Gå til innhold

Demontere dynamo S2?


telindnor

Anbefalte innlegg

Fy flate...Nå er jeg "lang i armene". I et par økter har jeg prøvd å skru og denge på bolten som holder dynamoen på undersiden. Den har en syykt lang bolt som går gjennom gods hele veien. Og det sitter veldig godt etter nesten 50 år uten moving. Er det gjenger i godset noe sted? Har ikke delekatalog på denne gamlingen. Får snurret på bolten, men det er vanvittig trangt og nesten umulig å komme til med en skralle med litt arm på. Den korte som lar seg bevege er for kort for undertegnedes kontormuskler ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de boltene overhodet ikke ville ut hele eller var knukket fra før

Kappet jeg av inntil godset i motorblokka i forkant og boret eller slo restene ut.

Skjev boring gir vifteremspising senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei, telindnor? Jeg flirte av kommentaren fra Elvehundre? Må ofte smile av "understatement"- humoren vi har her inne på det flotte forumet vårt. Jeg er jevnlig inne på ulike VW-fora også, men der er det en helt annen kultur. Der blir enkelte sure hvis det skrives kommentarer som ikke er relatert til tema, og en spøk kan oppfattes i verste mening... Dette er VBF?

Når det er sagt: Håper virkelig du får løsnet den bolten.

Ringte deg forresten her for et par dager siden, men fikk ikke svar. Gjaldt den bremselufteren. Hadde noen spørsmål, men tror jeg fant ut av svarene selv?

Endret av Paal Helge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. God foklaring? Typisk meg å dobbel og trippelsjekke ting før jeg kjøper noe. Typisk meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten? Ja, mååååå jo være sikker.

Halve moroa er jo å være på "leting" etter det ultimate. Etter kjøpet gjelder det å finne bekreftelser på at kjøpet var rett....

Psykologi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Utslitt etter nok en dengekveld. Slo den tilbake de 2cm jeg hadde fått skrudd den ut. Kappet inne ved dynamoen på muttersiden. Har nå etter mye deng og bannskap fått den ca 5cm ut, eller inn da. Da gjenstår jo bare de neste laaaange centimeterneeeeee igjen. Ahhhh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at jeg ikke kommer til for å slå. Spesielt er dekselet rundt radiatorvifta i veien. Det pluss rammevangen forfra. Bak er det heller ikke plass til deng. Må finne meg en lang glatt bolt som tåler deng og litt bøy på en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du brukt tiden du har brukt på å klundre med dette til å demontere radiator og få kongeplass, og varma, så hadde jo denne vært ute B)

 

Det er iallefall slik jeg tenker, og ofter ender opp med når jeg holder på med slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...