Gå til innhold

Disco 3, tre-fire enkle feil fra EU endte med komplett nedrigging av k


Idar Lillebo

Anbefalte innlegg

Hepp, må dele de siste dagers utvikling, både for å dele håpløsheten (NOT ref Trump) samt mulig få tips om fornuftige saker å oppgradere når bilen først er i biter..;-)

 

Historie; Kjøpte Disco 3 av en polakk på impuls for litt over to år siden. Bilen var nylig EU godkjent og prisen var så god at en del ukjente feil var lett å leve med.

Lekte litt med tanken om å hente en disco 4 fra Tyskland etc å oppgradere både innvendig og under, dog viste det seg at bilen var knakende GO. Har kjørt over to år uten et feilslag.

 

EU kontrollen var imidlertid ikke helt fornøyd her på senhøsten 16, rust på bremserør - en stk foring må byttes, DRL tåkelys med feil lysbilde, hull på mansjett...

 

Bare småpirk i utgangspunktet, dog bremsrør...;-) men hadde uansett tenkt å ta en real raptus å likesågodt skifte alt av understell. Kursen er dritbillig for tiden, så handlet inn ny kompressor, nye belger/st.demper, nye bærearmer oppe og nede (bak og fram), nye hjullager, alt av øvrige foringer, det som kunne kjøpes av bremserør og bremseslanger etc etc. Ventilblokker og mellomakslinger var vel det eneste jeg ikke gadd å handle inn.

 

Starta frisk med å rive ut alt av bærearmer/hjuloppheng etc. Bilen er ikke så alt for ille med tanke på rust, dog noe overflaterust på ramme og underside kaross finnes selvsagt. Underdel dieseltank var litt i overkant brun. Tok likeså godt ned dieseltank og bestemte meg for å ta det som er av overflaterust på ramme og kaross, derpå gi alt en runde med epoxy BRUNOX før nytt lag med to-komponent epoxy og avslutte med olje eller annet egnet understelsmasse. Ergo forsvant også bakre diff inkl bakre del av eksos.

 

Underveis kom jeg også på at jeg har slitt litt med TQ, men DR Tran... har hjulpet. Det er imidlertid mye enklere å komme til girkasse når hjuloppheng foran er av, så jaggu forsvant ikke girkasse også. Har vel uansett måtte ta TQ om ikke så alt for lenge.

 

Når girkasse er nede begynner tanker å spinne videre på veiv og veivlagre, alt blir tross alt noe mer tilgjengelig når girkasse er nede. Register er bytta av polakk for ikke så alt for mange år/km siden av tidl eier. Dog ingen kontroll på oljepumpe - videre bruker motor litt for langt tid før oljetrykklampa slokner (syns jeg).. men plassering filter får vel ta en del av skylda.

 

Turbo kommer jo også til syne etter hvert, denne ser ut til å ha rulle de 250 000 km bilen har, så er vel like greit å kjøre litt proaktivt vedlikehold her også....

 

Oppsummert;

Turbo tatt av (Rebygget eller helt ny, usikker--ikke bestemt meg enda..)

Bunnpanne tatt av, forlengelse av bunnpanne nede;-)

Ergo også fremre diff nede samt tannstang.

Crossover tatt ut (setter inn ny)

Legger inn nytt register med reim og strammehjul. Tar også bakre reim da denne også er enkel med girkasse ute.

Putter også inn ei ny oljepumpe, ser jeg har den svake varianten...

Mener også jeg skal få bytta veiv og rådelager mens blokk/motor står i bil, dog blir dette et prøveprosjekt..;-) Har til vurdering om veiv skal inn til sylinderservice for vurdering, evt slip og overdim lager...

 

Må avvente videre arbeid med veiv da jeg ikke har låseverktøy for register. Når låseverktøy er på plass settes kammer i lås, videre merker jeg av posisjon på veiv, svinghjul og blokk i bakkant før veiva slippes enten helt ned eller bare litt slik at nye veivlager smetter inn...

 

Sett i ettertid skulle jeg ha løftete av karosseriet, uten tvil... dog, veien blir til mens man går, og der bilen står nå forsvant den muligheten når hjulopphenget var det første som røyk.;-)

 

Dog blir det uansett flott med;

Ny TQ

Ny oljepumpe

Nytt register

Nye veiv og rådelager (samt mulig også kontrollert evt slipt veiv)

Ny turbo og crossover

Tror også jeg slår til på en downpipe uten katalysator

Ny kompressor

Nye bærearmer all over

Sliten lageroppheng på mellomaksling, så skifter også den. Fremre aksling syns jeg har litt sideveis slakk, så tror det blir en ny der også.

Nye slanger her og der sikkert greit å bytte...

Nye bremsesrør fra motorrom og til respektive calipter

 

Spm hva jeg skal gjøre med EGR, frister å fjerne hele dritten (05 mod). Men må være 100% sikker på at det ikke blir noe elektronisk trøbbel av dette. Uaktuelt å finne ut dette ved oppstart og EGR'er er umulig å montere uten karossløft;-). Alternativet til å fjerne alt er å montere blendekitt jeg har liggende..

 

Er generelt skrudd sammen slik at ting skal få virke til de er utslitt, dog krever disco 3 for mye arbeid hva gjelder å komme til diverse komponenter (spes rundt motor og gir) slik den er designet med ramme og kaross all in one...

Ergo blir det mye proaktivt vedlikehold...;-)

 

Andre ting til vurdering er å få noen med kompetanse til å vurdere transferkasse og diff'er, dog usikker om noen i Trd-området gjør dette.

Har hatt en liten ulyd (rumling) ved pådrag. Lyden blir borte når jeg går av gasspedalen... Håpløst å detektere hvor lyden kommer fra, men mistenker noe i drivverket. Mener jeg har litt slakke i fremre diff (marginalt i rotasjonsretning, samt samme transfer, men om dette skaper ulyden...)

 

Oppheng mellomaksling var jo også dårlig, så mulig dette er årsaken (antageligvis ikke)...;-)

 

Saftig etterbestilling til Island 4*4 i anmarsj...

 

 

Oppsummering spm, noen synspunkter:

- Bytte veiv og rådelager mens blokk står i bil...slår denne planen "sprekker"/for optimistisk??

- Levere inn veiv til kontrollmåling (kan uansett først visuelt konstatere tilstand på veivlager når de er tatt ut..)

- Hva gjør jeg med EGR, rive ut alt og blokkere på manifold?

- Firma i Trd som kan ta en fagmessig kontroll av transferkasse og differ? Skal det være slakk i rotasjonsretning?

- Montering av reg.reim... Sliter med å forstå hva godt det skal gjøre å løsne på de tre boltene på kamhjulene. Har jo ingen mulighet til å finne optimal stilling av disse uansett når ny reim er på plass. At det blir enklere å montere ny reim, OK - dog antar jeg faren for at registeret havner mer "utafor" tukler jeg med disse boltene..

 

Hilsen

IdarL

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Gjennomfører du denne planen er det ett stort gjennombrudd i problematikken knyttet til disse motorene. Da har du løst det som får disse motorene til å havarere som en føre var operasjon.

Håper du klarer dette. Veldig positivt.

 

Vær snill gutt å ta masse bilder underveis, for dine etterfølgere med Disco 3.

 

Vil følge denne ;)

 

Tommel opp

Mvh Brage

 

Edit:

Ett godt tips når det gjelder arbeide på register, uavhengig om du låser tannhjul eller ikke, er å merke en tann på hvert tannhjul og tilhørende tann på den gamle reimen, samt retning før demontering.

Tell antall tenner mellom merkene på reimen og overfør til ny reim.

Dette er en liten sikkerhetsprosedyre som hjelper deg å sette tannreimen riktig. Dette gjør jeg ved register reim skifte på alle bilmerker.

Endret av Brage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du byttet veiv og rådelager med motor i så må du dokumentere det godt med bilder og beskrivelse.

 

Ellers alle tomler opp for ett topp prosjekt.

Endret av Rikerud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Respekt , respekt

Dette er jaggu meg litt av en jobb du har kastet deg i, men blir nok en knakende bra bil i mange år etterpå.

 

Angående veiv og lagre og motor....

Skal du gjøre noe der så må du skifte veiv, det er en ukjent prosent andel motorer som har veiv med feil legering/støp veiv som gjør at noen knekker ( det hjelper jo ikke særlig om bilen har fulgt LR sitt vanvittige serviceprogram på oljeskift hver 24 000km for lagrene) og denne oljepumpen som er en svakhet. Men mye jobb og penger går det jo med til det, du kan jo heller vurdere deg en tur til UK og få det gjort og mere til, og da få de til å ta glødeplugger, turbo osv med det samme

http://m.ebay.co.uk/itm/Range-Rover-Sport-2-7-TDV6-276DT-2005-2009-Engine-Supplied-Fitted-/271947638519?hash=item3f5157a6f7%3Ag%3A%7Ey4AAOSw6n5Xtzg5&_trkparms=pageci%253A75e80c30-d786-11e6-b88a-005056b687f6%257Cparentrq%253A8a8e9a201590a6a5ca233ebcffb8e71b%257Ciid%253A20

EGR hadde jeg bare blendet og du med din 05 modell skal ikke få noe feilmeldinger, 07 modeller og oppover får det om en ikke legger inn en software

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig bare en drøy helg med arbeid å demontere - så det er egentlig ikke så gæli..

 

Eneste som plager meg litt er at jeg ikke løftet av kaross, dog ser jeg at flere firma bytter motor uten å ta av kaross - så mulig det er mer omfattende enn hva jeg ser for meg..

Skal slutte messe om karossløft, og heller kose meg med å få kjærra sammen.

 

Disco 3 er også relativt lettskrudd, særs hva gjelder understell. Never også at det kun er venstre øvre fremre bærebru som trengte hjelp av vinkelsliper for å komme fri på fremre bolt. Alt annet har kommet ut, noe av grunnen er nok grove dimensjoner på bolter:-)

 

Skal se om jeg finner tid til å ta noen bilder av pasienten, spes av lagerskift på veiv. Å skifte lager med motor i skal gå fint, spm om jeg får nøyaktighet og oversikt tilstrekkelig i arbeidet fra undersiden... Spm to er om jeg gjør noen grunnleggende feil i sammen monteringen, ikke alltid billigst å gjøre arbeid hjemme.. dog pleier det gå fint...:-) uansett kun meg selv å skylde på går det til skogen.

 

 


 

Endret av Idar Lillebo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Rolf, mulig minst to svakheter på bunndel.

- Veiv lager blir med rundt

- Veiv knekker av materialsvikt.

 

Det første kan for så vidt også utløse nr to.

Jeg har fokusert mest på (tenkt på) senario 1 over som det mest aktuelle... men spinner jo nå inn på selve veiva også...:-)

Får vel høre litt med sylinderservice i Trd hva de kan utføre av tester av veiva ut over OK balanse og tilstand på veivlagra

 

Ser ny veiv koster 600£ + mva (britpart fra 4*4 Island).

Skal jeg gå for overdim lager med slip av veiv er det ikke sikkert kostnadsdiffen blir så stor...

 

Tur til UK utgår med gedigne kneløft, reiser for så vidt over medio mars men uten bil (mulig jeg bør fylle opp koffert med div..:-9). Kun motor som er igjen i ramma...:-) Uansett noe som

 

Glødeplugger har jeg ikke noe særlig vinning med å ta nå, kun hvis motor forsvinner ut av bilen det blir en aktualitet. Har for øvrig ingen problem med kaldstart, så pluggene får leve videre.

 

Overrasket over at mange syns dette er uoverkommelig, har riktig nok syslet med bil siden tidlig 90 tall - dog kun på hobbybasis, dette er ikke særs vanskelig eller tidkrevende.

 

Til sammenligning; Summer timer som anvendes foran TV i løpet av et år versus hva som brukes på kosemekk i garasjen - timer foran TV blir et "svart" regnestykke for de fleste vil jeg tro... Ingen ting galt sagt om TV-titting/sofasitting, men for å sette arbeidet i perspektiv omfangmessig:-)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Overrasket over at mange syns dette er uoverkommelig, har riktig nok syslet med bil siden tidlig 90 tall - dog kun på hobbybasis, dette er ikke særs vanskelig eller tidkrevende.

 

Til sammenligning; Summer timer som anvendes foran TV i løpet av et år versus hva som brukes på kosemekk i garasjen - timer foran TV blir et "svart" regnestykke for de fleste vil jeg tro... Ingen ting galt sagt om TV-titting/sofasitting, men for å sette arbeidet i perspektiv omfangmessig:-)

 

 

Du har selvsagt sant i det, men så er det dette med å helst ha en kjørbar bil til og fra jobb. Fikk lånt svigers batterribil å høst, når eg skiftet alt i bakstillinga, men var glad når eg var ferdig, og kunne slenge meg ned forran TVen igjen. blush

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At veiva knekker, tror jeg kun har en sammenheng med at lagrene går tørr. Tror ikke en veiv med fullt fungerende lager / smøring vil knekke av seg selv pga material tretthet.

 

Skulle det være slik at veiva faktisk bare kan knekke av seg selv, er det jo en designmessig katastrofe som langt overgår lagerskål fadesen. Kan ikke tenke meg at det er slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At veiva knekker, tror jeg kun har en sammenheng med at lagrene går tørr. Tror ikke en veiv med fullt fungerende lager / smøring vil knekke av seg selv pga material tretthet.

 

Skulle det være slik at veiva faktisk bare kan knekke av seg selv, er det jo en designmessig katastrofe som langt overgår lagerskål fadesen. Kan ikke tenke meg at det er slik.

 

Fint å høre Brage, og det høres jo mest sannsynlig ut ja..

 

Alt av metal (støpegods) har jo et potensiale i seg til å sprekke på grunn av støpefeil etc. Om veiva ryker etter 250 000km, både ja og nei... At bilen har rulla 250 000km kan være en bekreftelse på at veiv er gulle god, men kan jo også være rett før materialtrettheten gir etter.... Heller dog mest mot det første.:-) Videre kan ny veiv fra Britpart kun holde 40 000km på grunn av annen materialtretthet.

 

tenker jeg kjører veiv inn til sylinderservice, så får de avgjøre status på veiva;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At veiva knekker, tror jeg kun har en sammenheng med at lagrene går tørr. Tror ikke en veiv med fullt fungerende lager / smøring vil knekke av seg selv pga material tretthet.

 

Skulle det være slik at veiva faktisk bare kan knekke av seg selv, er det jo en designmessig katastrofe som langt overgår lagerskål fadesen. Kan ikke tenke meg at det er slik.

Ja selvfølgelig er sjansen for brudd på veiv mange ganger større når noen lagrer går tørre og blir med litt rundt, men det er kommet innrømmelse fra LR hold at det er noen prosent svake veiver ute i biler rundt omkring, flere i UK får erstattet motorene sine den dag i dag ..... er de heldige og tar kampen og har en bil med servicehefte osv

Men det skjer og innrømmelsen har jeg lest om, men gidder ikke å lete etter det igjen...

 

Og Britpart veiv hadde jeg ikke puttet inn i en gammel taunus engang, værste drittt delene jeg har vært borti sp hadde ikke stolt på en veiv med det navnet det er bra sikkert.

 

Og ja opplever også D3 som lettskrudd helt til motorrommet det er ikke mye greit i mine øyne

 

Men høres ut som du har en god plan, og håper du følger godt opp tråden her med både bilder og tekst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende foretak det der. Med såpass mange ting involvert trenger du kanskje et styringssystem. Er imponert over pivotaltracker.com, bruker gratisversjonen for inntil fem prosjekter og har da oversikt over hver oppgave på PC og på telefon. Asana er også bra alternativ til å lage handlelister osv (blir mange delenumre).

 

Om en veiv som funker skal feile eller ikke er jo et fundamentalt vedlikeholdsproblem. Ofte oppfører sannsynligheten for at noe skal feile som eksponentialfordelt, som blant annet betyr at prosessen er uten minne - det er f eks ingen poeng å skifte lyspærer prevantivt - det er like stor sannsynlighet for at pæren som står i funker i morgen som at en ny pære gjør det (ikke xenonpærer da). Kanskje det er det samme med veiver?

 

Regner med du tar oljen på diffene - foran på min var det bare gjørme igjen og masse spon. Kanskje da skifte toppen av luftingen til ny type som de har på nettet, den originale går tett. På girkassa kan det være lurt å bytte til metallpanne med separat filter så du får det lett av ved neste skifte. Kanskje vurdere en 13l flush gjennom kjøleren siden du ved å tømme panna bare får ut halvparten av 8-9 liter som er på kassa - resten er igjen i converteren.

 

Hva gjelder rumling i drivlinja er jeg spent på hva du kommer fram til, plages med det samme, men har ikke funnet ut av det. Transferkassa er det vel Magna Steyr som lager, og de lager jo også til amerikanske biler, og de har vel vanligvis litt større krav til linja enn Landrover har - har forresten ikke skiftet olje på den... Det finnes mikrofonsett å få tak i som du fester på mistenkelige steder under bilen, så kjører du en tur og ser hvilken mikrofon som lager lyden - Steelman Smart Ear, ChassisEAR eller lignende.

 

Kompressor - jeg kjørte 300 kroners servicesett på denne og den ble som ny, men hører det er litt forskjellig erfaring. Sjekk at innsugingsslangen til kompressoren bak til bagasjerommet er tett så det ikke blir vanninntrenging til kompressoren.

 

Glødeplugger - det er jo risikosport på TDV6 har jeg forstått, trange kanaler for tuppen… Jeg må ta mine nå snart og gruer meg. Planlegger i alle fall et regime med Omega 636 penetrerende olje (fantastisk) en uke i forkant i alle fall og følsomme fingre. Kan fort bli at du må opp til Tore Østhus Autotrim siden du er i Trondheim. Han hjalp meg med et problem for mange år siden da jeg gikk på Gløs der oppe - han var levende opptatt av å hente ut ekstra krefter fra motorer og hadde mange triks i ermet, fantastisk verksted...

 

Kanskje ta bremseskivene i samme slengen? Service på kaliperne er også lurt - en av mine hang på her i høst, bestill servicesett og stempel (det var litt irriterende men ikke farlig gravrust på mine, koster ikke mange kronene), blås ut stempelet med trykkluft og få hjelp av en venn til å sette på nye pakninger - begge må banne samtidig. Prøvde også yellowstuff klossene til EBC sist og synes de fungerer veldig bra.

 

Hører vannpumpa må skiftes samtidig med reg reim på eldre TDV6 fordi festene på originalpumpa er svake og kan knekke med tilhørende herlighet. Nå har den gått etpar år allerede så kanskje ikke så aktuelt lengre med mindre du skifter reg reima.

 

Feire med firhjulskontroll og aircon service til slutt? Jeg feiret i går med å montere en Fenix RC 20 oppladbar lykt over belteinnfestingen på B-stolpen på v side. Den passer perfekt, søt og liten og banker mag-lighten. Tok en strømtjuv fra sigarettenneren bak og rutet denne framover over døren. Det er USB tilkopling til laderen for lykta men loddet bare en USB-sigarettennerplugg fast til 12V ledningen og gjemte den bak dekselet til B-stolpen. ebay eller http://www.fenixlight.com/ProductMore.aspx?id=1188

 

Lykke til

 

Endret av karsteb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karsteb du skriver : Transferkassa er det vel Magna Steyr som lager, og de lager jo også til amerikanske biler, og de har vel vanligvis litt større krav til linja enn Landrover har - har forresten ikke skiftet olje på den...

 

Det kan jeg særdeles anbefale deg om det ikke så bra ut på diffene, har skiftet alle disse oljene på flere D3 og er oljene på diffene dårlige så er olja på transfer kassen det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trikset om en skal skru selv er å ha plass og en annen bil; lånt plass hvor en må være ferdig klokken 21:30 eller en må ha bilen for å kjøre på jobb 07:30 neste morgen kan fort ødelegg hele prosjektet.

 

 

Tommel opp for pågangsmotet! Denne skal jeg følge med på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini m.fl. med 1100 motor hadde mye veivbrudd.

Vet dessverre ikke årsak,men lagerskjæring var det ikke.

Det hadde vel med flere grunner å gjøre. Feil/lite olje da motor og gear deler olje samt laaangt slag og lite borr med høyt turtall tenker jeg er problemene med 1098 :)

 

 

Imponerende stykke arbeid. Jeg må innrømme at jeg har tenkt tanken på karosseriløft og full overhaling som du gjør. Men så lenge alt virker så utsetter jeg det :)

Imponerende stykke arbeid. Jeg må innrømme at jeg har tenkt tanken på karosseriløft og full overhaling som du gjør. Men så lenge alt virker så utsetter jeg det :)

Endret av vegarj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Ja, her går det som det pleier å gjøre med prosjekt i egen regi ::--)) TTT

 

Laaaang vinterpause pga alle mulige årsaker, men har nå greid å løfte Disco'en oppover på pri-lista om ikke annet.

 

Har etter påske brukt en del tid på å fjerne rust. Bilen er egentlig overraskende bra selv om det er særdeles lite anti rust påført fra tidligere. På kaross er kun noe smått i nedre skjøt på kanal samt "noe" i gulv over diff. Ramma er en litt annen sak med en god del rust i alle de tusen sveiser som er sydd på. "Mye slagg" som må bort før klink stål er å oppdrive.

 

Men skal ikke klage, etter hva jeg kan bedømme ikke noe fare for svakheter..;-)

 

Bilde av ramme etter flere runder med ferrobet, stålbørster av alle slag, litt vinkelsliper med grov disc og litt sandblåsing innimellom. Her har nok ramma fått seg en runde med Epoxy BRUNOX rust primer også:

IMG_5044_1.jpg

 

Her etter noen strøk med 2K epoxy primer

IMG_5162_1.jpg

 

Her etter noen strøk med 2K Lastebil lakk

IMG_5217.JPG

 

Sitter litt langt inne å klisse til med fluid film, men må vel bare hoppe i det... (blir suksessivt etter hvert som deler kommer på, om ikke så blir det oljeparty av en annen verden...:-)

 

Mer spennende er en sjekk av veiv og råde lager...

Slik så det ut for en liten stund siden (før demontering..), noen som har lyst til å tippe hvordan lagerskålene så ut??

IMG_5186.JPG

 

Endret av Idar Lillebo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

respekt....

 

Ønske om løfte bukk, og karrosseri løft blir sterkere.... har mye eg ville ha gjort under bilen selv '

blushB)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, dette burde muligens ikke vært posta på et slikt type åpent forum i frykt for at noen mister nattesøvnen...men gjør det no likevel.

 

Bilde av veivlager fra en 2005 discovery 3 med 275 000 km på teller'n. Hadde håpet det så bedre ut - hvor kritisk --ikke greit å vite, men er jo tydelig at det er slitt gjennom første laget. Mulig noen andre der ute kan si noe om hvor "kritisk" dette er (eller ikke). Cylmo i Trd rynket litt på nesa da veiva ble levert inn og lagerskåler vist fram. , men vanskelig å få noe diagnose sånn over disken. De var innom ubalanse som en faktor, dog i ettertid syns jeg det virker rart da det bare er lagerskåla i lagerkoppen som viser tegn på slitasje. Om ubalanse så hadde vel lagerskåla i blokka hatt samme symptom.. Jeg antar dette rett og slett skyldes belastningslitasje, lager i lagerskål blir jo belastet mest (når jeg resonnerer iallfall). Er tydelig at lagerskål 2 og 3 får mest juling, det er vel heller ikke sjokkerende nytt. Veiva ser imidlertid helt OK, den er inne til sjekk, og så tas det en polering om alt er OK. Rådelager ser også greier ut.

 

Stusset over at lagerskål på lagerbukk nr 4 mangler 1 av 4 sideskiver (se bilde --- mulig den kun skal ha 3 av 4, må prøve sjekke det opp). Noen små anker var også slitt bort så det ut som på den ene skiva som stod i lagerskåla.

 

Neste nå er montering, største utfordring blir å få lager sentrert, alt hadde vært enklere om LR/Jaguar/franskmenn/Ford hadde tatt seg kostnaden med å legge inn noen styringspinner/knapper i lagerskål og lager...

 

IMG_5202.JPG

IMG_5204.JPG

IMG_5207.JPG

 

Kun 3 av 4 slike sideskiver montert, ser vel også at "pinner" på den ene halvdelen (nederst) er borte..

IMG_5206.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...