Gå til innhold

Pionjär brh50


austbø109

Anbefalte innlegg

Har sparka liv i ei gammal bergboremaskin som eg fikk av en kar som hadde gjitt opp.

Lunefull men sammtidi arti maskin. Noen som har erfaring med slik maskin?

Sliter litt med att den av og til ruser seg å går opp til eit turtal så er dåpass høyt att den ikkje funker. Ordnes lett med å trykke inn gassen litt så går den ned igjen. Men hviss eg prøver å justere ned driftsturtalet men det funker ikkje for da blir den gående for laft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har boret mye med Pionjär opp igjenom som everksmontør. Enten så ble man venn med disse eller så pælmet man dem i steinrøysa. Tror det var en del som kom tilbake på verktøylageret i "bærepose" fra den som var uvenn med dem. Har en selv av enda eldre slag som jeg ikke har blitt venn med. Den går når jeg starter den uten borret i men dør ut hver gang jeg prøver å smyyyge borret inn. Så e det påan igjen...

Artige maskiner med mye sjel, men de er ikke noe å kjøre langt med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har plukket på noen slike. Felles for dem var at de var ganske så utslitte. Lav kompresjon og ustabile forgassere var min erfaring.

Den jeg kjøpte av sivilforsvaret , ny i kasse, brukte min onkel skytebas hardt i en god del år.

Den ble del av et museum på nordvestlandet et sted til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig det,Austbø.Hva skulle jeg kalt det?

Men slitt og ihjelskrudd ble alt som hadde med bensin,gass og filter å gjøre.

Jeg husker ikke navnet(navnene)

på de jeg har plukket på lenger.

Tror ! en hadde et norsk navn.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...