Gå til innhold

Audio og navi i Disco 3


Anbefalte innlegg

Hei!

Fikk min Disco 3 2007-modell hjem i dag. Flott bil og etter litt blaing i manualen, fikk jeg også koblet opp telefonen min mot BT. Testringte fruen og alt virket strålende.

-Men, så var det dette med å spille av musikk da. Det funket jo slettes ikke :( . Siden Nordland var først ute med å slukke FM-nettet, er jeg nå i den situasjonen at jeg verken får hørt på "vanlig" radio, eller streamet fra mobilen, verken radio eller musikk. Ikke finner jeg ut hvor jeg kan koble telefonen min til aux-inngang heller. Må jeg virkelig lete frem de gamle CDene?

 

Så...etter å ha søkt en del på forumet her, skjønner jeg at det sannsynligvis ikke lar seg gjøre å streame musikk over BT i den modellen. Da er spørsmålet hva man kan gjøre? Jeg finner liksom ikke en god oversikt over hva som er mulig, hva som er anbefalt og hva som er hva, rett og slett.

 

Er dette løsningen for DAB i bilen http://www.dynabel.n...ab-most-adapter ?

 

Er heller ikke overvettes imponert over navi-skjermen. Den er vel i beste fall nokså retro ;) . Kan man oppdatere skjermen med noe nyere, som da også gir noen løsning på lydsiden? Touchskjerm med navi & audio?

 

Please advice :)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da kan den ligge i det lille rommet i senterkonsollen bak. Ute av syne. Der er både strøm og AUX-inngangen. Med vinkelkabler stikker alt litt mindre ut, uten fare for at kidsa sparker borti.

 

Bestilte vinkelkablene selv, har blåtannmodulen fra før. Dvs. bestilte tre av den også, kjekt å ha liggende. Plutselig står det en ny LR-kompis på gårdsplassen, som gjerne vil ha blåtannmusikk.

 

Man finner neppe en billigere løsning enn dette, som faktisk funker.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...