Gå til innhold

DiscoSport- 2,2L eller 2,0 L Ingenium


ESPO

Anbefalte innlegg

  • 5 uker senere...

Mine egne erfaringer sålangt med 2,2L og 190hk er positive. God og fleksibel og nok kraft også med full påsketurbil med takboks. Godt drag i forbikjøringer! Som rapportert i de første testene, kanskje noe mye vibrasjoner på tomgang. Men helt til å leve med.

 

Det er få brukte 180hk versjoner påmarkedet med Ingenuimmotoren og jeg syns 150hk versjonen er litt dau. Ny bil med 180hk blir relativt dyrt. Derfor ble det 2,2literen på meg. Nå kommer vel også en 240hk variant av 2L dieselen snart og en hybrid er vel også omsider på vei. For det norske markedet er LR litt trege her og mister nok endel kunder på det! I Europa har vel ikke hybridene tatt helt av ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Ser det er litt delte meninger om 2,2 eller 2,0.

Er det noen her i Norge som har prøvd begge versjonene? Jeg tenker da begge i 150 hk utgave.

 

Et kanskje lite minus med 2,0 er at den trenger adblue. Det er forsåvidt ikke et stort problem, dette fyller man like enkelt som å etterfylle spylevæske. Men det er store variasjoner i pris. Det er greit å kjøpe 10 litere hos en oljeforhandler, og ikke på bensinstasjonen.

Ser ut som det går ca en 10 liter på 12000 km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du uansett gå for 150hk ville jeg funnet en med Ingenium-motoren! Selv om endel mener den er litt "undermotorisert", er det en mer moderne motor. Mulig den også er enda bedre satt opp mot ZF9-kassa. Er så lenge siden jeg prøvde den, men den var helt ok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det ble en 2,2 150 hk på meg.

 

Jeg er veldig fornøyd så langt. Sammenlignet med når motoren sitter i FL2 manuell så føles denne mye sprekere. Denne har automat, og det virker som denne kassa er gunstig for motoren. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Har vært en del greier i UK iallfall angående behov for hyppigere motoroljebytte på Ingenium-dieselmotorene pga. fortynning av oljen med diesel ved autoregenerering av dieselpartikkelfilteret. Dette har med kjøremønster å gjøre. Melding om service skal bli gitt i displayet. Uansett tenker jeg at oljebytteintervallet på 2 år eller over 30 000 km er relativt drøyt!

 

Ikke sett noe ang 2,2 literen når det gjelder dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...