hadde byttet motor.

 

Så, er det et anerkjenende vink på at man har valgt et riktig bilmerke, en sympatierklæring og felles trøst, eller er det en historisk bakgrunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...

På lørdag fikk vi hyggelig hilsen fra en kar i en lys/gyllen D3 eller D4 i rundkjøringen inne på Alnasenteret, vi kjørte mørkeblå P38?. Jeg har blitt så vant til at ingen hilser inne i byen at jeg ikke rakk å respondere, men jeg så deg nok ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tur til Hønefoss for å redde stumpene etter et virusangrep på opphavets datamaskiner denne helgen, så fikk vi hilst på minst to trivelige Sollihullprodukter. Begge Defendere. De andre LR/RR'ene vi møtte hadde ikke hørt om hilseplikten, og overså oss glatt. :s

 

Men til de som hilste på en sort D4 på lørdagen - tusen takk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hilser på alle serie og defender, andre hilser jeg tilbake hvis de hilser først (hvis ikke refleksen slår inn først) ellers smiler og vinker jeg fil Falck og NAF biler, da jeg føler jeg trenger litt goodwill derfra.

Kjører serie 2a, 1964 eller 1970

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

I dag hilste jeg på en fin Defender på Hadelandsveien, og han hilste tilbake. Jeg kom på etterhvert at han nok nølte fordi jeg denne gangen satt på motorsykkelen.. Min hilsen var ren refleks, og jeg skjønner jo at han kanskje ikke skjønte så mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...