Gå til innhold

Minner fra "gamle" dager


LR 80

Anbefalte innlegg

  • Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Jaja da må du begynneå signre bilder. for det bilde fikk jeg tilsendt engang når jeg hadde serie 1 min.. :D jeg ble fortalt at bilde var fra 98.. :huh:

Du vet at dette ikke stemmer? Fotograf på bildet skal godkjenne før et bilde legges ut på nett, eller i det minste skal fotograf oppgis. Det er ikke plikt på å merke bildet selv, men den som legger ut bildet skal angi kilde/fotograf.

 

Så lenge du har fått bildet tilsendt, så vil jeg anta du kjenner vedkommende du da fikk det av, og da burde fotograf/kilde kunne oppgis.

 

Finner du bilder liggende på nett, skal kilde oppgis eller fotograf spørres om lov.

 

 

Marit, som har sett seg drittlei folk som bruker bilder i hytt og gevær uten å oppgi fotograf. Ja, jeg merker mine bilder konsekvent nå før jeg sender dem fra min pc, men fortsatt finnes det folk som stjeler bilder, fjerner signatur, oppgir bildene som sine egne og tilogmed deltar i konkurranser med dem. :angry: Respekt er en fin ting ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at dette ikke stemmer? Fotograf på bildet skal godkjenne før et bilde legges ut på nett, eller i det minste skal fotograf oppgis. Det er ikke plikt på å merke bildet selv, men den som legger ut bildet skal angi kilde/fotograf.

 

Så lenge du har fått bildet tilsendt, så vil jeg anta du kjenner vedkommende du da fikk det av, og da burde fotograf/kilde kunne oppgis.

 

Finner du bilder liggende på nett, skal kilde oppgis eller fotograf spørres om lov.

 

 

Marit, som har sett seg drittlei folk som bruker bilder i hytt og gevær uten å oppgi fotograf. Ja, jeg merker mine bilder konsekvent nå før jeg sender dem fra min pc, men fortsatt finnes det folk som stjeler bilder, fjerner signatur, oppgir bildene som sine egne og tilogmed deltar i konkurranser med dem. :angry: Respekt er en fin ting ;)

 

Holde seg til saken er annen fin ting som ikke alle klarer.. Er ikke sikker på hva din hensikt med dette inlegge er men det er ikke i god jord.

 

Så nå kan du senke jekken og heller komme med noen bilder fra gamle dager, gjerne fra egen samling.. (om du har da) :D

Endret av LR 80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det begynner å bli en negativ tend her inne, en prøver å starte en fin tråd og hva skjer? Trodde det var større takhøyde i forumet..... Legg ut alle bilder som evt. jeg har tatt, det er sikkert ikke så mange siden jeg kjører mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holde seg til saken er annen fin ting som ikke alle klarer.. Er ikke sikker på hva din hensikt med dette inlegge er men det er ikke i god jord.

 

Så nå kan du senke jekken og heller komme med noen bilder fra gamle dager, gjerne fra egen samling.. (om du har da) :D

I all hovedsak var det ment som opplysning ;) For det er en ting det er greit å vite og tenke på når man er i internett verden ;) Tilogmed bilder man finner på google bildesøk har en fotograf og muligens en copyright. Så greit å ha i bakhodet.

 

Men jeg beklager OT, og trekker meg ut av tråden nå.

 

For jeg har desverre ingen gamle LR bilder, da vi kom inn i miljøet for ganske akkurat 1,5 år siden ;) Håper derimot at vi kan bidra i en sånn tråd om en del år ;)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Jeg vet ihvertfall hvorfor du ikke har den mer,

verken du eller jeg kommer oppi uten stige nå. :lol:

Vi er blitt så krympet og krokrygget at vi hadde skallet opp i jeepramma.. :lol:

Jeg savnet den de første årene etter at den forsvant.. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Vi er blitt så krympet og krokrygget at vi hadde skallet opp i jeepramma.. laugh.gif

Jeg savnet den de første årene etter at den forsvant.. wub.gif

 

:D :D Stemmer det.. Hadde vært moro å sett den igjen.. men som med den som mange andre er nok disse satt bort og glemt.. Hvor ble det av alle de tøffe bielne som ble bygd på 80 og 90 tallet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jepp... :) bil nr 2 fra høyre

 

Ja det er den ja.. Har printet ut det bilde for å se bedre og blåst det opp i adobe men klarte ikke helt å se. ikke klarte jeg å finne igjen fargen på bilen.. annet på taket. Byttet skjermer. ???

 

Flere bilder.???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp... :) bil nr 2 fra høyre

Hvor er det bildet tatt? På den tiden var vi så opptatt med å trille sportsvogna med Christer i at vi ikke fikk med oss alt.... ;-)

Endret av terratracker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildet er tatt på Kalandseidet , et lite sted sør for Bergen på slutten av 80 tallet... Slengesol (lakkeren) sin gamle bil som har vært med på mye rart, men hva som har vært gjort med den vet jeg ikke borsett fra den var malt i litt lysere farge for en stund siden... Har ikke så mange bilder av den, men jeg kan jo alltids leite litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, der var vi ikke på åttitallet. Men det kom hvert år en hel gjeng fra Bergen til stortrandum med landrovere, og det finnes garantert mange bilder derfra. Stikk ned på gamlehjemmet og se om du treffer noen av de.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...